ارمنستان خواهان نشست شورای امنیت برای قره باغ شد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه ای گفت، ایروان از سازمان ملل خواسته تا نشست فوق العاده شورای امنیت را برای گفت وگو درباره اوضاع انسانی قره باغ برگزار کند.

ارمنستان خواهان نشست شورای امنیت برای قره باغ شد

در این بیانیه آمده است: جمهوری ارمنستان 11 اوت از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا نشست فوق العاده ای را پیرامون شرایط وخیم انسانی در قره باغ در نتیجه محاصره کامل اجباری غیرنظامیان در این منطقه برگزار کند.

مهر مارگاریان، نماینده دائم ارمنستان در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت گفت، به خاطر محاصره کریدور لاچین کمبود کالاهای ضروری از جمله مواد غذایی، دارو و سوخت در قره باغ وجود دارد.

دو تن از مخبرهای ویژه سازمان ملل و یکی از کارشناسان مستقل سازمان ملل روز دوشنبه از جمهوری آذربایجان خواستند تا فورا محاصره کریدور لاچین را برطرف کند. آنها تاکید کردند که این مسدودیت باعث یک شرایط فوق العاده انسانی در این منطقه مورد مناقشه شده است.

ارمنستان و آذربایجان در دهه 1990 و سال 2020 میلادی به خاطر حاکمیت بر منطقه قره باغ با یکدیگر وارد جنگ شدند. جنگ یک ماه و نیمه این دو کشور در سال 2020 با آتش بسی با میانجی گری روسیه و استقرار نیروهای حافظ صلح روسی در این منطقه سرانجام یافت.

کریدور لاچین که به وسیله آن مواد غذایی، دارو و یاری های بشردوستانه از ارمنستان به منطقه قره باغ ارسال می گردد، در سال 2020 به وسیله افرادی که جمهوری آذربایجان آنها را به عنوان فعالان محیط زیستی معترض به معدن کاری ارمنستان در این منطقه توصیف می نماید، مسدود شد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "ارمنستان خواهان نشست شورای امنیت برای قره باغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان خواهان نشست شورای امنیت برای قره باغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید