معرفی ساحل سرخ چین

به گزارش وبلاگ ایتالیا، زمانی که نام ساحل به گوش می رسد ناخودآگاه یک منطقه شن و ماسه ای در ساحل را در فکر خود تصور می کنیم؛ دقیقا شبیه به تمام سواحلی که در ساحلهای مختلف دیده ایم. اما کره زمین به قدری شگفتی در طبیعت خود جای داده که اگر شنیدید که ساحلی به نام ساحل سرخ بر روی این کره وجود دارد، نباید تعجب کنید. در شرق دور و در کشور چین یکی از جاذبه های طبیعی و در عین حال شگفت انگیز کره زمین یعنی ساحل سرخ چین واقع شده است که هر ساله گردشگران زیادی از این ساحل عجیب و زیبا تماشا می نمایند. در این مقاله قصد داریم به معرفی ساحل سرخ چین پرداخته و این ساحل زیبا را از جنبه های مختلف مورد آنالیز قرار دهیم.

معرفی ساحل سرخ چین

آنچه در این مطلب می خوانید

  • معرفی ساحل سرخ چین
  • علت نامگذاری ساحل سرخ چین
  • جغرافیا و موقعیت ساحل سرخ
  • تاریخچه ساحل سرخ
  • فعالیت های گردشگری در ساحل سرخ
  • زیبایی های طبیعی ساحل سرخ
  • چگونگی دسترسی به ساحل سرخ
  • برترین زمان بازدید از ساحل سرخ
  • رعایت احتیاط در سفر به ساحل سرخ
  • اقامت و رستوران های نزدیک ساحل سرخ

معرفی ساحل سرخ چین

ساحل سرخ چین که به نام ساحل سرچ پانجین شناخته می گردد یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی این کشور محسوب می گردد که در طول سال از گردشگران زیادی پذیرایی می نماید. این ساحل یکی از جاذبه های طبیعی کره زمین است که زیبایی آن می تواند هر بینند ه ای را به وجد آورده و شگفت زده کند. پانجین یکی از شهرهای کشور چین به شمار میرود که ساحل سرخ یا ساحل قرمز در حاشیه یکی از رودهای این منطقه به نام لیائو واقع شده و یک منطقه تالابی را به وجود آورده است. این تالاب در کشور چین یکی از برترین مناطقی است که در طول سال از انواع گونه های پرنده مهاجر پذیرایی می نماید؛ به همین علت برای افرادی که علاقمند به تماشای پرندگان مهاجر هستند برترین گزینه محسوب می گردد.

علت نامگذاری ساحل سرخ چین

اولین موضوعی که گردشگران و مسافران به این منطقه را شگفت زده و متعجب می نماید قرمز رنگ بودن این منطقه به علت وجود گیاهانی است که در کنار آب رشد نموده اند. اما علت قرمز بودن این گیاهان چیست؟ پاسخ به این سوال بیان نماینده علت نامگذاری این منطقه به نام ساحل سرخ چین است. آب موجود در این منطقه شور است و دارای خاک متفاوتی است که باعث می گردد گیاهانی در این منطقه رشد نمایند که در فصل های مختلف سال رنگ های گوناگونی دارند. در واقع نمای متفاوت و عجیب قرمز رنگ این منطقه در بعضی از ماه های سال به علت رشد این گیاهان و شرایط خاص خاک و آب آن بوجود آمده که از هزاران پرنده مهاجر در گونه های مختلف در طول سال نیز پذیرایی می نماید. در واقع علت اصلی قرمز بودن ساحل این رودخانه در شهر پانجین رشد جلبک های قرمز رنگ دریایی در این منطقه در موعد مقرری از سال است. این پوشش گیاهی سودا سالسا نام دارد که یک گونه علفی بوده و جزو معدود گونه های گیاهی است که توانایی رشد و تکثیر در خاک هایی با محیط قلیایی را دارد.

جغرافیا و موقعیت ساحل سرخ

همانطور که اشاره شد ساحل سرخ چین در یکی از شهرهای این کشور به نام پانجین واقع شده است. در واقع نام این ساحل در بین مردمان محلی ساحل قرمز پانجین است. پانجین یکی از شهرهای مهم چین و در واقع مرکز استان لیائوینگ است که در حدود 4 هزار متر مربع مساحت داشته و 1.4 میلیون نفر در آن به زندگی و کار مشغول هستند. ساحل سرخ چین در یکی از شهرستان های این منطقه به نام داوا واقع شده که در امتداد رودخانه لیائو یکی از رودهای بزرگ چین واقع شده است. جلبک های قرمز رنگ دریایی چند ماه از سال در ساحل و امتداد این رود رشد نموده و نمایی قرمز رنگ و مجذوب کننده به این منطقه می بخشند که هر بیننده ای را شگفت زده می نماید.

تاریخچه ساحل سرخ

رشد جلبک های دریایی قرمز رنگ در منطقه پانجین در کشور چین بدون شک قرن هاست که اتفاق می افتد. اما این منطقه زیبا و تماشای از سال 1984 به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می گردد. ساحل سرخ چین را می توان یکی از برترین مقاصد برای اکوتوریسم در دنیا دانست که گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. این منطقه حفاظت شده بوده و بخش هایی از آن برای بازدید عموم طراحی شده که گردشگران می توانند چشم انداز های بی بدیلی از این ساحل را به تماشا بنشینند.

مشاهده قیمت

فعالیت های گردشگری در ساحل سرخ

با توجه به اینکه ساحل سرخ چین یک منطقه حفاظت شده به شمار میرود فعالیت های متنوع گردشگری در این منطقه وجود ندارد و تنها تورهایی برای بازدید گردشگران از این ساحل در نظر گرفته شده است. دولت چین در این منطقه مسیرهای مخصوصی را به صورت مجزا طراحی و ساخته است که گردشگران تنها امکان حرکت در این مسیرها را به صورت محافظت شده داشته و نمی توانند رفتار آزادانه در این منطقه داشته باشند.

زیبایی های طبیعی ساحل سرخ

بدون شک مهم ترین و اصلی ترین زیبایی طبیعی در ساحل سرخ چین، رشد جلبک های قرمز دریایی و ایجاد یک چشم انداز قرمز رنگ زیبا و وسیع است. اما زیبایی های دیگری در این منطقه وجود دارد که می توان به وجود بیش از 400 گونه جانوری در این منطقه اشاره نمود. تالاب موجود در این منطقه مکانی است که در آن بیش از 250 گونه مختلف پرنده مهاجر از شرق آسیا به استرالیا توقف نموده و مدتی را به استراحت می پردازند. درنای قرمز و کاکایی ساندرز دو مورد از مهم ترین گونه ها هستند که در حال انقراض بوده و در مسیر حرکت خود از شرق آسیا به استرالیا در این منطقه توقف می نمایند.

فرصت و شرایط خوب به منظور لانه زدن در این منطقه و وجود ماهی های متنوع به عنوان غذا یکی از مهم ترین دلایلی است که پرندگان ساحل سرخ چین را برای توقف انتخاب می نمایند.

چگونگی دسترسی به ساحل سرخ

گردشگران این امکان را دارند که برای مراجعه به ساحل سرخ چین و تماشا زیبایی های آن از نقاط مختلف چین با اتوبوس و قطار به شهر پانجین سفر نمایند. از فرودگاه های مختلفی مانند Shenyang TaoXian، Dalian ZhouShuiZi و JinZhou XiaoLing امکان سفر به صورت هوایی به این منطقه وجود دارد. تورهای مختلفی در شهر پانجین برای بازدید از ساحل سرخ چین وجود دارد که می توان یکی از این تورها را خریداری نموده و از خدمات آن استفاده کرد.

مینی بوس و توک توک (سه چرخه های موتوری که حدود 4 تا 5 نفر ظرفیت دارند) و تاکسی از دیگر گزینه هایی هستند که برای دسترسی به ساحل سرخ چین می توان انتخاب کرد. در واقع این وسایل گردشگران را به صورت مستقیم از شهر پانجین به سمت ساحل می برند و معمولا قیمت مناسبی دارند.

برترین زمان بازدید از ساحل سرخ

یکی از موضوعات مهمی که درباره ساحل سرخ چین باید مورد توجه قرار داد این است که این ساحل همواره و در تمام طول سال قرمز رنگ نیست. در واقع اصلی ترین عامل جذب گردشگران به این منطقه قرمز بودن پوشش گیاهی آن است که تنها در چند ماه از سال اتفاق می افتد. این پوشش گیاهی خاص و منحصر به فرد در فصل بهار دارای جوانه های سبز رنگ است که در اوایل تابستان به رنگ سبز روشن درآمده و به سمت قرمز شدن می روند. بنابراین برترین زمان برای بازدید از این منطقه زیبا و گیاهان قرمز رنگ مجذوب کننده آن از اوایل ماه آوریل شروع شده و به مدت 4 ماه ادامه دارد.

رعایت احتیاط در سفر به ساحل سرخ

با توجه به اینکه منطقه لیائو و تالاب آن یک منطقه نفتی و بزرگترین میدان نفتی چین به شمار میرود و گونه های گیاهی و جانوری آن در معرض خطر هستند، ساحل سرخ چین یک منطقه حفاظت شده محسوب می گردد که دولت چین برای بازدید گردشگران و جلوگیری از وارد شدن آسیب به این گونه های مسیرها و پل های مخصوصی را ساخته که گردشگران تنها امکان تردد در این مسیرها و پل ها برای بازدید از منطقه را دارند. به همین علت در صورت سفر به این منطقه زیبا و تماشای باید احتیاط کنید که از این مسیرها و پل های ساخته شده برای بازدید گردشگران خارج نشوید تا هم از قانون تخطی ننموده و هم به محیط زیست آسیب وارد نکنید.

اقامت و رستوران های نزدیک ساحل سرخ

هر چند دریای سرخ چین به عنوان یک منطقه گردشگری در چین شناخته می گردد و گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید اما به علت اینکه تالاب این منطقه بزرگ ترین میدان نفتی این کشور محسوب می گردد، دولت چین نگاه گردشگری به این منطقه نداشته و امکانات گردشگری زیادی در این منطقه برای اقامت و غیره وجود ندارد. نزدیک ترین اقامتگاه ها و رستوران ها به این منطقه در شهر پانجین قرار دارند که گردشگران می توانند از خدمات آن ها استفاده نمایند. یکی از غذاهای محبوب در این منطقه برنج و ماهی است که برنج نیم دانه آن بسیار با کیفیت بوده به طوری که در المپیک زمستانی 2008 پکن به عنوان برنج رسمی مسابقات شناخته شد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور چین از وبلاگ ایتالیا کلیک کنید.

خرید تور چینمنبع: ستاره ونک

به "معرفی ساحل سرخ چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ساحل سرخ چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید