تصویب قانون خاص برای فرهنگیان

به گزارش وبلاگ ایتالیا، معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه بندی فاز سوم ندارد و حرکت بعدی ما حرکت به سمت داشتن قانون خاص فرهنگیان است، نظام آموزش و پرورش از این قانون همگانی مدیریت خدمات کشوری خسته شده است.

تصویب قانون خاص برای فرهنگیان

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ ایتالیا، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه با مهر در خصوص این موضوع که با اجرای طرح رتبه بندی هنوز شماری از معلمان ناراضی هستند و این را افزایش حقوقی می دانند که سال ها پیش برای یکسان سازی حقوق معلم ها با سایر کارکنان دولت وعده داده شده بود و فاز اول آن در میانه دهه 90 اجرا شد گفت: شما وبلاگ ایتالیا همه موارد را از آموزش و پرورش سوال می کنید در حالیکه انجام امور معیشتی فرهنگیان و بودجه آموزش و پرورش و افزایش حقوق فرایندی است که طرق قانون بین دستگاه های مختلف تقسیم شده است. یعنی سازمان برنامه و بودجه و ما به عنوان بخش اجرایی همچنین خزانه داری و بخش های مختلف وزارت اقتصاد و سازمان امور استخدامی در این امور دخیل هستند. من در حد اختیاراتم می توانم پاسخ های شما را بدهم و عموما هم این پاسخ ها چیزی را تغییر نمی دهد و روال همان است.

علی الهیار ترکمن بیان نمود: در خصوص نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت باید بگویم که فرهنگ حاکم بر نظام اداری کشور ما فرهنگ پذیرش این نظام هماهنگ نیست و مبتنی بر چانه زنی و قلمرو سازی است. در این سیستم در وزارتخانه ای افراد خود را برای دریافت حقوق بیشتر محق تر می دانند و لابی هایی هم صورت می گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: قانون استخدامی کشور در سال 45 در کشور ما تصویب شد. کل قانون 20 صفحه بود. در سال 86 که به عمر خود انتها داد 9 هزار صفحه الحاقیات داشت. برای قانون مدیریت خدمات کشوری هم همین اتفاق دارد می افتد و باید مجموعه نظام اداری و تصمیم گیران این نظام ملزم باشند که بروند به سمت اینکه انواع انشقاقات را در مصوبه ها اجرا ننمایند. ما در آموزش و پرورش فعلا تحت همین قانون هستیم و امتیازات و ضرایب در مصوبات مختلف برای حقوق معین شده است. رتبه بندی هم در همین ظرف اعمال می گردد.

وی در پاسخ به این موضوع که وزیر آموزش و پرورش در جایی میانگین دریافتی 720 هزار معلمی که مشمول این طرح می شوند را 420 هزار تومان ذکر کردند در حالیکه هنوز قرار گیری تعداد معلمان در هر رتبه و دریافتی تک تک معلمان در این طرح معین نیست و این مسائل تناقضاتی را ایجاد می نماید نیز گفت: رتبه بندی یک پیوستی دارد و جداولی در آن معین شده است . این امتیازاتی که در متن پیش بینی شده است و در اثر سنجش سه صلاحیت به حقوق معلمان افزوده می گردد معین است. در رتبه اول 225 هزار تومان و در رتبه 5 عدد 680 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده خواهد شد که میانگین این عدد را وزیر 420 هزار تومان اعلام کردند. در واقع یک شرایط و دورنمایی را ایشان اعلام کردند.

الهیار ترکمن در ادامه بیان نمود: من خواهشم از معلم ها این است که رتبه بندی را به چشم افزایش حقوق نبینند. در شرایط و ماهیتی که تعریف حقوق دارد ما نمی توانیم یک جهش در حقوق معلمان با رقمی مثل 2 میلیون تومان ایجاد کنیم. قوانین موجود این اجازه را نمی دهد.

وی در خصوص این انتقاد که دقیقا به همین دلیل کارشناسان می گویند این رتبه بندی صرفا یک افزایش حقوق است و تاثیری بر کیفیتی که مدنظر رتبه بندی است ایجاد نمی نماید نیز گفت: اگر قانون خاص داشتیم می شد چنین جهش حقوقی را ببینیم. الان همان چیزی که به عنوان معلم تمام وقت مرسوم شده است چیزی حدود 550 هزار تومان به طور متوسط به حقوق معلمان اضافه می نماید و طرح رتبه بندی نیز حدود 400 و 500 هزار تومان متوسط باعث اضافه شدن به حقوق می گردد. باید معلمان نگاه نمایند ما به افزایش تدریجی حقوق معلمان همت نموده ایم.

وی درباره اینکه آیا رتبه بندی فاز سومی نیز دارد یا خیر بیان نمود: حرکت بعدی ما دیگر حرکت به سمت داشتن قانون خاص فرهنگیان است. نظام آموزش و پرورش از این قانون همگانی مدیریت خدمات کشوری خسته شده است و دیگر کارایی ندارد. کارگروهی مقدماتی تشکیل شده است و این مساله قانون خاص فرهنگیان را آنالیز می نماید و در دور جدید مجلس امیدواریم نمایندگان مجلس به جای توجه به موضوعات استخدام و فضاهای کوچک که موضوعات کلان را حل نمی نماید به تصویب این قانون خاص برای فرهنگیان توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تصویب قانون خاص برای فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب قانون خاص برای فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید