آرتریت سپتیک چیست و چه علائمی دارد؟

به گزارش وبلاگ ایتالیا، عفونت مفصلی به عفونت همراه با درد در مفصل گفته می گردد که به وسیله جریان خون بخشی از بدن را درگیر می نماید.

آرتریت سپتیک چیست و چه علائمی دارد؟

به گزارش، عفونت مفصلی (آرتریت سپتیک) می تواند زمانی رخ دهد که بر اثر آسیب دیدگی عوامل بیماری زا به شکل مستقیم به مفصل نفوذ پیدا می نمایند. نوزادان و افراد میانسال بیشتر محتمل است درگیر این بیماری شوند.

عفونت مفصلی بیشتر زانو ها را درگیر می نماید، اما احتمال بروز آن در ران، شانه ها و دیگر مفصل های بدن وجود دارد. عفونت ناشی از این بیماری به سرعت به غضروف و استخوان موجود در مفصل آسیب می زند که در این شرایط درمان فوری لازم است.

خارج کردن عفونت از مفصل درگیر این بیماری به وسیله سوزن یا عمل جراحی از روش های درمانی این بیماری است همچنین مصرف دارو های آنتی بیوتیک برای درمان عفونت به بیمار توصیه می گردد. این بیماری معمولا موجب احساس ناراحتی شدید و ایجاد مشکل در حرکت مفصل درگیر می گردد همچنین ورم، قرمزی مفصل و تب از دیگر علائم آن است.

جداره مفصل توانایی کافی برای محافظت از خود در برابر عفونت را ندارد همچنین واکنش بدن به عفونت از جمله التهابی که موجب افزایش و کاهش جریان خون در مفصل می گردد به آسیب دیدگی هر چه بیشتر ناشی از آن یاری می نماید.

ابتلا به مسائل و عارضه های مفصلی همچون آرتروز می تواند خطر ابتلا به عفونت مفصلی را افزایش دهد. علاوه بر این مصرف دارو برای آرتریت روماتوئید، سیستم ایمنی ضعیف و آسیب دیدگی مفصلی، فرد را در معرض ابتلا به این بیماری قرار می دهد.

منبع:ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آرتریت سپتیک چیست و چه علائمی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرتریت سپتیک چیست و چه علائمی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید