درخواست کمیسیون حقوق بشر آمریکا از اکوادور برای ارائه اطلاعات درباره پناهندگی آسانژ

به گزارش وبلاگ ایتالیا، وزارت امور خارجه اکوادور اظهار کرد، کمیسیون حقوق بشر قاره آمریکا از این وزارت درخواست نموده است که اطلاعاتی را درباره پناهندگی بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس در سفارتخانه اکوادور در لندن ارائه دهد.

درخواست کمیسیون حقوق بشر آمریکا از اکوادور برای ارائه اطلاعات درباره پناهندگی آسانژ

به گزارش وبلاگ ایتالیا، به دنبال درخواست رسمی جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس، کمیسیون حقوق بشر قاره آمریکا (شاخه ای از سازمان های کشورهای آمریکایی) از اکوادور خواسته است اطلاعاتی را درباره پناهندگی آسانژ در سفارتخانه اکوادور در لندن ارائه دهد.

وزارت خارجه اکوادور در بیانیه ای اظهار کرد: کمیسیون حقوق بشر قاره آمریکا روز بیست و نهم ژانویه درباره درخواستی برای اقدامات محافظتی که از سوی وکلای جولیان آسانژ به ثبت رسیده، به اکوادور خبر داد. این کمیسیون از ما درخواست کرد که اطلاعاتی را درباره وضعیت سفارتخانه ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وکلای جولیان آسانژ 23 ژانویه اعلام کردند که درخواستی اضطراری را برای وادار کردن مسؤولان آمریکا به اعلام اتهامات وارد شده علیه آسانژ ثبت نموده اند.

تیم وکلای مدافع آسانژ در همین بیانیه اظهار کرد که از کمیسیون حقوق بشر قاره آمریکا خواسته است که اکوادور را به توقف فعالیت های جاسوسی علیه آسانژ وادارد تا انزوای اعمال شده علیه او متوقف شده و از استرداد او به آمریکا جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "درخواست کمیسیون حقوق بشر آمریکا از اکوادور برای ارائه اطلاعات درباره پناهندگی آسانژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کمیسیون حقوق بشر آمریکا از اکوادور برای ارائه اطلاعات درباره پناهندگی آسانژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید