رونالدو از فرش قم تا اسپیناس پالاس

به گزارش وبلاگ ایتالیا، پرسپولیس، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران، امشب از ساعت 21:30 در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی، در اولین بازی آسیایی اش در فرمت تازه لیگ قهرمانان، به مصاف النصر پرستاره خواهد رفت تا اولین ملاقات فینال گونه این تیم مرکز نشین برگزار گردد. النصر که پیش از این هم نشان داده بود یکی از تیم های پرقدرت غرب آسیاست، از سال گذشته پوست اندازی نموده و حالا در قامت مدعی جدی فتح لیگ قهرمانان آسیا بازسازی شده است. این تیم با هموارکردن مسیر ورود ستاره های بزرگ به فوتبال عربستان سر زبان ها افتاده و حالا با کریستیانو رونالدو، یکی از برترین بازیکنان تاریخ، وارد فاز تازهتری شده و روزی نیست که خبری از این تیم عربستانی در رسانه های مختلف جهان منتشر نگردد.

رونالدو از فرش قم تا اسپیناس پالاس

رونالدو مهم ترین ستاره ای است که به فوتبال عربستان آمده و مسیر را برای بقیه هموار نموده است. او یک سال قبل از هجوم ستاره های فوتبال اروپا به این کشور غرب آسیایی، به النصر پیوست تا همه را غافلگیر کند. کریس که آمد بقیه تردیدی برای ورود به خاک عربستان نداشتند. تابستان جاری مهم ترین اتفاقات فوتبالی در این کشور رقم خورد که البته سهم همین باشگاه النصر هم عجیب و غریب بالا بود. آن ها حالا نه تن ها کریستیانو رونالدو را دارند بلکه چندین ستاره ریز و درشت فوتبال اروپا را هم به خدمت گرفته اند که سادیو مانه و مارسلو بروزوویچ بخشی از آنهاست.

حال تصور اینکه چنین ستاره های پرآوازه ای که تا یکی دو فصل گذشته در برترین و معتبرترین تیم های اروپایی بازی می کردند، به ایران آمده و قرار است در استادیوم آزادی به میدان بروند به قدر کافی غریب است. حتی اگر هم باورپذیر نباشد، این اتفاق به طور رسمی افتاده و کریستیانو رونالدو و رفقایش روز گذشته با جت اختصاصی النصر به ایران سفر کردند تا اتفاقات ماندگاری را تجربه نمایند. از ساعت ها قبل که تعیین شده بود قرار است النصر با رونالدو به ایران سفر کند، طرفدارانش در تهران سر از پا نمی شناختند؛ عده ای خودشان را به فرودگاه رساندند به این امید که بخت بیشتری برای ملاقات با رونالدو در مقایسه با آن عده دیگری داشته باشند که برای ملاقات کریس به هتل اسپیناس پالاس رفته بودند.

در فرودگاه جو امنیتی به شدت بالا بود، ولی برای رونالدو یکی، دو قرار ملاقات جور شد و مهم ترین هدیه را هم همان جا دریافت کرد. به او و سادیو مانه دو فرش نفیس ابریشمی از مجموعه فرش های قم اهدا شد. درباره رقم این فرش حرف و حدیث زیاد است، ولی مهم این است که رونالدو برترین هدیه ممکن از ایران را دریافت نموده است. شایعه شده که تاجر بزرگ فرش، دو تخته فرش نفیس قم برای رونالدو و سادیو مانه فراهم نموده و با سپردن آن ها به باشگاه پرسپولیس، این دو فرش نفیس به دست ستاره های النصر رسیده است. داستان اصلی، ولی از همان فرودگاه به بعد آغاز شد. جایی که تعیین شد اتوبوس باشگاه النصر قرار است رونالدو را از فرودگاه به هتل اسپیناس پالاس برساند.

تیم امنیتی که گفته می شد زبده ترین نیرو های محافظتی ایران هستند، در حد محافظت از رؤسای جمهور، اتوبوس النصر و کریس رونالدو را همراهی کردند تا به محل اقامت این باشگاه برسد. حوالی اسپیناس، صحنه های عجیبی رقم خورد؛ تعداد بی شماری از علاقه مندان به کریس رونالدو، اتوبوس را با پای پیاده دنبال نموده و نام رونالدو را فریاد می زدند. این جمعیت، هنگام ورود رونالدو به هتل، به ناگاه افزایش بیشتری پیدا کرد. طرفداران یک صدا رونالدو را صدا می زدند و تمایل داشتند این فوق ستاره پرتغالی واکنشی نشان دهد.

کریس در میان استقبال گسترده به هتل اسپیناس پالاس رفت تا صحنه عجیب بعدی هم رقم بخورد. فیلم های منتشرشده از ورودی هتل اسپیناس پالاس نشان می دهد جمعیت به زور از یکی از در های هتل وارد لابی شده و همچنان با صدای بلند رونالدو را صدا می زدند. اطراف هتل هم به مقدار کافی غوغا به پا شده بود. بسیاری خودشان را به بلندی تپه های مشرف به هتل رسانده بودند تا مگر از این طریق بتوانند کریس رونالدو را ببینند. این ها منهای شایعاتی است که گفته می گردد عده ای حتی از شب قبل با پرداخت هزینه هنگفت یکی از اتاق های هتل اسپیناس پالاس را رزرو نموده اند تا شانس تماشا رونالدو را از نزدیک داشته باشند.

این همه شوق برای تماشا یک فوق ستاره که یکی از بزرگ ترین بازیکنان فوتبالی است که به ایران آمده با یک حسرت بزرگ عجین شده است. ماجرا از این قرار است که باشگاه پرسپولیس در اولین ملاقات خانگی اش در لیگ قهرمانان آسیا از حضور تماشاگران محروم است و این همه اشتیاق برای تماشا رونالدو فقط باید محدود به ورودی هتل باشد. جایی که البته برای رونالدو و تیم النصر هم دردسرساز شده است. روز گذشته و در شرایطی که بسیاری از وبلاگ ایتالیا و عکاسان به استادیوم آزادی رفته بودند تا دقایق ابتدایی تمرین النصر را پوشش بدهند، این باشگاه عربستانی خبر از لغو این تمرین داد. آن ها از این گفتند که به علت ازدحام جمعیت مقابل هتل، علاقه ای به ریسک کردن ندارند و قید تمرین پیش از مسابقه را زده اند.

به هر حال، النصر در شرایطی امشب مقابل پرسپولیس قرار می گیرد که برای هفتمین بار طعم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را می چشد. آن ها در ادوار قبلی پنج بار از مرحله گروهی صعود نموده اند. واضح است که این النصر با تمامی النصر های قبلی فرق دارد؛ آن ها پس از جذب رونالدو در اواخر سال 2022، در پنجره تابستانی ای که گذشت پیروز به خرید بازیکنان بزرگی، چون سکو فوفانا، الکس تیس، سادیو مانه، اوتاویو، آیمریک لاپورت و مارسلو بروزوویچ شدند. پیش از آن ها اندرسون تالیسکا هم در النصر حضور داشت و حالا از این جمع سه نفر، مطابق با قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمی توانند مقابل پرسپولیس به میدان بروند.

سوی دیگر این میدان هم پرسپولیس است. نماینده شایسته ایران که پیش از این با النصر روبه رو شده و تا دو سال جدال حقوقی با این تیم عربستانی داشت. مهم ترین دغدغه پرسپولیس برای بازی امروز شرایط علیرضا بیرانوند است. او در اردوی تیم ملی مصدوم شد و گفته می شد ممکن است به النصر نرسد. با این حال، بیرو، روز گذشته در تمرین پرسپولیس حضور داشت تا این امیدواری به وجود بیاید که مسئله ای برای حضور در این ملاقات حساس ندارد. هرچند همچنان مسئله مهار کریس رونالدو و دیگر ستاره های النصر هم موضوعی نیست که بگردد به سادگی از کنارش عبور کرد. موضوعی که ظاهرا برای یحیی گل محمدی دغدغه ای محسوب نمی گردد.

سرمربی پرسپولیس روز گذشته در کنفرانس خبری پیش از این ملاقات گفت: رونالدو یک بازیکن افسانه ای در فوتبال است و خوشحالیم که به ایران سفر نموده است. در هر صورت باعث خوشحالی و انگیزه خیلی از جوانان ایرانی شده است. مهار چنین بازیکنی سخت است. فقط هم رونالدو نیست و بازیکنان شاخص دیگری هستند که باید بتوانیم آن ها را هم مهار کنیم. من به بازیکنانم گفتم که باید بتوانیم دفاع تیمی خوبی داشته باشیم و با بازی فشرده اجازه استفاده از فضا ها را به النصر ندهیم. در صحنه های یک به یک باید عملکرد خوبی داشته باشیم. مطمئنم بازیکنان انگیزه های خوبی دارند. ما فقط باید بتوانیم فضا را از النصر بگیریم. تمرینات خوبی برای این بازی داشته ایم و امیدوارم عملکرد خوبی در بازی فردا داشته باشیم. مطمئن باشید جوانان ایرانی با فاکتور انگیزه اتفاقات خوبی رقم می زنند. دوست داشتیم مثل 9 سال قبل در اینجا طرفداران بودند و النصر را می بردیم. سوابق نشان داده که پرسپولیس در آسیا دست بسته نیست.

منبع: فرارو

به "رونالدو از فرش قم تا اسپیناس پالاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونالدو از فرش قم تا اسپیناس پالاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید