البشیر تظاهرات در سودان را ممنوع نمود

به گزارش وبلاگ ایتالیا، رئیس جمهور سودان با صدور فرمانی ضمن اعطای اختیارات گسترده به نیروهای نظامی، برگزاری تجمع های اعتراض آمیز و تظاهرات در این کشور را ممنوع نمود.

البشیر تظاهرات در سودان را ممنوع نمود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایتالیا، عمر البشیر رئیس جمهور سودان چهار فرمان صادر و طی آن اختیارات گسترده ای به نیروهای نظامی کشور اعطا و هر گونه تجمع و برگزاری تظاهرات را ممنوع نمود.

فرمان صادره از سوی البشیر همچنین شامل سازماندهی تعامل با ارز خارجی، ممنوعیت توزیع، انبار کردن، فروش و انتقال سوخت و کالاها خارج از کانال های رسمی است.

طبق گزارش وبگاه العربی الجدید، البشیر طی فرمان شماره یک خود به همه نیروهای نظامی اختیار ورود به ساختمان ها و بازرسی آن و نظارت بر هر گونه تأسیسات، بلوکه کردن اموال و پلمپ فروشگاه ها و مراکز تجاری که مرتکب تخلف شده اند، اعطا نموده است.

همچنین به نیروهای نظامی اجازه داده شده، تردد افراد و فعالیت های آنها و نیز تردد خودروها در هر منطقه و هر زمانی در صورت مشکوک بودن، ممنوع نمایند.

شمار قابل توجهی از شهروندان سودانی در سه ماه گذشته در اعتراض به شرایط مالی و زندگی سخت در خیابان ها تظاهرات نموده و خواهان کناره گیری عمرالبشیر از قدرت هستند.

رئیس جمهور سودان روز آدینه 22 فوریه جاری از انحلال دولت وفاق ملی و همه دولت های محلی در سودان و تشکیل دولتی شایسته سالار برای اتخاذ تدابیر مالی اساسی اطلاع داد.

عمر البشیر همچنین از برقراری حالت فوق العاده در سودان به مدت یک سال اطلاع داد و از اعضای مجلس سودان خواست آنالیز طرحی را که به وی اجازه نامزدی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را می دهد، متوقف کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "البشیر تظاهرات در سودان را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "البشیر تظاهرات در سودان را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید