2 شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند

به گزارش وبلاگ ایتالیا، رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: 2 شکارچی متخلف که به صورت غیرمجاز طی روز طبیعت در ارتفاعات این شهرستان به شکار پرندگان اقدام می کردند، دستگیر شدند.

2 شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند

به گزارش وبلاگ ایتالیا فاروق سخنور روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شکارچیان در 2 عملیات دستگیر شده اند، گفت: متخلفی که بامداد روز گذشته در منطقه نیلان بخش خلیفان در حال زنده گیری غیرمجاز کبک بود، با هوشیاری ماموران یگان حفاظت در ساعت یک بامداد دستگیر شد.

وی ادامه داد: شکارچی متخلف دیگری نیز در رودخانه مهاباد که اقدام به شکار مرغابی وحشی نموده بود که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر شد.

وی اضافه نمود: از این 2 شکارچی متخلف پنج رشته دام زنده گیری کبک، یک عدد قفس، یک بال کبک زنده گیری شده، لاشه یک قطعه مرغابی وحشی کشف و ضبط و متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: طی سال گذشته نیز 145 گشت کنترل در مناطق مختلف شهرستان صورت گرفت و در این عملیات ها 34 نفر شکارچی غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 10 شکارچی کمتر بود.

وی گفت: پارسال 126 میلیون ریال نیز بابت جریمه شکارچیان به حساب سازمان حفاظت محیط زیست واریز شد.

وجود تالاب های کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل نموده است و در این میان تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی جزو تالاب های بین المللی به شمار می رود.

همین امر باعث شده تا همه ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه ها و تالاب های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند؛ مهاباد در جنوب آذربایجان غربی قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "2 شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید