چشم خود را به چالش بکشید، تصویر واقعی کدام است؟، عکس

به گزارش وبلاگ ایتالیا، هوش مصنوعی در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته و روز به روز تشخیص اینکه چه چیزی به وسیله هوش مصنوعی ساخته شده سخت و سخت تر می گردد. حالا به همین دلیل ما شما را به یک چالش دعوت می کنیم.

چشم خود را به چالش بکشید، تصویر واقعی کدام است؟، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ایتالیا ، یکی واقعی است و دیگری به وسیله هوش مصنوعی خلق شده و شما تشخیص دهید که کدامیک واقعی و کدامیک فیک است.

در این مورد عکس سمت چپ، یک عکس واقعی است.

اگر برای تشخیص تصاویر واقعی سختی زیادی کشیدید، احساس ناامیدی نکنید؛ طبیعتا شما تنها نیستید. چرا که تصاویر فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی، به ویژه تصاویری از چهره انسان ها، به شکل حیرت انگیزی دقیق هستند و تشخیص آنها به طرز عجیبی سخت شده است.

همانطور که مشاهده کردید، این چهره های جعلی کاملا واقعی و متقاعد نماینده هستند. آنقدری که بسیاری از متخصصان این رشته هم نگران چنین پدیده ای شده اند. در حالی که این چهره ها واقعا هیجان انگیزند ولی نگران نماینده اینجاست که می توان از این چهره های جعلی، برای فریب دادن افراد استفاده کرد. با وجودی که مغز ما برای دریافت بسیاری از اطلاعات غیرصوتی از چهره افراد تکامل یافته، اما این امکان وجود دارد که در تشخیص واقعی بودن چهره های فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی به دردسر بیفتیم.

شواهد علمی حکایت از آن دارد که بیشتر مردم در شناسایی این چهره های جعلی فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی به مشکل برمی خورند. به عنوان مثال، مطالعه منتشر شده در سال 2022 در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences، آزمایشی مشابه اما بسیار گسترده تر از آنچه که شما انجام دادید، بود و در آن نشان داده شد که بیشتر مردم در تشخیص تصاویر چهره های واقعی و فیک به مشکل برمی خورند.

در آن موقع نیو ساینتیست در گزارشی به این نکته اشاره نمود که دو محقق به نام های سوفی نایتینگل و هانی فرید، مطالعه ای را با 315 شرکت نماینده که از یک وب سایت انتخاب شده بودند انجام دادند. آنها از شرکت نمایندگان خواستند تا بین 800 عکس که 400 تا واقعی و 400 تا ساختگی بودند، عکس های واقعی را تشخیص دهند. عکس ها به مجموعه ای 100 نفری از هریک از چهار گروه قومی سفید پوست، سیاه پوست، آسیای شرقی و جنوب آسیا تعلق داشت.

از یک گروه 176 نفری، تنها 48.2% افراد توانستند چهره های رایانه ای را به شکلی دقیق شناسایی نمایند و گروه دیگر که متشکل از 219 شرکت نماینده بود، بعد از پشت سرگذاشتن دوره آموزشی تشخیص چهره های فراوری شده به وسیله کامپیوتر، توانستند با دقت 59% چهره های ساختگی را تشخیص دهند.

در شما حدس بزنید؛ جعلی یا واقعی؟ بیشتر در این باره بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "چشم خود را به چالش بکشید، تصویر واقعی کدام است؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم خود را به چالش بکشید، تصویر واقعی کدام است؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید