ساعت کاری موزه های گیلان در ایام نوروز 98 افزایش یافت

به گزارش وبلاگ ایتالیا، معاون میراث فرهنگی،گیلان از افزایش ساعات کاری موزه های استان در ایام نوروز 98خبر داد.

ساعت کاری موزه های گیلان در ایام نوروز 98 افزایش یافت

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقا سطح رضایت گردشگران و میهمانان نوروزی ساعات کاری تمام موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش اداره کل در ایام نوروز از ساعت 9 الی 19 خواهد بود.

وی در ادامه اضافه نمود: گیلان با داشتن موزه های تخصصی در سطح استان، سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و میهمانان است.

جهانی گفت: در سطح استان به موزه های؛ میراث روستایی ، مردم شناسی و باستان شناسی رشت، موزه تاریخ چای ایران و آرامگاه کاشف السلطنه ، مردم شناسی ماسوله ، موزه تاریخ طبیعی ، همچنین دژ عظیم قلعه رودخان می توان اشاره نمود.

معاون میراث فرهنگی اضافه نمود: بروشورهای راهنمای موزه ها و اقلام فرهنگی در دسترس گردشگران قرار گرفته است تا اطلاعات کامل از بازدید در اختیار میهمانان عزیز باشد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه اسناد تاریخی از انقلاب مشروطه تا نهضت جنگل در محل عمارت تاریخی کلاه فرنگی، اطلاع داد.

جهانی از برگزاری آیین های بومی در اماکن تاریخی و موزه های استان نیز اطلاع داد و گفت: در راستای حفظ، احیا و معرفی آیین های سنتی و بومی استان ، با اجرای 143 برنامه آیین های نوروزی گیلان با عنوان نوروزگاه در سطح استان برگزار خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "ساعت کاری موزه های گیلان در ایام نوروز 98 افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت کاری موزه های گیلان در ایام نوروز 98 افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید