خطر بیماری کلیوی در کمین دانش آموزان ، محافظت از بچه ها مدرسه ای در فصل آنفلوآنزا

به گزارش وبلاگ ایتالیا، اجازه ندادن معلمان به دانش آموزان برای رفتن به سرویس بهداشتی از جمله معضلاتی به شمار می رود که والدین را نگران نموده است.

خطر بیماری کلیوی در کمین دانش آموزان ، محافظت از بچه ها مدرسه ای در فصل آنفلوآنزا

به گزارش وبلاگ ایتالیا، اعظم گودرزی مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: هر سال همزمان با فصل پاییز و زمستان موج آنفلوآنزا و سرماخوردگی در مدارس شیوع می یابد، بنابراین اگر دانش آموزی علائم داشت به مدرسه نرود و در خانه استراحت کند. والدین می توانند فرزند خود را به مراکز جامع سلامت تحت پوشش وزارت بهدشت ببرند، پزشکان این مراکز طبق پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت توصیه های لازم را ارائه می نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • افزایش مراجعه دانش آموزان مبتلا به آنفلوآنزا به مراکز درمانی | سال جاری آنفلوآنزا خیلی زودتر از راه رسید | کدام افراد باید حتما واکسن بزنند؟

وی اضافه کرد: اگر دانش آموزی علائم سرماخوردگی داشت حتماً به پزشک مراجعه کند، به دانش آموزان توصیه می گردد در مدرسه حتماً ماسک بزنند و این موضوع جدی گرفته گردد.

گودرزی با اشاره به توصیه هایی به دانش آموزان گفت: شست وشوی دست ها قبل از خوردن مواد غذایی در زنگ های سرگرمی را رعایت کنید و از خانه مواد غذایی سالم به همراه بیاورید. مایعات زیاد مصرف گردد و بطری آب از خانه به همراه داشته باشید تا مقابل آبخوری مدرسه تجمع نکنید.

وی بر ضرورت باز بودن پنجره کلاس های درس در ایام فعلی که هنوز هوا سرد نشده است، تأکید کرد و اضافه کرد: دانش آموزان هنگام نشستن روی نیمکت کلاس درس، کیف ها را بین خود قرار دهند.

اجازه ندادن معلمان به دانش آموزان برای رفتن به سرویس بهداشتی

موضوع دیگری که از سوی بعضی والدین به عنوان دغدغه برای بچه ها دبستانی مطرح است، اجازه ندادن معلمان برای رفتن دانش آموزان به سرویس بهداشتی در زمان برگزاری کلاس درس است.

یکی از والدین در این باره می گوید: فرزندم کلاس پنجم دبستان است اما متأسفانه سال جاری و زمانی که کلاس اول دبستان بود، معلم هنگام برگزاری کلاس درس اجازه رفتن به سرویس بهداشتی را نمی دهد و حتی با الفاظ تحقیرنماینده با دانش آموز رفتار می گردد تا دیگر برای این موضوع اجازه نگیرد؛ در حالی که نگه داشتن ادرار می تواند تبعات منفی بسیاری را بر سلامت کلیه دانش آموزان داشته باشد.

دکتر ناهید رحیم زاده فوق تخصص بیماری های کلیه بچه ها با اشاره به لزوم توجه والدین و معلمان مدارس به مسائل ادراری بچه ها تأکید کرد: اگر معلمان اجازه ندهند بچه ها در ساعات حضور در کلاس به سرویس بهداشتی بروند ریسک عفونت ادراری در آنها زیاد می گردد؛ توصیه می گردد بچه ها هر دو یا سه ساعت مثانه را تخلیه نمایند و در فواصل زمانی منظم آب مصرف نمایند زیرا عدم تخلیه مثانه، ریسک عفونت ادراری در بچه ها را بالا می برد. نکته دیگری که می تواند منجر به افزایش خطر عفونت ادراری گردد یبوست است؛ هر دو یا سه ساعت ادرار کردن باعث می گردد اگر بچه ها یبوست داشته باشند نیز این مشکلشان بهبود یابد.

وی ادامه داد: باید حتماً آموزش های لازم به خانواده ها به خصوص مادر داده گردد؛ والدین بچه های که سابقه عفونت ادراری دارند باید این امر را به مدیر و معلمان مدارس اطلاع دهند تا معلمان اجازه بدهند دانش آموزان در طول روز آب مناسب دریافت نمایند و در فواصل کوتاه به سرویس بهداشتی رفته و مثانه خود را تخلیه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "خطر بیماری کلیوی در کمین دانش آموزان ، محافظت از بچه ها مدرسه ای در فصل آنفلوآنزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر بیماری کلیوی در کمین دانش آموزان ، محافظت از بچه ها مدرسه ای در فصل آنفلوآنزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید