سازمان حشد شعبی عراق شهادت هشام الهاشمی را تسلیت گفت

به گزارش وبلاگ ایتالیا، سازمان حشد شعبی عراق با شهید خواندن هشام الهاشمی، در پیامی شهادت وی را تسلیت گفت.

سازمان حشد شعبی عراق شهادت هشام الهاشمی را تسلیت گفت

مهند العقابی مدیرکل روابط عمومی سازمان الحشد الشعبی عراق توضیح داد: کسانی از ترور الهاشمی سود می برند که خواهان زمینه چینی برای ماندن نیروهای بیگانه در منطقه هستند.

احمد الاسدی نماینده فعلی مجلس از ائتلاف الفتح و سخنگوی پیشین الحشدالشعبی نیز در پیغامی در توئیتر نوشت: خدا رحمتت کند دکتر الهاشمی، طی ده سال گذشته تو را می شناختم صاحب قلبی پاک و شجاع.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز ترور الهاشمی را محکوم کرد و گفت که اجازه نخواهیم داد عملیات ترور بار دیگر به عراق بازگردد.

وی در ادامه پیغام خود گفت که تمام تلاشش را به کار خواهد بست تا سلاح تنها در انحصار دولت عراق باشد.

محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز در واکنش به ترور الهاشمی خواهان تحقیق برای تعیین شدن عاملان این جنایت شد و رئیس جمهور عراق هم ترور الهاشمی را اقدامی جنایتکارانه توسط افرادی خارج از قانون توصیف کرد.

لازم به ذکر است که منابع خبری شامگاه دوشنبه گزارش دادند که هشام الهاشمی تحلیلگر سیاسی عراقی پس از انتها یک مصاحبه تلویزیونی در منطقه زیونه در بغداد توسط افراد مسلح ترور شد.

پایگاه خبری شبکه السومریه به نقل از یک منبع امنیتی در این خصوص گفت که الهاشمی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. وزارت کشور عراق نیز ترور هشام الهاشمی را تأیید کرد.

لازم به ذکر است که الهاشمی متولد سال 1973 (47 ساله) مورخ و پژوهشگر حوزه امنیتی- استراتژیک و گروههای تندرو و متخصص پرونده گروهک تروریستی داعش بود. وی همچنین در زمینه نسخه های خطی فقهی و حدیثی فعالیت داشت و تحصیلات خود را در رشته مدیریت و اقتصاد با مدرک لیسانس به انتها رساند. الهاشمی در دوران رژیم صدام به زندان افتاد؛ اما در سال 2002 آزاد شد و پس از سال 2003 مدتی را به عنوان روزنامه نگار فعالیت کرد و گزارش ها و مستندهای بسیاری را برای روزنامه ها و شبکه های خارجی تهیه و فراوری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سازمان حشد شعبی عراق شهادت هشام الهاشمی را تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان حشد شعبی عراق شهادت هشام الهاشمی را تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید