اقامتگاه در جوار آرامگاه کوروش ایجاد خواهد شد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، نبود اقامتگاه مدرن گردشگری و امکان اقامت گردشگران خارجی و داخلی در کنار مجموعه جهانی پاسارگاد از معضلات سال های گذشته بوده که به گفته شهردار پاسارگاد با احداث اقامتگاه این کمبود برطرف شد. این خبر در بخش برطرف مشکل اقامتگاه در جوار آرامگاه کوروش می باشد.

اقامتگاه در جوار آرامگاه کوروش ایجاد خواهد شد

بهنام اسفندیاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام نمود: ساخت اقامتگاه شهرداری پاسارگاد در جوار آرامگاه کوروش از اوایل خرداد 97 شروع شده و از ابتدای آذر ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار پاسارگاد با اشاره به اینکه منظره این اقامتگاه آرامگاه کوروش است، گفت: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت شهرداری مادرسلیمان (پاسارگاد) pasargadcity.ir و یا madarsoliman.ir نسبت به رزرو این اقامتگاه بی نظیر اقدام نمایند و این امکان (فعال شدن سایت ها) در همان ابتدای آذرماه فراهم خواهد شد.

اسفندیاری اعلام کرد: هزینه ساخت و ساز این اقامتگاه تا به امروز بالغ بر پنج میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: بعلاوه امکان تبلیغات تجاری در ورودی شهر پاسارگاد فراهم است و امیدواریم برندهای معروف تجاری از نصب تبلیغات خود در تابلوهای تجاری استقبال نمایند.

کوروش، بنیانگذار و نخستین پادشاه هخامنشی بود که از سال 559 تا 529 قبل از میلاد به مدت 30 سال بر نواحی گسترده ای از آسیا حکومت کرد.

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد که آرامگاه کوروش را در خود جای داده، پنجمین مجموعه ثبت شده ایران است که در سال 1383 خورشیدی در لیست میراث جهانی به ثبت رسید.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله 130 کیلومتری شمال شیراز قرار گرفته است.

منبع: همگردی

به "اقامتگاه در جوار آرامگاه کوروش ایجاد خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه در جوار آرامگاه کوروش ایجاد خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید