ربات دوپا ، رکورد جهانی گینس را در دوی 100 متر رباتیک شکست

به گزارش وبلاگ ایتالیا، بیشتر ربات های کنونی، به جز معدودی از آنها بسیار کند هستند. اما به تازگی یک ربات به نام Cassie رکورد دنیای گینس را برای دوی 100 متر به وسیله یک ربات دوپا به ثبت رسانده است. البته این ربات هنوز با سرعت برترین ورزشکاران دنیا فاصله دارد، اما نمایشی چشمگیر از رباتیک و مهندسی است.

ربات دوپا ، رکورد جهانی گینس را در دوی 100 متر رباتیک شکست

Cassie زاییده فکر Agility Robotics، یک شرکت منشعب از دانشگاه ایالتی اورگان است و در سال 2017 به عنوان یک نوع پلت فرم توسعه برای تحقیقات روباتیک معرفی گردید.

Cassie از آن موقع به بعد توسعه جهشی یافته و در سال 2021 پیشرفت چشمگیری را با دویدن فاصله 5 کیلومتری در کمتر از 53 دقیقه از خود نشان داد.

این دستاورد شامل استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای تجهیز ربات به توانایی دویدن، غلبه بر بیومکانیک منحصربه فرد و زانو هایی است که مانند شترمرغ خم می شوند تا عمودی بمانند. با این قابلیت، Cassie به گروهی از ربات های دوپا پیوست که شامل ربات انسان نما اطلس از Boston Dynamics و Mabel است که به عنوان سریع ترین ربات دوپا مجهز به زانو در دنیا شناخته می گردد. اما در بهینه سازی Cassie برای دوی 100 متر، محققان مجبور شدند یک طراحی مجدد انجام بدهند.

تکمیل یک 5 کیلومتر با اطمینان و استقامت یک چیز بود و سرعت برای یک مسافت 100 متری چیزی دیگر.

این تیم یک هفته در یک سال تمرین شبیه سازی شده برای معین مؤثرترین راه گام برداشتن و دویدن کرد. اما موضوع فقط سرعت نبود. برای اینکه رکورد دنیای گینس ثبت می شد، کاسی باید در حالت ایستاده آغاز می کرد و پس از عبور از خط خاتمه به مانند ورزشکاران با موفقیت سرعت خود را در حالت ایستاده کم می کرد و مثلا روی زمین غلت نمی خورد! این بدان معنا بود که Cassie باید از دو شبکه عصبی استفاده می کرد، یکی برای دویدن سریع و دیگری برای ثبات خاتمه کرد، و به خوبی بین این دو انتقال پیدا کرد.

پروفسور آلن فرن، استاد هوش مصنوعی می گوید: آغاز و توقف در حالت ایستاده سخت تر از خود قسمت دویدن است، مشابه صعود و فرود هواپیما. نتیجه خوب دوی 100 متری این ربات با همکاری بین بخش های طراحی سخت افزار مکانیکی و هوش مصنوعی پیشرفته حاصل شد.

در نهایت، Cassie دوی 100 متر را در 24.73 ثانیه به خاتمه رساند و رکورد دنیای گینس را برای یک ربات دوپا ثبت کرد. این سرعت بسیار کندتر از زمان های زیر 10 ثانیه است که به وسیله برترین دوندگان سرعت دنیا اجرا می گردد، اما محققان معتقدند پیشرفت از همینجا تسریع خواهد شد.

منابع: دانشگاه ایالتی اورگان، رکورد های دنیای گینس

منبع: یک پزشک

به "ربات دوپا ، رکورد جهانی گینس را در دوی 100 متر رباتیک شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات دوپا ، رکورد جهانی گینس را در دوی 100 متر رباتیک شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید