آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی، بزودی

به گزارش وبلاگ ایتالیا، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی حضرت فرمان امام خمینی(ره) گفت: واکسن کرونا فراوری ایران به لحاظ بی خطری روی حیوانات مورد آزمایش و هم اثر بخشی آن، نتایج ارزنشمندی داشته است و آزمایش انسانی بزودی شروع می گردد و از سایر کشورها عقب نیستیم.

آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی، بزودی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ایتالیا، دکنر حمید رضا جمشیدی (دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا) در حاشیه جلسه آنالیز پیشرفت های واکسن کرونای فراوری ایران که با حضور مسئولان و نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در محل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شده است اضافه نمود: تقریبا از همان روزهای نخست شروع همه گیری کرونا یعنی اوایل اسفند با پیگیری های آقای نمکی وزیر بهداشت کار روی واکسن کرونا در ستاد اجرایی و چند شرکت دانش بنیان شروع شد.

رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی حضرت فرمان امام خمینی(ره) اضافه نمود: یکی از مجموعه های پیشتاز در تحقیقات واکسن کرونا ستاد اجرایی بود که شش طرح را شروع کرد و البته دو الی سه طرح دیگر هم در شرکت های دانش بنیان در حال پیگیری است که کار فراوری واکسن در مجموعه های ستاد اجرایی به مراحل خوبی رسیده است و مراحل کارآزمایی حیوانی را پشت سر گذاشتیم .

دکتر جمشیدی اعلام نمود: امروز در جلسه ای که برگزار شده است ، بعد از ارائه گزارش به سازمان بهداشت جهانی ، با حضور مسئولان سازمان بهداشت جهانی (مدیترانه شرقی) و کارشناسان ارشد ژنو و مدیر سازمان بهداشت جهانی در ایران پیشرفت های ایران در فراوری واکسن کرونا ارائه و سپس گفتگو می گردد تا بتوانیم ماه آینده آزمایش انسانی را شروع کنیم .

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز محققان ما جزئیات فنی و علمی کار را با حضور مسئولان واکسن سازمان بهداشت جهانی ارائه می نمایند و با گفتگوی که انجام می گردد برای آینده نزدیک برنامه ریزی می کنیم تا آزمایش انسانی را شروع کنیم.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ایتالیا به نقل از صدا و سیما، دکتر جمشیدی گفت: در بعضی از پلتفرم های فراوری واکسن کار بسیار خوب پیشرفت داشته است ، هم به لحاظ بی خطری روی حیوانات که آزمایش شد و هم به لحاظ اثربخشی ، در بعضی پلتفرم ها هم عقب تر هستیم ، اما در مجموع فاصله ای با سایر کشورها نداریم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی، بزودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی، بزودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید