سال جاری جشنواره فیلم کودک همچون سال های گذشته نیست

به گزارش وبلاگ ایتالیا، جوادی گفت:تعداد فیلم های تولیدی در عرصه کودک و نوجوان از سال گذشته تا به امروز به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

سال جاری جشنواره فیلم کودک همچون سال های گذشته نیست

جوادی رئیس بنیاد فارابی در نخستین سلسله نشست های حوزه هم اندیشی فعالان تعلیم و تربیت برای ارتقای سینمای کودک و نوجوان گفت: امروزه ما در سینمای کودک چیزی نکاشته ایم که بخواهیم درو کنیم.

تعداد فیلم های فراوریی در عرصه کودک و نوجوان از سال گذشته تا به امروز به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد یعنی ما هر فصل یک فیلم نداشته ایم که امروز برای بچه ها ارائه کنیم.

او در مورد برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: طبق رسوم هرساله قرار بود موعد برگزاری جشنواره کودک مهر ماه باشد، ولی وقتی مشاهده کردیم پنج فیلم برای نمایش داریم. از این رو این سوال مطرح است که آیا فیلم های ما قابل نمایش هستند یا اصلا خود مدارس و افراد دانش آموزان را برای تماشای فیلم می برند و مشتاق هستند؟ به همین علت گفتم یک سال جشنواره را نداشته باشیم.

جوادی ادامه داد؛ ما، بنیاد سینمایی فارابی در این حوزه پای کار آمده ایم و از حوزه فعالان تربیت و کودک درخواست داریم آن ها هم پای کار بیایند.

بعلاوه او در مورد فیلم نامه های کودک و نوجوان گفت: نگاه های بزرگسالان به این عرصه متفاوت هست. برای نمونه زمانی که در شورا های ما فیلم نامه ها آنالیز می شوند، شورا ها می گویند فیلم نامه خیلی ساده بود، ولی موضوع این است که این فیلم نامه برای کودک مناسب و قابل فهم است.

اصلی ترین مسئله ما در فراوری فیلم های سینمایی این است که نمی دانیم چه باید بگوییم، چون چالش های بچه ها فرق دارد.

وبلاگ ایتالیا فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سال جاری جشنواره فیلم کودک همچون سال های گذشته نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری جشنواره فیلم کودک همچون سال های گذشته نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید