آیفون 15 ایده شکست خورده و قدیمی سامسونگ را کپی کرد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، گوشی آیفون 15 اپل به تازگی معرفی گردید و یکی از مواردی که اپل روی آن تمرکز ویژه ای داشت، قابلیت Action Button بود. هر چند این ویژگی یک خلاقیت مجذوب کننده به نظر می رسد، اما بهتر است بدانید اکشن باتن، ایده قدیمی و شکست خورده سامسونگ بود که اپل از آن استفاده کرد.

آیفون 15 ایده شکست خورده و قدیمی سامسونگ را کپی کرد

این کلید تقریبا شبیه به کلید Bixby سامسونگ در سری گوشی های 2017 است. باید بدانید که از زمان عرضه اولین گوشی آیفون که تقریبا در سال 2007 بود تا به حال از یک کلید فیزیکی برای بی صدا کردن تماس ها و تمام اعلانات استفاده نموده است. شما به راحتی می توانستید صدای زنگ و پیغام های خود را با فشردن یک دکمه خاموش کنید، این طراحی ظریف حالا پس از 16 سال تغییر نموده و امکانات بیشتری را در خود جای داده است.

حالا شرکت اپل این کلید را در سری آیفون 15 پرو با دکمه اکشن جایگزین نموده است. محل قرارگیری کلید اکشن تغییری ننموده و دقیقا در همان جایی است که کلید بی صدا همواره بوده است، به همین دلیل کاربران قدیمی آیفون نیازی به آموزش مجدد ندارند و استفاده از آن مشکل ساز نخواهد شد.

Action Button چند سال پیش در گلکسی اس 8 وجود داشت!

همان طور که می دانید به طور پیش فرض، دکمه Action تلفن همراه را به حالت بی صدا/ باصدا و لرزش تغییر می دهد. اما حالا کاربران به راحتی می توانند از قسمت تنظیمات انتخاب نمایند که از این کلید دقیقا برای چه منظوری استفاده نمایند و یا حتی چند آپشن را با هم داشته باشند. کلید اکشن قابلیت های فراوانی دارد؛ از کلید Action می توان برای باز کردن یادداشت، ضبط کردن یادداشت ها به صورت صوتی، راه اندازی دوربین، فعال کردن چراغ قوه و موارد دیگر استفاده کرد. حتی کاربران می توانند از آن برای سفارشی کردن میانبر های هوم اسکرین خود استفاده نمایند.

زمانی که در رونمایی از آیفون 15 به کلید اکشن که جزو امکانات تازه آن بود اشاره شد، برای مردم تجربه استفاده از کلید Bixby سامسونگ را تداعی کرد. حتما به خاطر دارید که در سال 2017، گلکسی اس 8 اولین تلفن همراهی بود که به یک کلید اختصاصی به عنوان دستیار هوشمند سامسونگ مجهز شد.

سامسونگ با افزودن این کلید به تلفن های هوشمند خود گمان می کرد که این کلید اختصاصی استفاده از تلفن هایش را برای مردم آسان تر می نماید؛ اما دقیقا واکنش برعکس آن را از کاربران گرفت. این دکمه به شدت کاربران را عصبی می کرد.

تقریبا تا چند ماه پس از رونمایی از این کلید، سامسونگ به کاربران خود اجازه نمی داد تا از کلید Bixby برای امکانات متفاوت استفاده کند و تغییراتی در آن ایجاد کند. این کلید تنها به عنوان فعال نماینده دستیار صوتی سامسونگ قابل استفاده بود.

پس از نارضایتی کاربران، شرکت های توسعه دهنده به صورت غیر مستقیم با آوردن چند برنامه به کاربران اجازه داد تا تنظیماتی را که برای آن ها کاربردی است روی دکمه اعمال نمایند، اما سامسونگ به سرعت تمام آن ها را از میدان دور کرد. کاربران مدام این درخواست را از سامسونگ داشتند که تنظیمات مفیدتری را روی این کلید اعمال کند؛ در غیر این صورت این کلید غیرکاربردی فقط فضا را اشغال می نماید.

سامسونگ دیگر نتوانست درمقابل این همه نارضایتی مقاومت کند! در آخر، در سال 2019 زمانی که سری گلکسی نوت 10 را عرضه کرد تغییراتی را روی این کلید اعمال کرد. از آن پس این دکمه دیگر خیلی هم غیرکاربردی نبود. حالا دیگر کاربران می توانستند استفاده بیشتری از کلید Bixby داشته باشند.

تنظیمات مجدد باعث شد تا کاربران بتوانند هر برنامه ای را که می خواهند با دو بار فشردن این کلید باز نمایند. این قابلیت حتی به تلفن های قدیمی تر هم اضافه شد. سامسونگ در همان سال، با معرفی گلکسی نوت 10 کلید Bixby را برای همواره کنار گذاشت.

به نظر می رسد که این شرکت به طور کامل متوجه شده بود که نتیجه اعمال کلید بیکس بای کاملا برعکس انتظاراتش پیش رفته است؛ پس دیگر دلیلی برای استفاده از این کلید در تلفن های همراهش که چند میلیون از آن در سال فروش می رود، ندارد.

منبع:گجت نیوز

منبع: فرارو

به "آیفون 15 ایده شکست خورده و قدیمی سامسونگ را کپی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 ایده شکست خورده و قدیمی سامسونگ را کپی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید