شگفت انگیزترین مقاصد اروپایی را بشناسید

به گزارش وبلاگ ایتالیا، سفر برای هر کسی معنایی دارد. یکی شیفته تماشا آثار باستانی و قدم زدن در دل تاریخ است، دیگری دلش می خواهد کوله بارش را بردارد و به ملاقات طبیعت بکر بشتابد. کسانی هم هستند که عجیب دلباخته آشنایی با فرهنگ های مجذوب کننده ملی- قومیتی هستند. من اما هر سه را دوست دارم و امروز می خواهم در سفری مجازی، شما را تا رسیدن به مجذوب کننده­ ترین و شگفت­ انگیزترین مقاصد اروپایی همراهی کنم. پس اگر پشت میز کارتان نشسته ­اید و در حال خواندن این مقاله هستید، اگر در مبل راحتی منزل لم داده ­اید و یا حتی اگر در حالیکه در تاکسی یا اتوبوس نشسته اید درحال مطالعه این متن با موبایلتان هستید، تنها کافی ست برای دقایقی کوتاه با من همسفر شوید. کسی چه می داند، شاید در خاتمه این مقاله شما هم مانند من به یکی از هواداران پروپاقرص سفرهای اروپایی تبدیل شوید. پس این شما و این بعضی از شگفت انگیزترین مقاصد اروپایی.

شگفت انگیزترین مقاصد اروپایی را بشناسید

1- در کنار آبنمای تروی (di Trevi) با فرشته سنگی آرزوها ملاقات کنید (رم. ایتالیا)

آبنمای تروی علاوه بر این که یکی از حیرت ­انگیزترین فواره­ های جهان به شمار می رود، محبوبیت خود را مرهون افسانه هاییست که در دل آن ها، فرشته های سنگی، آرزوی شما را براورده می نمایند. باور نمی­کنید؟ تنها کافیست در حالیکه پشت به فواره ایستاده اید، سکه ای را از بالای شانه سمت چپتان پرتاب نموده و در انتظار تحقق آرزویتان باشید. به همین راحتی!

اگر درباره ایتالیای مجذوب کننده دوست دارید بیشتر بخوانید، می توانید این مقاله ها را هم بخوانید:

جادوی زمان را در ساعت نجومی غول پیکردیدن کنید (پراگ. جمهوری چک)

ساعت نجومی شهر قدیمی پراگ، بی شک یک معجزه است و به همین علت یکی از اولین اولویت ها در اروپاگردی به شمار میرود. زنگ های تعبیه شده در این ساعت شگفت انگیز، راس هرساعت آغاز به نواختن می نمایند. درپنجره های قرار گرفته در بالای ساعت، مجسمه های سنگی زیبایی به چشم می خورد. این مجسمه ها در واقع شمایلی از یکی از حواریون و نماد هایی از مرگ، غرور، حرص و طمع را در یک مجموعه جای داده ­اند.

ساعت نجومی پراگ در سال 1410 به وسیله یک ریاضیدان بزرگ ساخته شده و از آن موقع تا به حال، بدون هیچ نقصی به کار خود ادامه داده است. هر ساله صدها هزارگردشگر از سراسر جهان برای دیدن این دست ساخته شگفت انگیز و پیچیده گرد هم می آیند تا پس از یک ساعت انتظار، صدای نواخته شدن زنگ های ساعت را با گوش های خودشان بشنوند.

2- لذت اقامت در قلعه قرون وسطایی را تجربه کنید (خّئن .Jaén اسپانیا)

تا به حال آرزو نموده اید که کاش می توانستید در یک قلعه واقعی اقامت کنید؟ اگر اینطور بوده، اکنون زمان تحقق رویایتان فرارسیده است. داستان به زمانی باز می گردد که درسال 1928، شاه آلفانسو(Alfonso) 9ام، قلعه پارادورِس(Paradores) را به عنوان مکانی جهت پیشبرد اهداف مالی دولت و جذب گردشگران، افتتاح می نماید. پارادورِس ها هتل های لوکسی هستند که در مکان­ های تاریخی مانند قلعه ها، صومعه ها و یا قصر ها واقع شده اند. از آن موقع به بعد، اسپانیا بسیاری از بناهای تاریخی خود را به پارادورِس های متعلق به دولت تبدیل نموده است. این هتل ها به علت به لحاظ سبک و معماری با یکدیگر تفاوت دارند و از این جهت، پارادورِس های شهر های مختلف، بر اساس ویژگی­های منحصر به فرد بنای ابتدایی خود، با یکدیگر متفاوت هستند.

بر بلندای برج ایفل بایستید و زیبایی شهر را نظاره کنید (پاریس. فرانسه)

فکر نمی کنم کسی در جهان پیدا گردد که دلش نخواهد زیبایی های چشم نواز پاریس را از دید یک پرنده و از بلندای برج ایفل دیدن کند. حتی اگر قرار است تنها دو یا سه روز در پاریس اقامت کنید، باید این تجربه را به چک فهرست اروپاگردیتان اضافه کنید. اما اگر حتی این اولین باری نیست که به پاریس می آیید، می ­توانید بی خیال طی­ کردن راه های طولانی شوید و تنها برای دقایقی چشم انداز زیبای برج ایفل را از منطقه تروکادرو(Trocadero) دیدن کنید و از زیبایی دلفریب آن لذت ببرید. می توانید مطمئن باشید که تجربه ای بهتر و لذت­ بخش­ تر از این در پاریس در انتظارتان نخواهد بود!

3- با مرتفع ترین راه­ آهن اروپایی(Jungfraujoch) به آلپ صعود کنید (آلپ، سوییس)

اگر شما هم مثل من عاشق ماجراجویی و طبیعت گردی هستید، شک نکنید که صعود با راه آهن Jungfraujoch، باید یکی از موارد حذف نشدنی فهرست اروپاگردیتان باشد.

راه­آهن کوهستانی Jungfraujoch، یکی از دست­ سازه های شگفت انگیز عصر حاضر به شمار می رود. این قطار در ارتفاعی حیرت انگیز، با شیبی که در برخی از منطقه ها راستا به حدود 25 درجه می رسد، از کوه بالا می رود. راه ­آهن Jungfraujoch، مرتفع ترین راه آهن در تمام اروپاست و به همین علت است که یکی از خارق العاده­ ترین و محبوب­ترین خطوط راه ­آهن در سراسر جهان نیز به شمار می رود. پس اگر قصد دارید که با عصای جادویی به قله 3466 متری کوه های آلپ صعود کنید، تجربه سفر با Jungfraujoch را از دست ندهید.

4- با دیدنی آثار معماری گائودی (Gaudí) غرق لذت شوید (بارنا.اسپانیا)

آنتونی گائودی، مشهورترین معمار پیرو جنبش مدرنیسم در کاتالونیاست. آثار او به علت داشتن سبک خاص، به آسانی قابل شناسایی هستند. شهر زیبای بارسلونا خانه بسیاری از آثار معماری گائودی از جمله شاهکار ناتمام Sagrada Familia است. پس اگر شما هم جزا هواداران این نوع سبک معماری هستید، زمان آن رسیده تا با قدم زدن در کوچه پس کوچه های بارسلونا، از دیدنی آثار گائودی لذت ببرید.

5- از قصرهای جلگه لویر (Loire) دیدن کنید (Loire Valley، فرانسه)

از زمانی که بیاد دارم قدم زدن در فضای یک قصر واقعی آرزویم بوده است. اگر درست مثل من شیفته قدم زدن در دل تاریخ هستید، دیدن قصر های جلگه لویر را به هیچ وجه از دست ندهید. لازم نیست که حتما یک اروپا دوست تمام عیار باشید تا عاشق قصرهای افسانه ای آنجا شوید. تنها دیدن آن قصر های شکوهمند، بامناره های کوچک و شیروانی های قدیمی ودودکش های قطور وسنگین، کافی­ست تا هر بیننده ای را به وجد بیاورد. قدم زدن در جلگه و دیدنی قصر هایی که هر کدامشان رد­پایی از گذر زمان را با خود دارند، به سادگی قوه تصور شما را به برترین شکل ممکن به کار می گیرد و شما را راهی سفری مجذوب کننده در دل تاریخ میکند. به نظرتان شگفت انگیز نیست که در روزگاران دور، هر کدام از این قصرها آبستن عجیب­ترین و مسحورنماینده­ترین اتفاقات و داستان ها، از دسیسه های سیاسی گرفته تا عشق های نافرجام، حسادت های خانمان­سوز و انتقام های سخت بوده اند؟ قصری را در جهان سراغ دارید که خالی از تمام این داستان ها باشد؟

6- در یک روز بارانی، به نوای لوله های آوازخوان گوش بسپارید (درِسدِن. آلمان)

بدون شک، پاساژ کانستوف (Kunsthof)، جالب­ ترین راز سر به مُهر شهر درِسدِن (Dresden) آلمان است. این پاساژ در واقع مجموعه ای از پنج حیاط کوچک است که همگی با هم، یک مجموعه هنری به نام پروژه گینگو (Ginkgo) را تشکیل می دهند. در سال های گذشته، گروهی از هنرمندان آلمانی، مجموعه ای از خانه های قدیمی را در اختیار گرفته و نمای آن­ها را بازسازی نموده اند. آن­ها به هر کدام از ساختمان ها یک موضوع و تم خاص اختصاص داده اند. اما عجیب ترینِ این تم ها، نمای ساختمانی­ست که در آن، تعداد زیادی از قیف ها و لوله های زه­کشی آب، به صورت زیگزاک در اطراف پنجره ها و بالکون ها حرکت نموده و کل نما را پوشانده اند. معجزه این طراحی مجذوب کننده زمانی معین می گردد که با آمدن باران، این ناودان رنگارنگ، به یک دستگاه موسیقی دلربا تبدیل شده و شنیدن صدای آواز لوله های زه­کشی به یکی از قشنگترین ترانه های جهان تبدیل می گردد. پس اگر در روزهای بارانی در آلمان بودید، چترتان را بردارید و به درِسدِن بیایید تا این کنسرت فوق العاده مجذوب کننده را از دست ندهید.

7- لذیذ­ترین غذا­های مجارستانی را در رستوران Gundel نوش جان کنید (بوداپست. مجارستان)

گوندل، معروفترین و همین طور یکی از قدیمی ترین رستوران های بوداپست است که با افتخار در تمام 150 سال گذشته، یعنی از زمان تاسیس تا به امروز، با همان کیفیت اولیه در مکان فعلی فعالیت داشته است. گوندل، شیوه آشپزی سنتی مخصوص خود را دارد. اگر مثل من از هواداران پر و پا قرص شکم گردی هستید، لذت چشیدن خوشمزه ترین غذاهای سنتی مجارستانی در گوندل را از دست ندهید. در گوندل می­توانید à la carte و یا منوی prix fixe را که شامل چندین کورس غذایی مختلف است، سفارش دهید. از مجذوب کنندهیت های دیگر این رستوران، حضور همیشگی یک گروه موسیقی در آن­جاست که در تمام مدت در حال نواختن مجموعه متنوعی از انواع آهنگ ها، از آهنگ های بومی مجارستانی گرفته تا والس و همین طور آهنگ های مدرن هستند. نوایی که باعث می گردد لذت صرف خاص ترین غذاهای مجارستانی در گوندل، برایتان دوچندان گردد.

8- به طنین ناقوس بیگ بِن Big Ben گوش بسپارید (لندن، انگلیس)

بیگ بِن، نام دیگر ناقوس بزرگ ساعت معروفی ست که در شمالی­ ترین ارتفاع کاخ وِست مینستر(Westminster) در لندن واقع شده است. بیگ بِن نامی است که معمولا هم به ساعت و هم به برج مرتفع 96 متری که ساعت در راس آن قرار گرفته است، اطلاق می گردد. برج که در سال 1859 ساخته شده است، یکی از برجسته ­ترین نماد های پادشاهی انگلستان و یکی از نماد های معروف فرهنگی بریتانیاست. اما بد نیست بدانید که آواز دُهل شنیدن از دور خوش است. نوای ساطع شده از ناقوس بیگ بِن، با مقدار ای معادل 118 دسی بل، به قدری بلند است که می تواند در فاصله خیلی نزدیک، باعث ایجاد دردهای جدی فیزیکی در بدن گردد.

9- یک روز زیبا را در تفریحگاه لانگومار سپری کنید (اُپاتیجا.کرواسی)

حتی پیش از قرن 19 و تبدیل شدن اُپاتیجا (Opatija) به یک تفرجگاه شیک، این منطقه به عنوان یک مکان طبیعی با زیبایی های خیره­ نماینده، معروفیت داشت. مجذوب کننده­ترین منطقه شهر اما لانگومار(Lungomare) است. یک تفرجگاه 12 کیلومتری که در طول خط ساحلی پیچ خورده و امتداد یافته است. راستا زیبای این تفریحگاه، پر از ویلاهای به جا مانده از دوران شکوهمند فرانسه و هتل های مجهز به چشمه های آب معدنی­ست. این راستا ساحلی دیدنی، در سرانجام به یکی از دلفریب ­ترین روستای ساحل دالماتیان (Dalmatian) به نام ولوسکو (Volosko) ختم می گردد. جاذبه ای که ارزش دیدن لانگومار را در پیش چشمانتان دوبرابر خواهد نمود.

10- از تالار شهر استکهلم دیدن کنید (Stockholms City Hall سوئد)

تالار شهر استکهلم یکی از مهم ترین نماد های این شهر به حساب می­ آید. اِستادشوست (Stadshuset)، ساختمان نسبتا تازه تاسیس تالار(1909-1908)، اولین بار به علت برگزاری مراسم افتتاحیه ضیافت جایزه نوبل مشهور شد. از آن پس، هر ساله در تاریخ 10 دسامبر، ضیافت شامی به مناسبت بزرگداشت مرگ آلفرد نوبل در تالار آبی (Blue Hall) این ساختمان برگزار می گردد. ضیافتی که همیشه با مراسم رقصی در تالار طلایی (Golden Hall) ادامه می یابد. اگر به استکهلم سفر کردید، فرصت استثنایی ملاقات از یکی از معروفترین تالارهای جهان را به سادگی از دست ندهید.

11- به آفتاب سلام کنید (زادار. کرواسی)

برای ملاقات با یکی از دلفریب ترین دست سازه های بشر به کرواسی بیایید. سلام به آفتاب یا همان Greetings to the Sun یک اثری هنری زیبا و خیره نماینده و یکی از دلرباترین دست سازه های مشترک انسان وآفتاب است. این اثر خارق العاده که در اثر درخشش نور های رنگی در شب بوجود می آید، ارزشش را دارد تا شما را با صرف هزینه و وقت کافی راهی زادار (Zadar) کند. این ساختار مجذوب کننده، از 300 صفحه چند لایه­ ای از جنس شیشه تشکیل شده است که در یک محوطه دایره ای شکل با قطر 22 متر، در کنار هم قرار گرفته اند. این دایره شیشه ­ای وسیع، این توانایی را دارد که انرژی فراوری شده به وسیله پرتوهای خورشیدی را در طول روز ذخیره نموده و شب­ هنگام به شکل پرتوهای رنگی چشم نواز از خود ساطع نماید. درست مانند این که فرشی از انوار طلایی رنگ آفتاب زیر پاهایتان گسترده شده باشد.

اما زیبایی این اثر هنری به شب محدود نمی گردد ;چرا که دیدنی انعکاس غروب آفتاب از سطح دایره شیشه ای، درست به همان مقدار، جادویی و شگفت آور است. اگر از روزمرگی ها و دیدن مکان های تکراری خسته شده اید، سلام به آفتاب همان چیزی ست که می تواند به سرعت سرحالتان بیاورد.

12- از قلعه های قرون وسطایی دیدن کنید (ترانسیلوانیا. رومانی)

آیا شما هم شیفته دانستن درباره تمدن قرون وسطایی هستید؟ کشور رومانی خانه زیباترین قلعه های قرون وسطایی­ست. قلعه ­هایی که برخی از آن ها درسراسر اروپا معروف هستند و برخی کمتر شناخته شده اند. اما این اصلا مهم نیست، چرا که حتی قلعه های کمتر شناخته شده هم به همان مقدار مسحور نماینده هستند و ارزش دیدن دارند. قدیمی­ترین و پُرآب وتاب ترین قلعه های رومانی در قسمت غربی این کشور در ترانسیلوانیا (Transylvania) قرار گرفته اند، اما تعداد زیادی از آن ها نیز در بخارست پیدا می شوند.

یکی از پربازدید­ترین قلعه های رومانی، قلعه پِلس (Peleș) است که در سینایا (Sinaia) قراردارد. این قلعه به وسیله کارول یکم، پادشاه رومانی به عنوان مکانی برای عقب نشینی سپاهیان در هنگام جنگ استفاده می شده. اگرچه ساخت این سازه در آن موقع بیش از40 سال طول کشیده اما نتیجه آن فوق العاده باشکوه و مجلل بوده است. قلعه پِلس، از جمله آن مکان هاییست که ارزش اضافه شدن به فهرست اروپاگردیتان را دارد.

13- تا قلعه سَنت جان(St. John) پیاده روی کنید (کوتور.مونتگرو)

حتی اگر از پیاده روی های طولانی بیزارید به سَنت جان بیایید! قلعه افسانه ای سَنت جان که با نام سَن ژوانی (San Giovanni) هم خوانده می گردد، در ارتفاع حدودی 250 متری از سطح دریا واقع شده است. این به این معناست که برای رسیدن به قلعه، باید از355 پله بالا بروید. شاید در ابتدا همین جمله ساده باعث گردد که از ادامه خواندن این مطلب منصرف شوید، اما من به شما می گویم که اگر مشقت بالارفتن از پله ها را تاب بیاورید، چشم انداز بی نظیر خلیج کوتور از فراز قلعه، پاداش لذت بخش تلاشتان خواهد بود. چشم انداز دلفریبی که ثبت آن بی شک آرزوی هر عکاس تیز­بین و هنرمندی است.

14- با دریاچه بِلِد در یکی از محبوب ترین پاتوق های جهان ملاقات کنید (اسلوونی)

دریاچه بِلِد(Bled) در اسلوونی(Slovenia) در واقعیت هم به همان زیبایی و رمانتیکی ای هست که در تصاویر کارت پستالی آن دیده می گردد. یک مکان فوق العاده برای ریلکس کردن ولذت بردن از زیبایی ناب و محض طبیعت. فرقی نمی­کند، اگر تنها برای ساعاتی در کنار ساحل دریاچه قدم بزنید یا با قایق از میانش عبورکنید و یا خیلی ساده تر، اگر حتی در گوشه ای دنج بنشینید و محو دیدنی چشم انداز دلربای دریاچه شوید، یکی از آرامش بخش ترین تفریحات زندگیتان را تجربه خواهید کرد.

15- در بازار بزرگ استانبول، چانه بزنید (استانبول.ترکیه)

اگر بخواهم تنها یک مکان را به شما معرفی کنم که به برترین شکل ممکن، حال وهوای شهر استانبول را نشانتان دهد، آن مکان جایی به جز بازار بزرگ استانبول نخواهد بود. بازار بزرگ استانبول یکی از پویا­ترین مراکز داد و ستد در جهان است. بازاری مجذوب کننده که می تواند آنقدر شما را مسحور خود کند که برای ساعت­ها در پیچ و خم مغازه ­­ها، غرفه ­ها، کارگاه ­ها، انبارها، کافه ­ها، رستوران ­ها و مراکز مبادلات ارزی آن از خود بی­خود شوید. در کنار بازار بزرگ، یک مسجد و یک ایستگاه پلیس هم وجود دارد که در مساحتی به مقدار عرض 61 خیابان، امتداد یافته اند. اگر مانند من عاشق بازارگردی هستید، بازار بزرگ استانبول را در راس فهرست اروپاگردیتان قرار دهید.

16- در دل تاریخ معابد قدم بزنید (سیسیل. ایتالیا)

واقعیت این است که هیچ چک فهرست اروپاگردی بدون بازدید از سیسیل کامل نمی گردد. منطقه ها کمی در جهان هستند که تاریخی به غنا و تنوع سیسیل داشته باشند. مطمئن هستم که تا به امروز تعداد زیادی از خرابه های باستانی را دیده اید و شاید این گزینه به نظرتان تکراری بیاید. اما من به جرات به شما می گویم که ملاقات از معابد تاریخی سیسیل به راحتی می تواند شما را مسحور و متحیر کند. این مجموعه معابد شگفت انگیز و حفظ شده، یکی از چشمگیرترین مکان های باستان شناسی در ایتالیا و بعلاوه یکی از برترین نمونه های به جای مانده از معابد دوریک یونانی هستند که در نقطه دیگری از جهان، خارج از خود یونان یافت می شوند. پس اگر گذرتان به ایتالیا افتاد، لذت قدم زدن در دل مجذوب کننده ترین معابد تاریخی جهان را به راحتی از دست ندهید.

در نهایت

خوشحالم که درسفری لذت­بخش در دل تاریخ، فرهنگ، طبیعت و خوردنی های اروپایی با من همراه بودید. حالا وقت آن رسیده که چمدان هایتان را جمع کنید و راهی رویایی ترین سفر اروپاگردی زندگیتان شوید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "شگفت انگیزترین مقاصد اروپایی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین مقاصد اروپایی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید