یک بانک نظامی در بانک سپه ادغام شد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، تهران (پانا) - طرح ادغام پنج بانک و موسسه اقتصادی وابسته به نهادهای نظامی از بزرگترین طرح های در دست اجرا برای اصلاح نظام بانکی کشور محسوب می گردد که در دو سال گذشته به تدریج اجرا شده است، در تازه ترین گام برای اجرای این طرح، امروز مدیرعامل بانک سپه از نهایی شدن ادغام بانک قوامین در این بانک اطلاع داد.

یک بانک نظامی در بانک سپه ادغام شد

به گزارش ایرنا، طرح ادغام 5 بانک و موسسه مالی نظامی در بانک سپه با هدف ساماندهی شبکه بانکی کشور از اواخر سال 97 شروع شده و گام به گام در حال اجراست.

10 خرداد امسال بود که خبر ادغام بانک حکمت به عنوان نخستین بانک نظامی در بانک سپه منتشر شد و از همان زمان اعلام شد که در گام بعدی قرار است چهار بانک و موسسه اعتباری انصار، قوامین، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر نیز فرایند ادغام را طی نمایند.

علاوه بر ادغام شعب، قرار است شرکت های زیرمجموعه بانک های وابسته به نیروهای مسلح نیز مشخص تکلیف شوند.

بانک های وابسته به نیروهای مسلح دارای 285 شرکت هستند که بانک سپه باید با اجرای راهکارهای انحلال، ادغام، واگذاری و ادامه فعالیت، این شرکت ها را مشخص تکلیف کند.

امروز (شنبه) بعد از حدود 6 ماه از ادغام بانک حکمت و مهر اقتصاد در بانک سپه، محمدکاظم چقازردی، مدیر عامل بانک سپه از ادغام بانک قوامین در بانک سپه اطلاع داد و گفت: در اجرای مصوبه شورای راهبری ادغام، بانک سپه با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، وزارت امور مالی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، زمینه برگزاری مجامع این بانک ها و موسسه را فراهم نمود و در قدم بعدی مجامع مربوط به بانک قوامین با حضور اکثریت سهامداران در روز چهارشنبه (19 آذرماه سال 1399) برگزار گردید.

وی گفت: با برگزاری مجامع بانک قوامین، از روز پنج شنبه بیستم آذرماه امسال شعب بانک قوامین سابق با تابلوهای بانک سپه آماده ارائه خدمات هستند.

چقازردی گفت: بانک سپه تمامی تمهیدات اجرایی شامل عملیات حوزه شعب، به کارگیری نرم افزار واسط برای ارائه خدمات مشتریان، نصب تابلوهای بانک سپه، صدور احکام کلیه مسئولان و کارکنان شعب از سوی بانک سپه، ابلاغ راهبردها و دستورالعمل های اجرایی بانک سپه متناسب با ساختار مصوب هیئت مدیره بانک سپه را انجام داده است.

مدیرعامل بانک سپه ابراز امیدواری کرد با هماهنگی به عمل آمده، مجامع بانک انصار طبق برنامه ریزی زمان بندی شده تا سرانجام آذرماه امسال برگزار گردد و بدین ترتیب پرونده مهم و ملی ادغام سرانجام یابد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "یک بانک نظامی در بانک سپه ادغام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک بانک نظامی در بانک سپه ادغام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید