انتشار اولین عکس هوایی از کوهنوردی مریخ نورد کنجکاوی

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از اسلش گیر، در این عکس هوایی مریخ نورد کنجکاوی در حال بالا رفتن از کوه مونت مرکو در سیاره مریخ است. کوه یادشده متشکل از صخره های متعددی بوده و در آن سولفات فراوانی وجود دارد.

انتشار اولین عکس هوایی از کوهنوردی مریخ نورد کنجکاوی

عکس یادشده از فاصله 270 متری فراز مریخ گرفته شده است. تاریخ تهیه این عکس به 18 آوریل باز می گردد و برای دریافت این عکس از یک دوربین فوق دقیق استفاده شده است. مریخ نورد کنجکاوی ابعادی به اندازه یک خودروی عادی دارد.

سابقه گشت و گذار مریخ نوردهای ناسا در سطح این سیاره و کوه های آن به سال 2014 بازمی گردد. مهم ترین هدف مریخ نورد کنجکاوی شناسایی حیات میکروبی در سیاره مریخ است تا اطلاعاتی از شرایط قبلی این سیاره به دست آید. آنالیز های این مریخ نورد تا به حال نشان داده که دهانه گیل در سطح سیاره مذکور در گذشته های دور دریاچه ای دارای مواد شیمیایی متنوع بود که آن را برای زندگی مناسب ساخته بود.

مریخ نورد کنجکاوی همچنین در طول مأموریت خود مواد آلی متنوعی را کشف نموده و برای کشف رمز و راز خوشه های متان در جو مریخ کوشش نموده است. ناسا امیدوار است این مریخ نورد با گذراندن وقت بیشتری در مریخ، به اکتشافات دیگری نیز دست یابد. پیش بینی می گردد تپه های آن سوی کوه مونت مرکو سرشار از سولفات باشد و کنجکاوی میخواهد آنها را به دقت آنالیز کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتشار اولین عکس هوایی از کوهنوردی مریخ نورد کنجکاوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار اولین عکس هوایی از کوهنوردی مریخ نورد کنجکاوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید