شهروندان آلمانی از تاریخ برگزاری انتخابات اروپایی بی اطلاع هستند

به گزارش وبلاگ ایتالیا، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که حدود 4 ماه مانده تا برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا اکثر شهروندان آلمانی از تاریخ برگزاری این لنتخابات بی اطلاعند.

شهروندان آلمانی از تاریخ برگزاری انتخابات اروپایی بی اطلاع هستند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایتالیا، به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، حدود چهار هفته دیگر انتخابات مجلس اروپایی برگزار می گردد، اما نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که اکثر شهروندان آلمانی از این تاریخ اطلاعی ندارند.

این نظرسنجی که از طرف موسسه فورسا صورت گرفته است نشان می دهد محبوبیت احزاب متحد مسیحی در آستانه انتخابات مجلسی به ضعیف ترین وضعیت از دسامبر 2018 رسیده است.

بر این اساس اگر در یکشنبه آینده انتخابات مجلسی برگزار گردد احزاب متحد مسیحی تنها 27 درصد آراء شهروندان را کسب می نمایند. بعد از انتخاب آنگرت کرامپ-کارن بایر به عنوان رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان و کناره گیری مرکل اتحادیه احزاب متحد مسیحی با افزایش محبوبیت روبرو شده و 3 درصد آراء بیشتری کسب رد.

در نظرسنجی اخیر موسسه فورسا حزب سوسیال دموکرات هم 17 درصد آراء شهروندان را کسب نموده، لیبرال دموکرات ها 8 درصد، سبزها 20 درصد و چپ ها 9 درصد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 13 درصد آراء شهروندان را کسب کردند. 23 درصد واجدین شرایط رای دادن هم اظهار داشتند که تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی چهار هفته مانده تا انتخابات مجلسی اروپا هنوز تاریخ برگزاری آن را نمی دانند. 58 درصد شهروندان آلمانی اعلام کردند که آن ها نمی دانند در 26 ماه می انتخابات مجلسی اروپا برگزار می گردد. تنها 12 درصد شهروندان اعلام کردند که مبارزات انتخاباتی مجلس اروپایی برای آن ها موضوع مهمی است.

این در حالی است که پنج هفته مانده تا انتخابات مجلسی آلمان در سال 2017 مبارزات انتخاباتی برای 50 درصد شهروندان مهم ترین موضوع بود.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که بیش از نیمی از شهروندان آلمانی عضویت در اتحادیه اروپا را مثبت ارزیابی می نمایند. 54 درصد شرکت نمایندگان در این نظر سنجی اعلام کردند که جمهوری فدرال آلمان به وسیله عضویت در اتحادیه اروپا امتیازات زیادی به دست آورده است. تنها 14 درصد شهروندان بر این عقیده بودند که اتحادیه اروپا برای آن ها بیشتر دستاوردهای منفی داشته است. البته هواداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان عضویت در اتحادیه اروپا را منفی ارزیابی نموده و 57 درصد آن ها چنین دیدگاهی دارند.

این نظرسنجی در فاصله زمانی بین 18 تا 14 آوریل از بین شهروندان واجد شرایط رای دادن آلمانی و از طرف موسسه فورسا انجام گرفته است.

نتایج نظرسنجی دیگری هم حاکی از این بود که حدود یک ماه مانده تا انتخابات مجلسی اتحادیه اروپا که اواخر ماه می برگزار می گردد اکثر شهروندان آلمانی هنوز نامزدهای شرکت نماینده در این انتخابات را که باید به آن ها رأی بدهند نمی شناسند.

انتخابات مجلسی اروپا از 23 تا 26 ماه می (2 تا 5 خرداد) برگزار می گردد و در آلمان 1380 نامزد برای تصاحب 96 کرسی مجلس کوشش می نمایند. در مجموع 705 نماینده برای مجلس انتخاب خواهد شد و در صورت مشارکت انگلیس در این انتخابات تعداد نمایندگان به 751 افزایش خواهد یافت .

نمایندگان مجلس اروپا در آلمان در 26 ماه می انتخاب می شوند. بر اساس نظرسنجی مؤسسه یوگو اهمیت این انتخابات برای شهروندان آلمانی کمتر از انتخابات مجلسی آلمان و انتخابات های ایالتی ارزیابی می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شهروندان آلمانی از تاریخ برگزاری انتخابات اروپایی بی اطلاع هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان آلمانی از تاریخ برگزاری انتخابات اروپایی بی اطلاع هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید