آیفون SE جدید در برابر آیفون 11؛ مروری بر تفاوت ها و شباهت ها

به گزارش وبلاگ ایتالیا، طبق جدیدترین آمارهای منتشر شده، در حال حاضر گوشی 699 دلاری آیفون 11 پرفروش ترین گوشی دنیا محسوب می گردد که برای این موفقیت توانسته آیفون XR را پشت سر بگذارد. اما حالا اپل با معرفی نسل جدید آیفون SE با قیمت 399 دلاری امیدوار است که بار دیگر این موفقیت را تکرار کند.

آیفون SE جدید در برابر آیفون 11؛ مروری بر تفاوت ها و شباهت ها

آیفون SE تازه نفس از تاچ آی دی، تراشه قدرتمند A13، شارژ بی سیم بهره می برد و تمام این مشخصات در بدنه ای تعبیه شده که بر روی آن نمایشگر کوچک 4.7 اینچی با حاشیه های ضخیم قرار گرفته است. در عین حال، آیفون 11 دارای نمایشگر 6.1 اینچی، دوربین دوگانه و دیگر ویژگی های جذابی است که نسل جدید آیفون SE از آن ها بهره نمی برد.

اگرچه آیفون 11 برای بسیاری از کاربران جذابیت زیادی دارد، ولی در عین حال نسل دوم آیفون SE را می توان یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت سال جاری در نظر گرفت. روی هم رفته، این دو گوشی چه شباهت ها و تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

تفاوت ها

نسل دوم آیفون SE روی هم رفته ویژگی جدیدی ندارد و بیشتر ویژگی های آن از آیفون 8 و آیفون XR آمده است. اما در مقایسه با آیفون 11، می توان به تفاوت های مختلفی اشاره نمود.

طراحی: اگرچه بدنه هر دو گوشی مبتنی بر شیشه و آلومینیوم است، ولی آلومینیوم آیفون 11 آندیزه شده و روی هم رفته قیمت بالاتری دارد. همچنین آیفون SE جدید از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار بهره می برد ولی آیفون 11 دارای استاندارد IP68 است و در این زمینه نسبتا حرف بیشتری برای گفتن دارد. همچنین آیفون SE مجهز به نمایشگر 4.7 اینچی با حاشیه های ضخیم است ولی آیفون 11 از نمایشگر 6.1 اینچی کم حاشیه دارای بریدگی بهره می برد.

تاچ آی دی: اپل با عرضه آیفون X تصمیم گرفت استفاده از تاچ آی دی را کنار بگذارد و در عوض به استفاده از سیستم تشخیص چهره روی بیاورد. حالا بعد از گذشت چند سال، آیفون SE جدید با حسگر اثر انگشت فیزیکی تعبیه شده در دکمه هوم معرفی شده که کاربران برای کارهای مختلف مانند دسترسی به پسوردهای ذخیره شده، تایید دانلود اپلیکیشن ها، انتقال پول به وسیله Apple Pay و دیگر کارها می توانند از آن بهره ببرند.

دوربین: آیفون SE در پنل پشتی خود مانند آیفون XR از فقط یک دوربین بهره می برد که مطمئنا اپل این تصمیم را برای پایین نگه داشتن قیمت گوشی اتخاذ نموده است. در عین حال، آیفون 11 مجهز به دوربین دوگانه است و این یعنی در زمینه عکاسی انعطاف پذیری بیشتری دارد. اما به لطف بهره گیری آیفون SE از تراشه قدرتمند A13، این دوربین با استفاده از فناوری های نرم افزاری پیشرفته پردازش تصویر می تواند عکس های جذابی را ثبت کند.

عمر باتری: اپل می گوید عمر باتری آیفون SE جدید مشابه آیفون 8 است که در آنالیز سایت Toms Guide باتری آن 9 ساعت و 54 دقیقه دوام آورده است. این در حالی است که در سایت موردنظر زمان 11 ساعت و 20 دقیقه برای عمر باتری آیفون 11 ثبت شده و به همین خاطر آیفون 11 از لحاظ عمر باتری حرف بیشتری برای گفتن دارد.

قیمت: از مهم ترین تفاوت های بین این دو گوشی ها، بحث قیمت آن ها است. قیمت پایه آیفون SE جدید 399 دلار است و آیفون 11 با قیمت پایه 699 دلاری روانه بازار شده است. این یعنی شاهد اختلاف قیمت 300 دلاری هستیم و به خاطر آیفون SE تازه نفس می تواند توجه تعداد انبوهی از کاربران را جلب کند.

شباهت ها

زمانی که آیفون SE جدید و آیفون 11 را با هم مقایسه می کنیم، کاملا واضح است که اپل قصد داشته بعضی از ویژگی های گوشی پرچم دار را در این گجت مقرون به صرفه تعبیه کند تا جذابیت آن افزایش یابد.

تراشه A13 Bionic: مانند آیفون 11، نسل دوم آیفون SE هم از تراشه A13 Bionic بهره می برد که در حال حاضر از لحاظ پردازنده و پردازنده گرافیکی بهترین تراشه موبایل محسوب می گردد. همچنین یک موتور عصبی 8 هسته ای در این تراشه تعبیه شده که به پردازنده اصلی هم اجازه می دهد در هر ثانیه بیش از 1 تریلیون عملیات محاسباتی انجام دهد.اپل در خصوص مقدار حافظه رم گجت های خود صحبت نمی نماید ولی در هر صورت آیفون 11 از 4 گیگابایت حافظه رم بهره می برد و باید ببینیم برای آیفون SE چه مقدار رم در نظر گرفته شده است.

Smart HDR: اپل قابلیت Smart HDR را همراه با گوشی های آیفون XS و XS مکس معرفی کرد. در این مشخصه، با ثبت چندین عکس و سپس ترکیب آن ها، کیفیت عکس برداری بهبود پیدا می نماید. در این سیستم، نرم افزار گوشی می تواند بهترین بخش های هر عکس را شناسایی کند تا با ترکیب آن ها تصویر قابل توجهی به کاربر ارائه گردد.در ادامه می توانید نمونه عکس های ثبت شده با آیفون SE جدید را مشاهده کنید.

امکانات فیلمبرداری: بعضی از قابلیت های فیلمبرداری آیفون 11 روانه آیفون SE شده و از بین آن ها مثلا می توانیم به امکان فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، پشتیبانی دوربین از لرزشگیر اپتیکال و همچنین امکان فیلمبرداری اسلوموشن اشاره کنیم.

شارژ بی سیم: نسل دوم آیفون SE از شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید. این یعنی به غیر از شارژرهای مرسوم، برای تامین انرژی باتری می توانید از پدهای شارژ مبتنی بر استاندارد Qi استفاده کنید. باید خاطرنشان کنیم تمام اعضای خانواده آیفون 11 هم از شارژ بی سیم پشتیبانی می نمایند.

نمایشگر: مدل های پرو آیفون مجهز به نمایشگرهای اولد هستند اما برای آیفون 11 از نمایشگر LCD استفاده شده که در رابطه با آیفون SE هم شاهد تکرار این رویکرد هستیم. با وجود اینکه این دو گوشی رزولوشن مختلفی دارند، اما در نهایت به دلیل تفاوت در اندازه در هر اینچ آن ها 326 پیکسل تعبیه شده و به همین خاطر از لحاظ کیفیت تفاوتی بین آن ها دیده نمی گردد.

آیفون SE جدید در برابر آیفون 11؛ سخن آخر

اگرچه آیفون SE جدید می تواند به یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار بدل گردد، اما در هر صورت نمی توان جذابیت های آیفون 11 را هم کتمان کرد که از دوربین های بهتر، سیستم فیس آی دی، طراحی جذاب تر و عمر باتری بیشتر بهره می برد. اما اپل هم نسل جدید آیفون SE را برای آن دسته از کاربران معرفی نموده که مثلا همچنان از آیفون های قدیمی استفاده می نمایند و حالا با این قیمت مناسب بسیاری از آن ها تصمیم می گیرند بعد از چند سال، آیفون جدیدی خریداری نمایند.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون SE جدید در برابر آیفون 11؛ مروری بر تفاوت ها و شباهت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون SE جدید در برابر آیفون 11؛ مروری بر تفاوت ها و شباهت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید