چرا نباید کامپیوترهای مک با پردازنده های اینتل خرید؟

به گزارش وبلاگ ایتالیا، دیجی کالامگ نوشت: اپل سال ها برای کامپیوترهای مک از پردازنده های اینتل استفاده می کرد. اما در نهایت این شرکت تصمیم گرفت به بهره گیری از تراشه های اختصاصی روی بیاورد و در نتیجه تراشه های اینتل را تا حد زیادی کنار گذاشته است.

چرا نباید کامپیوترهای مک با پردازنده های اینتل خرید؟

تراشه های اختصاصی اپل در کنار قدرت فوق العاده، عمر باتری مک بوک ها را هم به طور قابل توجهی افزایش داده اند. با این حال با توجه به اینکه همچنان مدل های مبتنی بر پردازنده های اینتل به فروش می رسند و در برخی کشورها قیمت آن ها کاهش پیدا نموده، برخی کاربران برای خرید این مدل ها وسوسه می شوند.

در این مطلب به 5 علت برای اینکه نباید کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده های اینتل را بخرید، می پردازیم.

عمر باتری پایین

یکی از مهم ترین ویژگی های لپ تاپ، عمر باتری آن است. بعد از معرفی مک بوک های مبتنی بر تراشه های اختصاصی، عمر باتری مدل های دارای پردازنده های اینتل دیگر به چشم نمی آید. برای مقایسه باید بگوییم که مک بوک ایر 2020 مبتنی بر پردازنده اینتل دارای عمر باتری 12 ساعته است ولی مک بوک ایر M1 عمر باتری 18 ساعته ارائه می نماید.

عملکرد ضعیف تر

اگرچه مک های دارای پردازنده های اینتل در زمان خود از نظر عملکردی حرف زیادی برای گفتن داشتند، ولی خرید آن ها در حال حاضر دیگر منطقی نیست. به عنوان مثال، لپ تاپ 1300 دلاری مک بوک پرو M2 برای برخی کارها نسبت به کامپیوتر 6000 دلاری مک پرو 2019 که از تراشه قدرتمند Intel Xeon استفاده می نماید، عملکرد بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه حساب گوگل خود را برای همواره حذف کنیم

علاوه بر این، پردازنده های اینتل خیلی سریع داغ می شوند ولی حرارت ایجاد شده به وسیله تراشه های اپل بسیار کمتر است. به همین دلیل مک بوک ایر مبتنی بر تراشه های اپل از فن استفاده نمی نماید.

احتمال از دست دادن آپدیت های نرم افزاری

یکی از مهم ترین مزایای گجت های اپل این است که تا سال ها آپدیت های نرم افزاری دریافت می نمایند. اما بعد از معرفی اولین تراشه اختصاصی اپل، این شرکت زمان مشخصی را برای آپدیت سیستم های مبتنی بر پردازنده های اینتل اعلام ننموده است. این یعنی ممکن است تا 7 سال آپدیت دریافت نمایند و از طرف دیگر شاید سال آینده انتشار آپدیت برای آن ها متوقف گردد.

کامپیوترهای مک دارای پردازنده های اینتل ویژگی های نو کمتری دریافت می نمایند

سال گذشته نسخه نو macOS برخی ویژگی های نو راهی کامپیوترهای مجهز به تراشه های اینتل نشدند. برای macOS Ventura هم این پدیده تکرار شده و برخی ویژگی های نو برای کاربران موردنظر ارائه نمی گردد. این یعنی در صورت خرید چنین مدل هایی، از تجربه کاربری ایدئالی بهره مند نخواهید شد.

قدیمی بودن پردازنده های اینتل موجود در کامپیوترهای مک

طی دو سال اخیر، پردازنده های اینتل به طور قابل توجهی بهبود پیدا نموده اند ولی در حال حاضر نسل 11 و 12 پردازنده های اینتل در کامپیوترهای مک قرار ندارد. اینتل به زودی از نسل 13 پردازنده های خود رونمایی می نماید و این یعنی اگر امروز لپ تاپ مک مبتنی بر پردازنده اینتل را بخرید، عملا با پردازنده 3 نسل قبل اینتل روبرو می شوید که طبیعتا بسیار ضعیف تر از حد انتظار فعلی است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "چرا نباید کامپیوترهای مک با پردازنده های اینتل خرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید کامپیوترهای مک با پردازنده های اینتل خرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید