دنیای گردشگری با پرتال اکسپدیا دات کام - وبلاگ ایتالیا
دنیای گردشگری با پرتال اکسپدیا دات کام
به گزارش وبلاگ ایتالیا، سایت اینترنتی expedia.com، یکی از 500 پرتال پربیننده اینترنت به شمار می رود که همچون booking.com، یکی از سایت های فعال گردشگری است که سرویس فناوری اطلاعات
فناوری ارتباطات و اطلاعات، سیطره خود را به جهانی گردشگری هم رسانده است و امروزه ،صدها میلیون کاربر اینترنت، از مشاوره درباره سفر تا رزرو بلیط هواپیما تا اجاره محل اقامت در شهر یا کشور مقصد، به وسیله پرتال های اینترنتی بومی یا بین المللی استفاده می نمایند. در واقع، سایت های گردشگری، ظرفیت های گسترده اطلاعاتی و خدماتی را در اختیار گردشگران برای سفر و سرگرمی آسان و راحت و بعضا کم خرج را ایجاد می نمایند. اکسپدیا، یکی از این ها هست. اکسپدیا پرتالی هست که روزانه صدها هزار مخاطب از سراسر جهان برای خدماتش به این سایت مراجعه می نمایند. اکسپدیا دات کام، نام شناخته شده ای برای فعالان گردشگری در خارج از کشور هست و در سال های اخیر نیز، به مدد توسعه اینترنت و خدمات ارزی، ایرانیان نیز از خدمات این پرتال استفاده نموده اند. در این پرتال، خیلی از خدماتی که یک نفر برای سفر به مقصد مورد نظر احتیاج دارد، ارائه می گردد. از انتخاب مقصد، تا رزرو بلیط و اجاره محل اقامت و پیدا کردن نقطه های گردشگری معروف در شهر مورد نظر تا مشاوره های آنلاین، همه و همه به وسیله این پرتال گسترده در دسترس هست. اکسپدیا را در اینستاگرام به نشانی اینترنتی https://instagram.com/expedia دنبال کنید. آخرین اطلاعات از خدمات و اخبار پرتال اکپسدیا را می توان به وسیله این صفحه شخصی در شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام دنبال کرد. بیش از 44 هزار نفر تا کنون، مخاطب این صفحه شده اند و بیش از 527 پست به وسیله این پرتال در این صفحه در اختیار مخاطبان می باشد. همیشه سعی کنید تا نسخه پرتالهای مشهور در شبکه های اجتماعی از قبیل توییتر، اینستاگرام و فیس بوک را نیز دنبال کنید تا به آخرین خدمات و اطلاعات این مجموعه ها به ویژه درعرصه گردشگری، دسترسی داشته باشید. عایدی اکسپدیا در عرصه کسب و کار گردشگری آنلاین در سال 2014 میلادی، بالغ بر 5.7 میلیارد دلار بوده است که از این رقم، نیم میلیارد دلار، درامد عملیاتی بوده است. بر اساس آخرین آمارها در دسامبر 2013 میلادی، بیش از 14 هزار نفر در کارآفرینی دیجیتالی اکسپدیا فعال بوده اند. آخرین اطلاعات درباره این شرکت در نشانی expediainc.com در دسترس می باشد. همان طور که در تصاویر زیر ملاحظه می کنید، ایندکس اکپسدیا خدمات متنوع و گسترده ای را در حوزه گردشگری در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید. پیدا کردن هتل، اجاره ماشین، اجاره کشتی های سرگرمیی، کارهایی که باید در شهر مورد نظر انجام بدهید، مشاوره آنلاین و هم چنین رزرو بلیط هواپیما از خطوط هوایی مختلف، همه در یک نقطه و به وسیله پرتال اکسپدیا دات کام در دسترس می باشد. معمولا استفاده از خدمات این پرتال به صورت واحد، با تخفیف بیش تری نسبت به استفاده از سایت های غیر معروف تر در حوزه گردشگری برخوردار هست. با استفاده از اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوش یهای هوشمند، می توان از خدمات این سایت ردشگری روی موبایل نیز بهره جست. بخش موبایل سایت در آدزس https://www.expedia.com/app قرار گرفته است. توصیه می کنیم اگر خواستید از این پرتال بهره ببرید، اپلیکیشن آن را نصب کنید تا از خدمات بهتر و آسان تری برخوردار شوید. یکی از خدمات سایت ،امکان اجاره ماشین هست که برای خیلی ها اهمیت دارد. تخفیف های سایت به مخاطبان سایت نیز جالب توجه هست و در آدرس https://www.expedia.com/rewards/howitworks قرار گرفته است. دارا خسروشاهی، مدیر چهل و چهار ساله این شرکت هست که به عنوان یکی از ایرانیان پیروز آمریکا ،همانند سالار کمانگر (مدیر سابق یوتیوب)، امید کردستانی (معاون بازگرانی گوگل) و پیر امید یار(موسس yabe)، مدیریت یکی از بهترین شرکت های دیجیتالی جهان را بر عهده دارد. در زیر، مصاحبه ان بی سی با خسروشاهی درباره پیروزیت های کسب و کارش در عرصه گردشگری مجازی ارائه شده است.
درباره اکسپدیا
سایت گردشگری اکسپدیا دات کام، در سال 1996 میلادی به وسیله غول نرم افزار جهان یعنی مایکروسافت آمریکا طراحی و راه اندازی شد. این شرکت، در بیش از 30 کشور جهان، دفتر عملیاتی دارد و ارائه خدمات می نماید. اما همه امکاناتش به وسیله پرتال مرکزی دردسترس می باشد. امروزه امکان جست وجو بر روی اطلاعات رزرواسیون 505 هزار هتل و 410 خط هوایی معتبر جهان را برای مخاطبانش فراهم نموده است. ایده پشت این استارت آپ (Start-up) ، کوشش برای گذر از محتوا و نگاهی تازه به عرصه گردشگری بود. تیم اولیه این استارت آپ، ترکیبی از گرگ اسلینگستاد Greg Slyngstad به عنوان مدیر گروه، ریجارد بارتون Richard Barton, به عنوان مدیر گروه محصولات، ثریا بیتنکورت به عنوان مدیر گروه برنامه و بایرون بیشاپ، در نقش مدیر توسعه محصول به شمار آمد. بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت در سال 2001 میلادی تصمیم گرفت تا این شرکت خصوصی را در قالب اسپین آف (spin-off) ، عمومی نماید و ارزش مالی سبد سهام این شرکت در بازار سرمایه را افزایش دهد. در نهایت شرکت TicketMaster آن را خریداری کرد که در سال 2003 میلادی نام خود را به نام InterActiveCorp تغییر داد. نام Expedia در واقع ترکیبی از exploration and speed جست و جو و سرعت می باشد. اینکه چرا Expedia ،Expedia نامیده می گردد را می توان در این آدرس جویا شد. بارتون در دوم آوریل 2015 در پستی در توییتر شخصی خود درباره نام گذاری اکسپدیا نوشت که این دامنه با 9.99 دلار ثبت شد . اکسپیدا، یک رقیب سنتی در عرصه گردشگری مجازی دارد و آن هم پرتال رقیب سنتی این سایت یعنی پرایس لاین priceline.com می باشد که این پرتال نیز، ابر جست و جو گر کایاک Kayak را در اختیار دارد و این قضایا نشان می دهد که این دو قدرت بلامنازع عرصه گردشگری آنلاین، بسیار نزدیک به هم حرکت می نمایند. نمودار زیر که در واقع نشان دهنده اندازه فروش 12 پرتال برتر در عرضه ارائه خدمات جامع گردشگری در فضای مجازی است ،نشان می دهد که اکسپدیا با فاصله بسیار کمی از پرایس لاین، در رتبه نخست بهترین کسب و کار اینترنتی در عرصه خدمات سفر و گردشگری در جهان است. اکسپدیا برای توسعه خدمات گردشگری خود، ششرکتهای زیادی را شکار نموده است. بزرگ ترین خرید تاریخ گردشگری آنلاین را باید در خرید سایت اوربیتزcorp.orbitz.com به مبلغ 1.2 میلیارد دلار دانست که در امسال میلادی رخ داد. اکسپدیا بر اساس آماری که ارائه نموده است، هم اکنون بیش از 14 هزار کارمند دارد که در بیش از 30 کشور مشغول به کار هستند و درامدان در سال 2013 میلادی بالغ بر 4.8 میلیارد دلار بوده است. ریج بارتون به عنوان مدیر ارشد کل و لیود فرینک که برای ریچ در مایکروسافت کار می کرد، شرکت مستقل اکسپیدا را راهنمایی کردند. به عنوان یک پرتال ارائه دهنده خدمات گردشگری و سفر که دفتر مرکزی آن در واشنگتن قرار گرفته است، توانسته است برای 30 کشور جهان از آرژانتین و استرالیا و بلژیک و برزیل گرفته تا نیوزلند و نروز و فیلیپین و دانمارک و آمریکا، پرتال های اختصاصی طراحی و راه اندازی کند. این پرتال ، بلیط شرکت های هوایی مختلف را رزرو می نماید، رزرواسیون مکان های اقامتی را انجام می دهد، خدمات اجاره ماشین، کشتی کروز معرفی می نماید و حتی برای علاقمندان به سفر، پیج های گردش را با بسته های تخفیف مجذوب کننده در دسترس قرار می دهد.
نوآوری در اکسپدیا
سیستم های توزیع جهانی که اکسپدیا برای توسعه کسب و کار اینترنتی خود بهره می برد، مانند آمادوس Amadeusیا سیستم رزرواسیون سابره Sabre reservation systemsبرای پرواز ها و هتل ها، جالب توجه است. شرکت اکسدیا مالک سایت های دیگری همانند TripAdvisor, Hotels.com, Hotwire.com, trivago, Egencia نیز می باشد که امپراطوری گسترده ای در کسب و کار گردشگری آنلاین e-travel محسوب می گردد. بیش از 10 هزار شرکت و برند معروف در عرصه گردشگری و تبلیغات در جهان، با اکسپدیا در 60 کشور جهان همکاری دارند که خطوط هوایی، هتل ها، برندهای معروف، وب سایت هایی با ترافیک بالا از این جمله هستند. برای استفاده از خدمات سایت باید ثبت نام کرد. این کار به رایگان فراهم شده است و میلیون ها کاربر این کار را انجام داده اند. با ورود به ایندکس پرتال ، خدمات متنوعی را کاربر از هتل تا اجاره ماشین در اختیار خواهد داشت. یکی از بخش های جالب و خلاقانه این پرتال در قیاس با رقبایش، بخش چیزهایی که می توانید انجام بدهید می باشد که در نشانی اینترنتی expedia.com/things-to-do قرار گرفته است. اگر شما نام یک شهر و مدت زمانی که قصد دارید دران شهر اقامت کنید را در سایت وارد کنید، لیست بلند بلایی از خدمات و آپشن هایی که می توانید به نرخ های مختلف در این شهر برای گردش و سفر در اختیار داشته باشید، به شما معرفی می گردد. مثلاً برای شهر پاریس، 122 مورد از تماشا برج ایفل تا گشت دیزنی لند و موزه لوور و امثالهم ارائه شده است که برای مسافرانی که وقت زیاد ندارند و حوصله آنالیز مجذوب کنندهیت های گردشگری یک شهر را ندارند، سرویس خوبی هست. برای ترغیب کاربران به استفاده از خدمات سایت به وسیله گوشی های هوشمند، در ابتکاری جالب، 25 دلار تخفیف به کاربرانی که به وسیله نرم افزارهای گوشی های هوشمند اکسپدیا نسبت به رزرواسیون اقدام نمایند، اعطا می گردد. این گونه تسهیلات را بد نیست سایت های گردشگری فارسی هم به مخاطبان ارائه دهند که در افزایش مشتری نقش مهمی دارد. همه این ها، کسب و کار خلاقانه و ساده اکسپدیا را نشان می دهد که با نواوری دیجیتالی توانسته است بازارهای گردشگری آنلاین را به خود جذب کند.
همگام با اکسپدیا دات کام
اکسپدیا، برای معرفی ظرفیت های تیمی و راهبری خود در سراسر جهان و جذب مخاطبان و علاقمندان با همکاری با این مجموعه گردشگری آنلاین، بسترهایی را در وب و نرم افزارهای دیگر راه اندازی نموده است که یکی از آن ها در پرتال lifeatexpedia.com قابل مشاهده می باشد. این فرصت های تبلیغاتی و اشتغال در این مجموعه بزرگ را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. در این پرتال، معرفی بعضی از برندهای معروف و کسب و کارهایی که در فرآیند اقتصاد مشارکتی و سیستم کسب و ادغام بدست آمده ، معرفی شده است.
اکسپدیای ایرانی مورد احتیاج هست
صنعت گردشگری ایران به ویزه در عرصه فناوری اطلاعات ،احتیاجمند پرتال هایی هم چون اکسپدیا هست که به آسانی خدمات مختلف فعالان گردشگری را یکپارچه سازی نماید. یکپارچه سازی خدمات گردشگری در محیط فناوری اطلاعات و اینترنت، حداقل خواست مشتاقان گردشگری ایران و حتی علاقمندان به سفر به سرزمین بزرگ پارس هست. باید از این قابلیت استفاده نمود. اکسپدیا نشان داد که یکپارچه سازی خدمات گردشگری و ارائه آن ها در قالب موتو رجست وجوی منسجم و حرفه ای ،گردشگران را در انتخاب ،یاری می نماید. این یاری، زمینه مراجعه بیش ترکاربران و استفاده از خدمات متنوع را فراهم می نماید که فرصت آفرین هست. این فرصت آفرینی، بستر کارآفرینی اینترنتی را نیز ایجاد می نماید که اشتغال زا می باشد. در آینده درباره معضلات سایت های گردشگری ایرانی دولتی و خصوصی، یادداشت های را ارائه خواهیم کرد. همیشه جهانی گردشگری مجازی را در پرتال وبلاگ ایتالیا دنبال کنید. تهیه شده در وبلاگ ایتالیامنبع: کجارو