آریزو 5 برقی سایپا با نشان سینوگلد معرفی گردید ، نسخه تاکسی آریزو 5 برقی در سایپا

به گزارش وبلاگ ایتالیا، آریزو 5 برقی سایپا سدانی است که با نشان تجاری Sinogold Junxing (骏行) قرار است به فروش برسد. این خودرو که هیچ تفاوتی با چـری آریزو 5 برقی مدیران خودرو ندارد، قرار است صرفاً با کاربری تاکسی به وسیله سایپا به فروش برسد.

آریزو 5 برقی سایپا با نشان سینوگلد معرفی گردید ، نسخه تاکسی آریزو 5 برقی در سایپا
آنالیز ری را برقی را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - آریزو 5 برقی جدیدترین محصول سایپا است که اکنون دیگر در چین حضور ندارد. این سدان الکتریکی با یکبار شارژ قادر است پیمایش 401 کیلومتری در اختیار مالک خود قرار دهد.

ظاهراً گروه خودروسازی سایپا برنامه فروش آریزو 5 برقی را در سامانه یکپارچه ندارد. بلکه این محصول جهت تحویل به ناوگان تاکسی رانی عرضه خواهد شد. نسخه ای که در کشورمان به وسیله سایپا به بازار می آید کاملاً مشابه نسخه برزیلی این خودرو است.

آریزو5 برقی خودرو جدیدی در بازار چین و کشورهای هدف نیست. این خودرو برای نخستین بار در سال 2017 معرفی گردید و در بازار داخلی چین به فروش رسید. آریزو5 برقی تا اوایل سال 2019 با همان شمایل قبلی در چین قابل خرید بود. اما بدهی بالا زیر مجموعه چری یعنی Sinogold موجب شد این خودرو با نام Junxing (骏行) به فروش برسد تا به نوعی برای این برند سودآور باشد.

البته پیش از ری بج این خودرو، آریزو 5 برقی یک فیس لیفت جزئی را تجربه کرد. بطوری که نمای جلوپنجره و سپرهای این خودرو تغییر کرد تا شباهت بیشتری به خودروهای الکتریکی پیدا کند. یعنی آریزو 5 برقی در بازار داخلی چین حتی دیگر Chery هم نیست و با نشانی دیگر به وسیله متقاضیان آن قابل خرید است.

اما این خودرو در بسیاری از کشورهای هدف Chery مانند ایران با نشان Chery به فروش خواهند رسید. چرا که این خودرو اکنون در لاین آپ چری نیست و فراوری آن هم در سال 2019 متوقف شد.

نسخه ای که از این خودرو در بازار کشورمان خواهیم دید، نمونه فیس لیفت آریزو 5 برقی است. با این تفاوت که بعضی قطعات آن چه در نمای بیرونی و چه در تریم داخلی شبیه به نسخه های اولیه آریزو 5 است. برای مثال سپر عقب نمونه ایرانی مشابه آریزو 5های معمولی است و رینگ های آن کاملاً با ام وی ام X22 یکسان هستند.

مشخصات فنی سینوگلد آریزو 5 برقی سایپا

آریزو 5 برقی سایپا از یک موتور برقی 100 کیلوواتی بهره مند است. قدرت این قوای محرکه الکتریکی که معادل 134 اسب بخار (122PS) تماماً به وسیله گیربکس اتوماتیک تک سرعته به محور جلو منتقل می گردد.

نکته مهم درباره آریزو 5 برقی سایپا این است که این خودرو با مشخصاتی در کشورمان مشاهده خواهد شد که روزگاری در چین به وسیله چری فراوری می شد.

این در حالی است که پس از ری بج شدن آریزو 5 برقی و تبدیل این خودرو به Jun Xing، مشخصات فنی آن هم تغییر و بهبود یافت. بطوری که چینی ها اکنون این خودرو را می توانند با موتور 120 کیلوواتی (163 اسب بخار) خریداری نمایند. اما گشتاور نمونه ری بج این خودرو هنوز همان 250 نیوتن متر است.

باتری های لیتیومی سه گانه آریزو 5 برقی در نسخه ایرانی 48/16 کیلووات ساعت حجم دارند. اما نسخه Jun Xing این خودرو از باتری های 152 کیلووات ساعتی استفاده می نماید که به وسیله برند زیر مجموعه خود یعنی Jiewei (جتور) فراوری می گردد.

آریزو 5 برقی سایپا با مشخصاتی که سایپا آن را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی کرد، 7 تا 9 ساعت طول می کشد تا باتری های آن به حداکثر ظرفیت شارژ خود برسند. البته اگر ایستگاه شارژ سریع در دسترس قرار داشته باشد، زمان شارژ باتری ها به 30 دقیقه کاهش پیدا می نمایند.

آریزو 5 برقی سایپا خودرو سریعی در ترافیک شهری نیست. به طوری که شتاب صفر تا 50 کیلومتر آن 6 ثانیه اعلام شد. حداکثر سرعت این سدان الکتریکی هم 130 کیلومتر در ساعت است.

امکانات رفاهی آریزو 5 برقی سایپا

این سدان برقی با امکاناتی از قبیل کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی، سامانه های کنترل کشش و پایداری، اتولایت، TPMS، نمایشگر پشت فرمان 7 اینچی، مانیتور 9 اینچی، اتوهلد، ترمزهای ABS و EBD، ایربگ راننده و سرنشین کناری و… به بازار می آید.

همانطور که عنوان شد، سینوگلد آریزو 5 برقی سایپا کاملاً برای استفاده در ناوگان تاکسی رانی وارد کشور خواهد شد. از همین رو نباید انتظار آپشن ها و امکانات رفاهی فوق العاده ای در این خودرو برقی را داشته باشیم.

کدام خودرو چینی را مردم دوست دارند؟ در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

چانگان شنلان SL03 سایپا با 1200 کیلومتر پیمایش به تهران رسید

ری را برقی ایران خودرو رسماً معرفی گردید / همه چیز درباره نسخه EV ری را

قیمت کوییک GXL سایپا رسماً اعلام شد / همه چیز درباره تیپ GXL کوییک

ون آتین سی230 شرکت آتین خودرو رسماً معرفی گردید / آنالیز فنی و کاربری ها

سامانه ملی گارانتی چیست؟ / ایران خودرو و سایپا به این سامانه متصل نشدند!

منبع: بیت ران

به "آریزو 5 برقی سایپا با نشان سینوگلد معرفی گردید ، نسخه تاکسی آریزو 5 برقی در سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آریزو 5 برقی سایپا با نشان سینوگلد معرفی گردید ، نسخه تاکسی آریزو 5 برقی در سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید