آیا جورج واشنگتن این روزهای آمریکا را پیشبینی نموده بود؟

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مردم آمریکا توافق می نمایند تا عده ای را بر مسند قدرت بنشانند و در مقابل مقامات نیز متعهد می شوند از این قدرت به نفع مردم آمریکا استفاده نمایند. اگر آنها این معاهده را با پر کردن جیب های خود زیر پا بگذارند و با منافع ملت تهاتر نمایند، شالوده بنای خود مختاری و دموکراسی را نابود نموده اند.

آیا جورج واشنگتن این روزهای آمریکا را پیشبینی نموده بود؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ایتالیا، وب سایت روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته در ستون دیدگاه این روزنامه در گزارشی به شرایط داستان تاثیر منفی استیضاح ترامپ و اقدام او برای پیروزی در انتخابات در دموکراسی و ارزش های آمریکایی با عنوان اوکراین، برای پرزیدنت ترامپ از چه جهت مسئله دار شد؟ پرداخته است. این گزارش مجموع جمع اوری شده از مصاحبه ها و تحقیقات کارشناسی نیویورک تایمز است که در ادامه می خوانیم:

دو هفته از فرایند جلسات استیضاح و اظهارات شاهدان با تجربه و کارکشته آمریکایی پفراینده اوکراین در کمیته اطلاعاتی سنا، مبنی بر یاری دریافت ترامپ از یک قدرت خارجی برای پیروزی در انتخابات 2020 می گذرد و چیزی که تا کنون دستگیر مردم امریکا شده این است که، رئیس جمهور ترامپ با ترتیب دادن نقشه ای دور از چشم کاخ سفید، صدها میلیون دلار یاری نظامی به اوکراین اختصاص داده است. اقدامی که در تعریف ترامپ خیر خواهی به شما می آید، این در حالی است که اقدام او نه تنها هسمو با اهداف هیچ کدام از دو حزب کنگره نیست بلکه با اهداف اجرایی دولت خودش هم مغایرت دارد .

با این حال جزئیات داستان اوکراین به طور مخفیانه از طرق غیر معمول دیپلماسی امریکایی که معتقد است :نباید جزئیات خطای آشکار یک امریکایی را برملا کرد در حال آنالیز است .

اما صحت این فرضیه که ترامپ این کارها را برای منافع شخص خودش انجام داده نه برای منافع ملی ،سوالی است که هسته اصلی این تحقیق را دربر می گیرد.

همگی موافقیم که مشروط کردن یاری های خارجی اگر بر مبنای توافقات سیاست خارجی باشد هیچ مسئله ای ندارد. اما این عملی نیست که اقای ترامپ مرتکب شده است و می توان گفت اقای ترامپ کاملا خلاف این راستا حرکت نموده است .

برای ذکر چند نمونه می توان به اظهارات آقای رودی جولیانی اشاره نمود. وی که پشتیبان عملیات اوکراین بود،علناً ،به عنوان وکیل شخصی اقای ترامپ اظهار داشته به دنبال راهی بوده است تا بتواند به رقیب سیاسی ترامپ آسیب زده و منافع شخصی رئیس جمهور را پیش ببرد.

تعدادی از شاهدین استیضاح در جلسات بیان کردند؛ برای شخص ترامپ فساد سیستمی اوکراین و همچنین آینده روابط خارجی امریکا با اوکراین و سیاست های خارجی شخص ترامپ با اوکراین هیچ اهمیتی نداشته است. دیوید هولمز دیپلمات حرفه ای در سفارت کیف روز پنج شنبه این مسئله را تصدیق نموده و از گوردون سوندلند سفیر اتحادیه اروپا نقل قول می نماید که ترامپ به مسایل اوکراین اهمیت نمی داد. تنها چیزی که برای ترامپ مهم بود دستاوردهای کلانمانند تحقیق در خصوص بایدن ها بود .

همانطور که در وب سایت خبری لافار lawfare ذکر شده ، ترامپ تایید نموده است که در سال های 2017و 2018،زمانی که آقای هانتر بایدن رییس شرکت گازی بوریزما در اوکراین شهرت داشت،به این کشور یاری های نظامی نموده است . اکنون ترامپ و متحدین جمهوری خواهش می خواهند برای این سوال که آقای هانتر بایدن به مدت پنج سال در سمت سرپرستی شرکت گازی بوریزما چگونه ماند و سود اقتصادی هنگفتی از آن خود کرد؟ آنها می خواند برای پاسخ این سوال توضیحی در خور منافع ملی دست و پا نمایند.

این سوال در سال 2015 به عنوان یک دغدغه مطرح شد،جالب است که تا سال2019 این سوال به هیچ وجه به ترامپ معطوف نشد مبنی بر اینکه اقای ترامپ چه چیزی سال جاری تغییر نموده است؟

خب!با اینحالجو بایدن پدر اقای هانتر بایدن کاندیدای ریاست جمهوری می گردد.

البته خلاصه ای از تماس عالی اقای ترامپ در 25ژوئیه با ولادیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دست می رسد . با وجود اظهارات اقای ترامپ مبنی بر انکه امریکایی ها متن را می خواننداین متن تبرئه آمیز نبوده و در واقع دقیق ترین اطلاعاتی است که تا به امروز به دست امده و اشکار می نماید زمانی که آقای زلنسکی یاری های نظامی را عنوان نمود،اقای ترامپ با اعلام این شرط در عوض با ما یار باشید به دنبال رشوه های بیشتر از اوکراین بوده و مداخلات اوکراین در انتخابات 2016 و فساد سیستمی اقای بایدن و پسرش را بر ملا می سازد.

هنوز قانع نشده اید؟ آقای ترامپ حدود یک هفته پس از انتشار تماس کار را برای شما اسان تر می نماید! ماه گذشته رئیس جمهور در مصاحبه با وبلاگ ایتالیا روی چمن های کاخ سفید، رئیس جمهور چین را به تحقیق در خصوص بایدن ها دعوت کرد و گفت: اگر آنها کاری را که ما می خواهیم انجام ندهند،ما قدرت فوق العاده ای داریم .

ترامپ مدافعین صادقی هم دارد که اصل داستان را انکار ننموده و می گویند: درخواست یاری از یک دولت خارجی برای منافع سیاسی شخصی آنقدرها بد نیست . ویل هارد نماینده تکزاس در کنگره گفت: اقدامات آقای ترامپ در خصوص اوکراین شاید نامناسب بوده است اما چگونگی رویکرد دستگاه اجرایی با مواردی از این قبیل مورد سوال نمی تواند باشد. رئیس جمهور برای تصمیماتی که در این رابطه گرفته است نباید استیضاح گردد. این عقیده از چاپلوسی هم فرا تر رفته است، چرا که بنیان گزاران این کشور با اعمال محدودیت هایی درباره رشوه به عنوان یکی از دو جرم خاص که منجر به استیضاح می گردد، جایی برای مماشات نمی گذارند .

در کنوانسیون قانون اساسی سال1787 گاورنر موریس مطرح می نماید که استیضاح ابزاری است که کنگره را در مقابله با یک رییس اجرایی فاسد مصلح می نماید. او بیان می نماید: رئیس اجرایی ممکن است برای منافع شخصی به رشوه متوسل گردد و به اعتمادی که به وی شده خیانت کند ، هیچ کس نمی تواند حکم کندکه ما باید خود را در معرض خطر پیامد های خارجی ان قرار دهیم . ما باید برای محافظت در برابر او ،او را از قدرت خلع کنیم. این مقام والا پادشاه نیست و فقط یک مقام اجرایی است .این مردم هستند که پادشاه اند .

یکی دیگر از تدوین نمایندگان قانون اساسی جورج ماسون از او می پرسد ؛آیا کسی بالاتر از عدالت وجود دارد؟ و ادامه می دهد ؛ آیا نباید کسی را که با اختیاراتی که به وی داده شده است و متهم به فساد است را مجازات کرد؟

نزدیک یک دهه بعد ،جورج واشنگتن در سخنرانی خداحافظی خود با ملت ،به مردم هشدار داددائما هوشیار باشید،همانا که تاریخ و تجربه ثابت نموده است که نفوذ بیگانه یکی از بی شرمانه ترین دشمنان جمهوری است .

چرا تدوین نمایندگان قانون تا این اندازه نگران رشوه خواری و نفوذ خارجی ها بودند؟ زیرا آنها شاهد خسارات جبران ناپذیر این اعمال بودند. آنها اولین طراحان حکومت های خود مختار و جمهوری خواه در مقیاس جهانی بودند و می دانستند که موفقیت دموکراسی و حتی بقای ان وابسته به رهبران انتخاب شده توسط مردم است که منافع مردم برایشان اهمیت دارد نه منافع شخصی خود آنها.

به عبارت دیگر ،مردم امریکا توافق می نمایند تا عده ای را بر مسند قدرت بنشانند و در عوض مقامات نیز متعهد می شوند از این قدرت به نفع مردم امریکا استفاده نمایند .اگر مقامات این معاهده را با پر کردن جیب های خود زیر پا بگذارند و با منافع ملت تهاتر نمایند ،شالوده بنای خود مختاری و دموکراسی را نابود نموده اند .شهادت ها نشان داده که مورد پیش رو ، حتی از این مسائل هم بدتر بوده است . ترامپ تنها متهم به رشوه نیست بلکه او با انجام این عملیات به دنبال تقلب در انتخابات دور بعدی بوده است .

بر همگان واضح است در صورتی که مقامات به تقلب های خود ادامه دهند تا به هر قیمتی شده بر مسند حکومت بمانند ،دیگر چیزی به عنوان دموکراسی وجود خارجی نخواهد داشت.

منبع: نیویورک تایمز 24 نوامبر/ مترجم: تارا نوروزپور

23 / 310 310

منبع: خبرآنلاین

به "آیا جورج واشنگتن این روزهای آمریکا را پیشبینی نموده بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا جورج واشنگتن این روزهای آمریکا را پیشبینی نموده بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید