وسام العلیاوی؛ مهندسی که زندگی خود را وقف مبارزه با تروریسم کرد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، وسام العلیاوی معروف به ابوجعفر مسوول دفتر گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق در استان میسان بود که بعضی گروه های نفوذی در جریان تظاهرات این استان به وی حمله نموده و او را به شهادت رساندند.

وسام العلیاوی؛ مهندسی که زندگی خود را وقف مبارزه با تروریسم کرد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ایتالیا، جنبش عصائب حق عراق روز آدینه 3 آبان 1398 از شهادت دو تن از اعضای این جنبش در استان میسان در جنوب عراق اطلاع داد.

وسام العلیاوی معروف به ابوجعفر مسوول دفتر گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق در استان میسان بود که بعضی گروه های نفوذی در جریان تظاهرات این استان با نارنجک به دفتر گروه مقاومت عصائب اهل الحق حمله نموده و او را زخمی کردند.

ابوجعفر پس از مجروحیت با آمبولانس از العماره به بصره (180 کیلومتری جنوب العماره) انتقال داده شد، اما افراد نفوذی مسلح، خودرو حامل این مجروح را تعقیب نموده و قبل از رسیدن این مجروح به بیمارستان، خودرو حامل او را متوقف نموده و به طرز فجیعی او و برادرش را به قتل رساندند و سپس جسدش را مثله کردند.

به نقل از العالم، شهید وسام العلیاوی از اولین کسانی بود که در برابر اشغالگری امریکا در عراق در سال 2003 ایستاد. وی مهندس وزات نفت بود، اما ترجیح داد سال 2014 به الحشد الشعبی بپیوندد.

او در همه عملیات ها علیه داعش شرکت داشت و نقش متمایزی در آزادسازی الکرمه، آمرلی و الحضر ایفا نمود.

وی در درگیری های آزادسازی نینوا مسئول محور غربی و در درگیری های آزادسازی بیجی مسئول یکی از محور های اصلی بود.

به تازگی تصویری منتشر شده است که شهید العلیاوی را در هنگام نجات دادن یک کودک عراقی از دست عناصر داعش در شهر موصل نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وسام العلیاوی؛ مهندسی که زندگی خود را وقف مبارزه با تروریسم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسام العلیاوی؛ مهندسی که زندگی خود را وقف مبارزه با تروریسم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید