افزایش نگرانی ها از شکست طرح نورد استریم 2 به دلیل تحریم های آمریکا

به گزارش وبلاگ ایتالیا، یک شرکت آلمانی خاطرنشان کرد احتمالاً تهدید های آمریکا مانع از اجرا شدن طرح انتقال گاز از روسیه به آلمان خواهد شد.

افزایش نگرانی ها از شکست طرح نورد استریم 2 به دلیل تحریم های آمریکا

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه صنعتی اونیپِر روز سه شنبه ابراز نگرانی کرد با تشدید تهدید های آمریکا مبنی بر تحریم شرکت کنندگان در طرح انتقال گاز نورد استریم 2، محتمل است این طرح با شکست روبرو گردد.

اونیپر شرکتی آلمانی است که در زمینه انرژی فعالیت می نماید و بخشی از تامین اقتصادی طرح نورد استریم 2 را برعهده گرفته است. این شرکت در گزارش سه ماهه دوم سال 2020 خود نوشت: به دلیل تحریم های مورد نظر آمریکا علیه بندر زازنیتس آلمان، که با طرح انتقال گاز روسیه مشارکت دارد، این احتمال که اجرای طرح به تعویق بیفتد یا حتی هیچوقت اجرایی نگردد، بیشتر شده است.

آندرئاس شیرِنبک، رئیس گروه اونیپر در کنفرانسی تلفنی گفت: اساسا فرایند تحریم ها (ی آمریکا) را نگران کننده می دانیم. اواخر ماه دسامبر گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قانونی را امضا کرد که بر اساس آن شرکت های دخیل در طرح انتقال گاز نورد استریم 2 با تحریم هایی روبرو خواهند شد.

به باور ترامپ، این طرح باعث می گردد که وابستگی اروپا به گاز روسیه و در نتیجه، قدرت نفوذ مسکو در این قاره افزایش یابد. ماه ژوئیه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پا را فراتر گذاشت و از تشدید تحریم های واشنگتن علیه طرف های شرکت کننده در نورد استریم 2 اطلاع داد. از این پس، این طرح انتقال گاز مشمول قانونی می گردد که در سال 2017 در کنگره به تصویب رسید و قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم ها (موسوم به قانون کاتسا) نام دارد. این قانون علیه سه کشور ایران، روسیه و کره شاقتصادی به تصویب رسید و هدف از آن مقابله به وسیله وضع تحریم، با آن چه اقدامات خطرناک و دشمنی با آمریکا توصیف شد، اعلام شد.

لایحه این قانون با پیشنهاد ترامپ در کنگره آنالیز و با اکثریت آرا تصویب شد. اونیپر در طرح خط لوله گاز روسیه به آلمان، مبلغ 950 میلیون یورو سرمایه گذاری نموده است. این شرکت معتقد است که مستقیماً تحت تأثیر تحریم های احتاقتصادی قرار نخواهد گرفت، اما تحریم های مورد نظر آمریکا مسائل بسیاری پیش پای این طرح قرار خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش نگرانی ها از شکست طرح نورد استریم 2 به دلیل تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نگرانی ها از شکست طرح نورد استریم 2 به دلیل تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید