وقوع رگبار و رعد و برق در سه استان ، افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور

به گزارش وبلاگ ایتالیا، سازمان هواشناسی کشور ضمن هشدار نسبت به فعالیت سامانه موسمی و رشد ابرهای همرفتی در بعضی مناطق کشور، از وزش باد شدید و مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان اطلاع داد.

وقوع رگبار و رعد و برق در سه استان ، افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور

به گزارش وبلاگ ایتالیا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد وبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و با احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد طی امروز تا چهارشنبه (17 تا 19 خرداد) در جنوب و ارتفاعات کرمان، شمال شرق هرمزگان و مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می گردد.

در این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها و معابر، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی وجود دارد. از این رو اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و در چرای دام ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه های موقتی توصیه می گردد.

سازمان هواشناسی در هشدار زردرنگ دیگری نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج به یک تا 1.5 متر و در فراساحل تا دو متر و در فراساحل شرق دریای عمان تا 2.5 متر خبر داده است.

حاکمیت این شرایط جوی امروز (17 خرداد) در خلیج فارس، تنگه هرمز، شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش بینی می گردد و تداوم این شرایط تا فردا (18 خرداد) در شرق دریای عمان و مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین در این هشدار آمده است: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج چهارشنبه (19 خرداد) برای مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان خواهد بود و پنجشنبه و آدینه (20 و 21 خرداد) برای خلیج فارس و شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان پیش بینی می گردد.

در چنین شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس ها و تورهای صیادی وجود دارد بنابراین ممنوعیت شنا، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل توصیه می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "وقوع رگبار و رعد و برق در سه استان ، افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع رگبار و رعد و برق در سه استان ، افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید