تمایل قطری ها برای پهلوگیری کشتی های تفریحی در کیش

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قطری ها تمایل دارند کشتی های تفریحی رابه کیش بیاورند ما از وزارت خارجه خواسته ایم تا شناورهای تفریحی ما نیز به دوحه تردد نمایند و این اقدام متقابل باشد.

تمایل قطری ها برای پهلوگیری کشتی های تفریحی در کیش

چهل و چهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر روز 27 آذر ماه در سازمان بنادر و دریانوردی با حضور نمایندگان سازمانهای مختلف عضو این ستاد برگزار گردید.

در این نشست محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: هم افزایی بین دستگاه ها می تواند در طول سال برای ما دستاوردهای زیادی داشته باشد. اگر بتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم می توانیم امیدوار باشیم که مردم برای بهره گیری از ظرفیت های گردشگری دریایی به کشورهای همجوار سفر ننمایند.

وی با بیان اینکه مردم می توانند در طول سال از ظرفیت تغییرات آب و هوایی شمال و جنوب کشور در حوزه گردشگری دریایی بهره ببرند، گفت: در این زمینه الگوهای خوبی ایجاد شده است مانند الگوی گردشگری کیش. یکی از بنادر نمونه گردشگری دریایی را در چمخاله استان گیلان در دست ساخت داریم این می تواند الگویی در نوار ساحلی کشور باشد.

راستاد در ادامه اعلام کرد: در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 زیرساخت و امکانات در بنادر قشم، کیش و شهید باهنر و بوشهر برای پذیرش کشتی های کروز 5 ستاره حامل گردشگران آمریکایی، اروپایی، آلمانی و روس، داشتیم امروز هم این ظرفیت وجود دارد و بعضی بنادر برای پهلوگیری کروزها آماده پذیرش گردشگران هستند.

تورهای کروز در حال حاضر در خلیج فارس برقرار است ما خیلی کوشش کردیم شرکت های وابسته آن ها را متقاعد کنیم که قشم و کیش را به برنامه سفر خود اضافه نمایند ولی عمده سهامداران این روزها آمریکایی ها هستند ما الان در قشم و کیش محدودیتی نداریم. برای استفاده کروزها از بنادر چابهار نیز با عمان رایزنی شده است و مانع از سوی ایران نیست. چون پایانه مناسبی در چابهار داریم که کیفیت آن از فرودگاه چابهار بهتر است. ما حتی حاضریم خدمات رایگان در ارتباط با کروزها ارائه دهیم. فقط بخش خصوصی و شرکت های کشتیرانی باید این راستا را برقرار نمایند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای سفرهای دریایی و بی توجهی به آن، از حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاران گردشگری اطلاع داد و گفت: گردشگری دریایی برای کار ظرفیت زیادی دارد، ولی متاسفانه با قایق های فایبرگلاس به مسافران دریا خدمات ارائه می گردد که کیفیت و ایمنی پایینی دارند.

منبع: دنیای سفر

به "تمایل قطری ها برای پهلوگیری کشتی های تفریحی در کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل قطری ها برای پهلوگیری کشتی های تفریحی در کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید