باورهای نادرست در مورد سرطان را بشناسید

به گزارش وبلاگ ایتالیا، باورهای نادرستی که در مورد سرطان داریم، بیش از اینکه واقعیت باشد، ترس های ماست که از غول بزرگی به نام سرطان نشأت گرفته است. سرطان به نظر ما همان عامل رازآلود و مبهم مرگ است که وحشتمان از آن باعث شده است که در موردش به شایعات دامن بزنیم. باورهای نادرست در این زمینه را بشناسید:

باورهای نادرست در مورد سرطان را بشناسید

1. آیا استفاده از دئودورانت و ضد عرق و اسپری موجب ابتلا به سرطان می شود؟

تا کنون هیچ تحقیقی نشان نداده است که این مواد ارتباطی با سرطان داشته باشند. برخی معتقدند این مواد آرایشی و بهداشتی به دلیل اینکه حاوی مواد سمی مانند آلومینیوم هستند و از طریق پوست جذب می شوند، می توانند سبب بروز سرطان شوند. اما هیچ تحقیقی چنین ادعایی را تایید نکرده است.

2. آیا ظروف پلاستیکی در ماکروفر سبب بروز سرطان می شود؟

استفاده از ظروف پلاستیکی مخصوص ماکروفر خطری ندارد اما استفاده از ظروف پلاستیکی معمولی که برای استفاده در ماکروفر ساخته نشده است، سبب آب شدن پلاستیک و نشت مواد شیمیایی در غذا می شود که ممکن است سرطان زا باشد. حتما برای پخت و پز در ماکروفر از ظروف مخصوص استفاده کنید.

3. آیا اگر عضوی از خانواده رادیوتراپی یا شیمی درانی انجام دهد، ضرری متوجه اطرافیان می شود؟

شیمی درمانی و رادیوتراپی یکی از شیوه ای درمان بیماری است و بیماری که با این روش ها درمان می شود ضرری را متوجه اطرافیان نمی کند. توجه داشته باشید اگر اطرافیان فرد مبتلا به سرطان دارای بیماری حاد عفونی باشند، در دوره شیمی درمانی او را در معرض خطر بیماری عفونی قرار می دهد و باید از او دوری کند.

4. آیا شکر برای افراد مبتلا به سرطان بد است؟

سلول های سرطانی مانند سایر سلول ها انرژی خود را از قند خون میگیرند. برخی فکر می کنند به همین دلیل، شکر خوردن، رشد سرطان را سریع تر می کند. این تصور غلط است. مصرف شکر ربطی به رشد سرطان ندارد. عدم استفاده از شکر هم سبب کاهش رشد سلول های سرطانی نمی شود.

در این زمینه بخوانید:

چکاپ هایی که برای تشخیص زودهنگام سرطان باید انجام دهید

تغییرات روحی و جسمی افراد مبتلا به سرطان؛ در این مورد بیشتر بخوانید

یکی از اطرافیان من سرطان گرفته است؛ بایدها و نبایدها

5. سرطان عقوبت گناهان است

بیماری از بیماران چنین تصوری دارند که مردمان خوب و درست کار سرطان نمی گیرند. پس چرا بچه ها کم سن و سال مبتلا به سرطان می شوند؟ انسان های درست کار هم مانند انسان های گناه کار به سرطان مبتلا می شوند. عادت ها و شیوه زندگی ما، مانند تنش ها و اضطراب ها باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن ما و ایجاد سرطان می شوند. سرطان یک بیمای است، نه یک عقوبت.

6. سرطان همیشه با درد همراه است

درد جزئی از سرطان نیست. با درمان درست می توان درد را بهبود بخشید. از درد نترسید، زیرا همین ترس، درد شما را افزایش می دهد. درد خود را تحمل نکنید و بر اساس تفکرات غلط درد خود را پنهان نکنید. مصرف مواد اپیوییدی به معنای وابستگی و اعتیاد به آن نیست.

منبع: ایرنا زندگی

به "باورهای نادرست در مورد سرطان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورهای نادرست در مورد سرطان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید