سرانجام مرحله دوم عملیات بازسازی آرامگاه خاندان دارابی در روستای وفس کمیجان

به گزارش وبلاگ ایتالیا، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای واصله، سرانجام مرحله دوم عملیات بازسازی آرامگاه خاندان دارابی در روستای وفس کمیجان صورت پذیرفت.

سرانجام مرحله دوم عملیات بازسازی آرامگاه خاندان دارابی در روستای وفس کمیجان

سعید نیک نام گفت: فاز اول بازسازی بنای تاریخی آرامگاه خاندان دارابی در مرداد سال گذشته شامل، پاکسازی و بندکشی آجرهای جداره دیوارها، اندودهای الحاقی پودر سنگ و سیمان بر روی جداره و پاکسازی و بندکشی آجرهای نما، تخلیه و بندکشی مجدد و بازسازی آنها انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کمیجان اضافه کرد: در این مرحله از بازسازی نمای این بنای تاریخی با اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال انجام شد.

نیک نام با اشاره به اینکه این بنای تاریخی با شماره 25041 در تاریخ 87/12/18 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، اضافه کرد: ساختمان بقعه مربوط به دوره قاجاریه از دو فضای مرتبط به هم تشکیل یافته و شامل یک شبستان ورودی مستطیل شکل با سقف هلالی است که در سالیان گذشته بر بقعه اضافه کرده شده است. دو نورگیر کوچک نور داخل اتاق را تأمین می نماید. گنبد بنا آجری دوپوش است و ازاره حرم سنگ کاری و الباقی دیوار آن گچ اندود است.

او ادامه داد: این بنای تاریخی در میان روستای وفس از بخش کمیجان و در 15 کیلومتری شمال کمیجان واقع شده و به آرامگاه خاندان دارابی معروف است.

منبع: همگردی

به "سرانجام مرحله دوم عملیات بازسازی آرامگاه خاندان دارابی در روستای وفس کمیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام مرحله دوم عملیات بازسازی آرامگاه خاندان دارابی در روستای وفس کمیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید