خبرنگاران نقض آزادی مذاهب در سوئیس؛ پوشیدن برقع ممنوع می گردد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، تهران - خبرنگاران - رای دهندگان سوئیسی با شرکت در یک همه پرسی به ممنوعیت استفاده از برقع و روبند و پوشاندن چهره زنان در این کشور رای دادند.

خبرنگاران نقض آزادی مذاهب در سوئیس؛ پوشیدن برقع ممنوع می گردد

به گزارش روز دوشنبه وبلاگ ایتالیا، تارنمای شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر نوشت: رای دهندگان سوئیسی روز یکشنبه (روز گذشته) به ممنوعیت پوشاندن کامل صورت با استفاده از نقاب و برقع در تمامی امکان عمومی رای دادند.

بنابراین گزارش: در این همه پرسی که در 26 کانتون (استان) سوئیس به عمل آمد، 51.2 درصد شرکت کنندگان به ممنوعیت پوشش کامل چهره رای دادند. این طرح هنوز برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس کانتون های سوئیس تصویب گردد.

سی ان ان گزارش داد: در حقیقت این ممنوعیت در تمامی اماکن عمومی در سوئیس وضع خواهد شد؛ به استثنای اماکن مقدس و مذهبی.

این گزارش می افزاید: طرح این ممنوعیت از سوی گروه های راست سوئیس از جمله حزب مردم سوئیس ارائه شده که با انتقاد شماری از نهادهای دینی و مذهبی و سازمان های حقوق بشر و کنشگران مدنی روبرو شد.

محکومیت طرح ممنوعیت برقعه

سی ان ان گزارش داد: انجام این همه پرسی و ارائه این طرح از سوی شورای مذاهب سوئیس که در برگیرنده طیف های عمده و مختلف مذهبی و دینی در سوئیس می گردد در اوایل امسال میلادی محکوم شد و آن را نوعی نقض آزادی در اجرای اعتقادات مذهبی در این کشور دانستند.

*

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نقض آزادی مذاهب در سوئیس؛ پوشیدن برقع ممنوع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نقض آزادی مذاهب در سوئیس؛ پوشیدن برقع ممنوع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید