لنوو از اولین لپ تاپ با نمایشگر شفاف جهان رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، لنوو در نمایشگاه CES سال جاری، دستگاه های بسیار جالبی از جمله یک لپ تاپ با نمایشگر جوهر الکترونیکی تزئینی روی درب و یک لپ تاپ که به تبلت اندرویدی تبدیل می گردد، به نمایش گذاشت. به نظر می رسد شرکت لنوو همچنان ایده های مجذوب کننده زیادی در سر دارد زیرا در نمایشگاه MWC، یک لپ تاپ مفهومی یا به اصطلاح کانپست دارای نمایشگر شفاف را معرفی نموده است.

لنوو از اولین لپ تاپ با نمایشگر شفاف جهان رونمایی کرد

همین ابتدا باید بگوییم که کاربران نمی توانند این لپ تاپ لنوو را خریداری نمایند زیرا گجت هایی که تحت عنوان مفهومی یا کانپست در نمایشگاه ها به نمایش گذاشته می شوند، عمدتا برای نشان دادن توانایی فنی شرکت موردنظر استفاده می شوند. البته واقعیت هم این است که چنین لپ تاپی حتی اگر به فروش هم برسد، چندان هم کاربردی نیست. در هر صورت در ادامه به ویژگی های لپ تاپ لنوو با نمایشگر شفاف می پردازیم.

این لپ تاپ از نمایشگر 17.3 اینچی MicroLED با حداکثر روشنایی 1000 نیت بهره می برد. در زمانی که پیکسل ها خاموش هستند، شفافیت نمایشگر 55 درصد است اما با روشن شدن پیکسل ها، نمایشگر کدر می گردد و البته می توانید روشنایی پیکسل ها را تا 1000 نیت افزایش دهید.

ایده های لنوو برای استفاده از این نمایشگر

احتمالاً بزرگ ترین کاربردی که لنوو برای نمایشگر شفاف در نظر گرفته، نوعی ترکیب هوش مصنوعی و واقعیت افزوده است. یک دوربین به سمت محیط بیرونی در پشت این لپ تاپ قرار گرفته است و بنابراین می توانید چیزی را پشت صفحه قرار دهید و دستگاه بتواند آن را شناسایی کند و اطلاعاتی را در اطراف آن قرار دهد.

روی هم رفته کاربردی کردن این دستگاه بسیار سخت است. لنوو اعلام نموده است که این محصول را با یک پوشش حریم خصوصی نمایش خواهد داد که باید استفاده از آن را در نور شدید و جلوگیری از تماشا صفحه نمایش از پشت، آسان تر کند.

کیبورد مجذوب نماینده

برای کیبورد این لپ تاپ هم فناوری خاصی استفاده شده. به طور معین کیبورد یک نمایشگر لمسی بزرگ است و خبری از کلیدهای فیزیکی نیست. ضمناًً از این نمایشگر لمسی می توانید از قلم هم استفاده کنید. باید ببینیم آیا در آینده شرکت های مختلف می توانند چنین ایده ای را به یک محصول کاربردی مناسب کاربران تبدیل نمایند یا نه.

منبع: XDA

منبع: دیجیکالا مگ

به "لنوو از اولین لپ تاپ با نمایشگر شفاف جهان رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنوو از اولین لپ تاپ با نمایشگر شفاف جهان رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید