آغاز طرح پوشش اجباری بیمه پایه سلامت همگانی در یزد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات بیمه ای، از آغاز طرح پوشش اجباری بیمه پایه سلامت همگانی در یزد همزمان با سراسر کشور خبر داد.

آغاز طرح پوشش اجباری بیمه پایه سلامت همگانی در یزد

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از ایسنا، محمد دریجانی با اشاره به اهمیت گسترش خدمات بیمه سلامت برای تأمین امنیت جسمی و روانی شهروندان، اظهار کرد: طرح پوشش اجباری بیمه پایه سلامت همگانی در یزد آغاز بکار کرد.

وی افزود: افرادی که هیچ گونه بیمه ای ندارند یا بیمه سلامت همگانی بوده و شش ماه از اعتبار دفترچه بیمه آنها گذشته و برای تمدید آن اقدام نکرده اند مشمول این طرح می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد، گفت: این افراد می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان همکار اداره کل بیمه سلامت استان و یا ادارات بیمه ثبت نام اولیه خود را انجام دهند.

دریجانی شرح داد: یک ماه پس از ثبت نام، شرایط اقتصادی ثبت نام کنندگان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی می شود و پس از اعلام نهایی دهک های اقتصادی به اداره کل بیمه سلامت استان، پوشش بیمه برای متقاضیان صورت خواهد گرفت.

این مسئول ادامه داد: گروه اول، دهک اول، دوم و سوم را شامل می شود که درآمد ماهیانه آنها زیر 40 درصد حداقل حقوق یک کارگر است و پوشش بیمه ای به صورت رایگان برای آنها انجام می شود.

مدیرکل بیمه سلامت یزد گفت: گروه دوم، دهک چهارم را تشکیل می دهند که درآمد ماهیانه آنها بین 40 تا 100 درصد حداقل حقوق یک کارگر است و سالانه به ازای هر نفر مبلغ 240 هزار تومان پرداخت می کنند و گروه سوم، دهک پنجم به بالا را شامل می شود که حداقل درآمد آنها به اندازه حقوق یک کارگر و بیشتر است و حق سرانه کامل یعنی سالانه مبلغ 580 هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت می کنند.

دریجانی در سرانجام سخنان خود تاکید کرد: افرادی که تمایل به استفاده از طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی دارند تا شش ماه فرصت دارند مراحل ثبت خود را انجام دهند در غیر اینصورت چنانچه پس از موعد مقرر اقدام به ثبت نام کنندحتی اگر در دهک اول هم قرار گیرند، مشمول پرداخت حق سرانه کامل و زمان انتظار می شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "آغاز طرح پوشش اجباری بیمه پایه سلامت همگانی در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز طرح پوشش اجباری بیمه پایه سلامت همگانی در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید