آمریکا به همکاری با اعراب برای محدود کردن ایران ادامه می دهد

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از نیشن، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری تلفنی با روزنامه نگاران از تعهد ایالات متحده آمریکا به حفاظت از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در مقابل ایران اطلاع داد.

آمریکا به همکاری با اعراب برای محدود کردن ایران ادامه می دهد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری نشنال امارات گفت: آمریکا به شیوه های مختلف به همکاران عرب خلیج فارس خود برای جلوگیری از تهدیدات موشکی ایران یاری خواهد نمود.

این اظهارات در ادامه کوشش های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل ایراد شد.

به گفته پمپئو، یکی از شیوه های حفاظت از اعراب خلیج فارس، ممانعت از خاتمه یافتن تحریم تسلیحاتی ایران است که اکتبر سال جاری به خاتمه می رسد .

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت یاری دوم واشنگتن، فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای عرب خلیج فارس است و جز این موارد راه های دیگری نیز وجود دارد که اطلاعات مربوط به آن به اطلاع عموم رسانده نمی گردد.

پمپئو در نشست مطبوعاتی خود مدعی شد: ایران در کوشش است موشک هایی بسازد تا قابلیت گذشتن از سیستم پدافند هوایی کشورهای خاورمیانه را داشته باشد و هم چنین برد موشک هایش را افزایش دهد.

وی به برنامه پرتاب ماهواره ایران اشاره نمود و گفت: جهان زرنگ تر از آن است که نداند جمهوری اسلامی در پوشش این فعالیت های به ظاهر صلح آمیز در کوشش است توانایی لازم برای ساخت موشک های دوربرد را به دست آورد. به نظر آمریکا مهم است که جامعه جهانی برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران متحد گردد؛ وگرنه خاورمیانه با بی ثباتی و شرایط اسفناک جدی روبرو خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که ایالات متحده با هم پیمانان عرب خود بر روی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران کار می نماید، اما با این حال باز هم آمریکا می تواند امکانات و شرایط فروش تسلیحات بیشتری برای این کشورها جهت دفاع از تهدیدات موشکی ایران ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا به همکاری با اعراب برای محدود کردن ایران ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به همکاری با اعراب برای محدود کردن ایران ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید