معرفی 7 فرودگاه با امکانات ویژه بچه ها

به گزارش وبلاگ ایتالیا، فرودگاه مناسب بچه ها

سفر برای همه ما همواره مجذوب کننده و هیجان انگیز است، اما وقتی قرار است با چند بچه قد و نیم قد به سفر برویم ممکن است نگرانی هایی برایمان پیش بیاید. سفر هوایی به همراه بچه ها می تواند باعث نگرانی والدین گردد و شاید بسیاری از والدین به علت دردسرهای این نوع سفر، بیخیال آن شوند. محیط شلوغ و پرازدحام فرودگاه ممکن است باعث کلافگی و آزار بچه ها گردد و ساعات طولانی انتظار در فرودگاه حوصله بچه ها را سر ببرد. خوشبختانه در بسیاری از فرودگاه های جهان به این امر توجه شده و امکانات و خدمات ویژه ای برای بازی و تفریح بچه ها در نظر گرفته شده است. در این مطلب خبرنگاران قصد داریم 7 فرودگاه مناسب بچه ها را به شما معرفی کنیم که خدمات ویژه ای برای بچه ها در نظر گرفتند و خانواده ها با خیال راحت می توانند ساعت ها در این فرودگاه ها وقت بگذرانند. با ما همراه باشید تا با این فرودگاه ها آشنا شویم.

معرفی 7 فرودگاه با امکانات ویژه بچه ها

1- فرودگاه اسخیپول آمستردام در هلند: سالن مادر و کودک

یکی از معضلاتی که بیشتر مسافران با آن روبرو هستند پیدا کردن یک گوشه دنج و راحت در فرودگاه برای استراحت است. این موضوع در خصوص والدین جوان با بچه ها کم و سن و سال اهمیت بیشتری پیدا می نماید. در بیشتر فرودگاه ها به سختی می توان محلی خلوت و ساکت برای شیردادن به نوزاد، تعویض پوشک و لباس و استراحت بچه ها پیدا کرد. فرودگاه اسخیپول آمستردام اما این موضوع را کاملا در نظر گرفته است و یک فرودگاه مناسب بچه ها است. در این فرودگاه مابین سالن های شماره 2 و 3 می توانید سالن مادر و کودک را پیدا کنید. این سالن دارای 7 تختخواب کوچک است و مبلمان و جایگاه های راحت در آن وجود دارد. نوزادان و بچه ها و همینطور پدر و مادرها می توانند مدتی را دور از هیاهوی شلوغ فرودگاه در این سالن به سر ببرند.

2- فرودگاه بین المللی کالگری در آلبرتا کانادا: پایگاه فضایی

فرودگاه کالگری در آلبرتا کانادا قرار گرفته است و بی شک جالب ترین فرودگاه مناسب بچه ها به شمار می رود. در فرودگاه کالگری قسمتی به نام پایگاه فضایی وجود دارد که با دکوراسیون و تزئینات پایگاه فضایی طراحی شده اند . با استفاده از تکنولوژی های کامپیوتری و برنامه های آموزشی این پایگاه بچه ها (و والدین) را به سفر فضایی هیجان انگیزی می برد. در این قسمت بچه ها می توانند یک سنگ واقعی سطح ماه متعلق به سازمان ناسا را ببینند. این محیط آنقدر جالب و سرگرم نماینده است که بچه ها به همراه والدینشان می توانند ساعت ها در آن سرگرم شوند و گذر زمان را احساس ننمایند.

3- فرودگاه بین المللی هنگ کنگ: سالن بازی

در گیت های شماره 1، 15 و 60 فرودگاه هنگ کنگ سالن های ویژه بچه ها وجود دارد. این فرودگاه مناسب بچه ها است و برنامه های سرگرم نماینده ای برای بچه ها پخش می گردد. بعلاوه اسباب بازی و وسایل تفریح بچه ها نیز در اختیار آن ها قرار می گیرد.

4- فرودگاه هیترو لندن: سالن خانواده و زمین بازی

فرودگاه هیترو لندن نیز کاملا فرودگاه مناسب بچه ها محسوب می گردد. در ترمینال های شماره 1، 2 ، 4 و 5 زمین های بازی و تفریح برای بچه ها وجود دارد. همینطور سالن ویژه ای برای خانواده ها در ترمینال 3 فرودگاه فراهم شده است. در این سالن ها بچه ها می توانند آزادانه بازی نمایند و قبل از آنکه سوار هواپیما شوند انرژی شان را تخلیه نمایند. در این فاصله نیز والدین می توانند کمی استراحت نمایند و آماده مرحله بعدی سفر شوند. در این سالن ها قسمتی برای شیر دادن و مراقبت های نوزاد نیز در نظر گرفته شده است.

5- فرودگاه مونیخ: ترمینال مخصوص بچه ها

در این فرودگاه محوطه های بزرگی برای بازی و تفریح بچه ها در نظر گرفته شده است. در این قسمت تعدادی صفحه نمایش لمسی وجود دارد که در خصوص ساز و کار فرودگاه و قسمت های مختلف آن به بچه ها آموزش می دهد. همینطور برنامه های ویژه بچه ها، از جمله سریال های محبوب آلمانی برای بچه ها پخش می گردد. علاوه بر فعالیت های آموزشی، بچه ها می توانند در پارک فضای باز این قسمت مینی گلف بازی نمایند، با هواپیماهای اسباب بازی سرگرم شوند و روی ترامپولین آنقدر بپرند تا خسته شوند!

6- فرودگاه شارل دو گل پاریس: مرکز پلی استیشن و بازی

برای خانواده ای که همراه بچه کم سن و سال سفر می نمایند هیچ چیز به میزان یک کالسکه خشنود نماینده نیست! خوشبختانه مسافرانی که به فرودگاه شارل دو گل (و همینطور فرودگاه اورلی) سفر می نمایند می توانند مادامی که در فضای فرودگاه هستند به طور رایگان از کالسکه استفاده نمایند. بعلاوه سالن های آرام و ساکتی مخصوص مادر و کودک وجود دارد که امکان شیر دادن، تعویض پوشک و خواباندن نوزادان در آن ها وجود دارد. بچه های بزرگ تر نیز می توانند در محوطه بازی با انواع بازی پلی استیشن و موسیقی شاد خود را سرگرم نمایند.

7- فرودگاه چانگی سنگاپور: فرودگاهی کودک-محور

فرودگاه چانگی (سنگاپور چانگی) یکی از برترین فرودگاه های دنیا است. به همین علت جای تعجب نیست که علاوه بر امکانات و خدمات رفاهی که برای بزرگسالان دارد تفریحات ویژه ای نیز برای بچه ها در نظر گرفته باشد. این فرودگاه مناسب بچه ها طراحی شده و بچه های کم سن و سال می توانند در سه زمین بازی با انواع اسباب بازی سرگرم شوند. بچه ها بزرگ تر نیز می توانند سوار سرسره سه طبقه فرودگاه چانگی بشوند، با ایکس باکس و پلی استیشن بازی نمایند یا در سینمای سه بعدی به تماشای برنامه های هیجان انگیز بروند.

قسمت خانوادگی فرودگاه تعدادی اتاق مختص خانواده ها دارد که مکان ساکت و آرامی برای مراقبت از کودک و شیر دادن و تعویض پوشک فراهم می نماید. علاوه بر این، پنج باغ مشهور و زیبا نیز در این فرودگاه وجود دارد که با تفریح های آموزشی می تواند به یک میزان برای بچه ها و بزرگسالان سرگرم نماینده باشد.

منبع: sleepinginairports.net

منبع: الی گشت

به "معرفی 7 فرودگاه با امکانات ویژه بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 7 فرودگاه با امکانات ویژه بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید