طراحی نور مخفی اتاق خواب کودک، معرفی چند تکنیک عالی

به گزارش وبلاگ ایتالیا، یکی از مهم ترین عملیات برای زیباسازی هر مکانی، نورپردازی می باشد. با استفاده از نورپردازی طراحی شده می توان فضا را شیک تر و جذاب تر نمایش داد. اتاق خواب کودک یکی از قسمت های هر خانه ای است که برای پدر و مادر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی نور مخفی اتاق خواب کودک می تواند زیبایی آن را دو چندان کند. علاوه بر زیبایی نور مخفی اتاق خواب کودک می تواند برای بچه ها آرامش را نیز به ارمغان آورد.

طراحی نور مخفی اتاق خواب کودک، معرفی چند تکنیک عالی

در طراحی نور مخفی اتاق خواب کودک دقت داشته باشید که المان ها را در مکانی قرار دهید که دست کودک به آن نرسد تا خطری او را تهدید نکند. مهم ترین رکن در طراحی نور مخفی اتاق خواب کودک قبل از زیبایی، حفظ امنیت کودک می باشد. شل بودن المان ها و سقوط آن ها، خطر شکستگی ، برق گرفتگی و … از مهم ترین خطرات برای بچه ها می باشد.

آشنایی با نور مخفی اتاق خواب کودک

استفاده از نورپردازی و نور مخفی برای اتاق خواب افراد به ویژه بچه ها می تواند زیبایی و آرامش را برای آن ها به وجود آورد. برای طراحی نور مخفی اتاق خواب کودک ایده هایی خاص را برای شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید از نور مخفی برای دیزاین اتاق خواب کودک به خوبی بهره ببرید.

بهترین مکان برای به کارگیری نور مخفی اتاق خواب کودک بر روی دیوار ها و سقف ها می باشد. این نور ها به راحتی طراحی و نصب می شوند. اما باید توجه داشته باشید که تنها نور مخفی اتاق خواب کودک برای روشنایی اتاق کافی نمی باشد و باید از دیگر وسایل روشنایی بخش نیز استفاده کرد. با کمی ذوق و سلیقه می توانید نوردازی را به گونه ای انجام دهید که نمای سایه روشن به اتاق بدهد.

نور مخفی باید در کنار تخت خواب کودک و اطراف کمد تعبیه گردد. زیرا نور مخفی در کنار تخت خواب می تواند ترس و دلهره از تاریکی را برای کودک از بین ببرد و با آرامش به خواب برود. نور مخفی اتاق خواب کودک در اطراف کمد و در کنار قفسه ها نیز می تواند به صورت زیباتری وسایل موجود در اتاق خواب را به نمایش بگذارند.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از نور مخفی اتاق خواب کودک، روشن کردن فضا در طول شب می باشد. بسیاری از بچه ها از تاریکی می ترسند. والدین می توانند این نور های مخفی را روشن نگه دارند تا بدون ترس بچه ها بخوابند.

برای نور مخفی اتاق خواب کودک می توانید از نوار های ال ای دی بهره ببرید. این نوار ها بدون خطر هستند و به راحتی در هر مکانی نصب می شوند. به طور مثال می توان آن ها را در سقف کاذب، اطراف تخت خواب و … نصب کرد. علاوه بر نوار های ال ای دی، می توان از لامپ های رنگی نیز استفاده کرد.

خرید اینترنتی 39 مدل بهترین قایق بادی موجود در بازار

نکات مهم در خصوص نورپردازی اتاق خواب کودک

در طراحی و استفاده از نور مخفی اتاق خواب کودک باید به نکات مختلفی توجه داشت. مهم ترین این نکات شامل موارد زیر می گردد.

نور مخفی اتاق خواب کودک به صورت تایمر دار می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای خانواده ها باشد. روشن بودن این نور ها از شب تا صبح علاوه بر مالی نبودن ، بر روی کیفیت خواب بچه ها نیز تاثیر بدی خواهد گذاشت. به همین سبب می توان این نور ها را به صورت تایمر دار طراحی کرد تا بعد از گذشت ساعتی خاموش شوند.

انتخاب رنگ نیز یکی از نکاتی است که حتما باید با دقت آن را انتخاب کرد. رنگ های زرد و سفید بهترین رنگ ها برای نور مخفی اتاق خواب کودک می باشند. اما اگر شما دوست دارید از نور های رنگی برای اتاق خواب کودک بهره ببرید حتما باید رنگ های ملایم را انتخاب کنید. زیرا رنگ های تند می تواند روی کودک اثر منفی بگذارد.

سعی کنید نور مخفی اتاق خواب کودک، به صورت پراکنده و غیر متمرکز باشد. یعنی تنها یک قسمت از اتاق خواب روشن و بقیه قسمت ها تاریک نباشد. همچنین نباید اتاق خواب کودک تنها یک منبع نوری داشته باشد. تخت خواب کودک را در مکانی قرار دهید که نور اتاق مستقیم به آن نتابد. زیرا این اتفاق برای عصب های بینایی کودک بسیار مضر است.

خرید اینترنتی 30 مدل میت رزمی چرمی و زیپ دار

خرید اینترنتی 41 مدل بهترین تشک بادی درجه یک در بازار

منبع: اتاق

به "طراحی نور مخفی اتاق خواب کودک، معرفی چند تکنیک عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی نور مخفی اتاق خواب کودک، معرفی چند تکنیک عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید