برای بازدید از موزه فرام باید در کشتی قدم بزنید!

به گزارش وبلاگ ایتالیا، موزه فرام | Fram کشتی قطب نورد نروژی

این موزه قصه فرام کشتی قطب نورد نروژی را بازگو می نماید. در واقع به یکی از سر سختانه ترین نمادهای اکتشافات اخیر قطبی تعلق دارد. فرام در لغت به معنی (Forward) پیش رفتن می باشد. شما می توانی روی عرشه آن گردش کنید و یا از اتاق های استراحت مسافران بازدید کنید. این ها به شما یاری می نماید تا زندگی در دریا میان یخ های قطبی را تصور کنید. برای اطلاع از جزییات بیشتر این موزه با خبرنگاران همراه باشید.

برای بازدید از موزه فرام باید در کشتی قدم بزنید!

برنامه گردش در موزه

در قسمت اصلی نمایشگاه متن های شرح هر قسمت به 10 زبان نوشته شده است و 3 تا از مهیج ترین سفرهای کشتی Fram را شرح میدهد. شما می توانید هر 20 دقیقه از تماشا نورهای شمالی (شفق قطبی) روی عرشه اصلی کشتی لذت ببرید. بعلاوه در مرکز فعالیت های آن که در پشت کشتی قرار گرفته می توانید استقامت و پایداری خود را محک بزنید.

در ژوئن سال 2013 ساختمان تازه به نام Gjøa افتتاح گشت. این ساحتملن به وسیله یک تونل زیر زمینی به کشتی فرام متصل است. فسمت اصلی در Gjøa اولین کشتی می باشد که همه را به گذرگاه شمالی راهنمایی کرد. نمایشگاه تازهی نیز از سفرهای تاریخی افتتاح شده اند. مانند Gjøa، هواپیمای N24 و N25 بعلاوه کشتی هوایی Norge و نمایشگاه افسانه ای جان فرانکلین.

در این نمایشگاه مشکلاتی را که در حال حاضر قطب شمال با آن روبرو است نشان می دهند، مانند خرس های قطبی، آب شدن یخ ها، نفت و گاز و … سینمای کوچکی با 116 جایگاه در ین جا تعبیه شده که هر 15 دقیقه فیلمی از معرفی قطب نمایش می دهد. این موزه برای بازدید خانوادگی همراه با کودکین نیز مناسب می باشد.

شکل کشتی

همان طور که از نامش معین است قسمت اصلی این موزه مربوط به فرام می باشد. عموم مردم می توانند روی کشتی رفته و از کابین، سالن، محموله نگهداری و اتاق موتور بازدید نمایند. اما تیم نگهدارنده موزه کوشش می نمایند تا با بازسازی کامل و جامع داخل کشتی نیز ورود به کابین ها را برای عمموم ممکن سازند و ورک شاپ هایی در آن جا برگذار نمایند تا بازدید را از آن چه هست هیجان انگیزتر سازند. بعلاوه محل دقیق قرار داشتن موزه فرام را می توانید در نقشه زیر مشاهده کنید.

تاریخ موزه

فرام بزرگ ترین و مشهورترین کشتی قطب نورد دنیا است که به نمادی از شرکت انکار ناپذیر نروژ در عصر باشکوه اکتشافات دنیا بدل شده است. گفته می گردد که این کشتی بین سال های 1898 تا 1902 از جنوب گرین لند تا جزایر کانادا بیش از 18 هزار کیلومتر سفر کرد.

ridtjof Nansen, Otto Sverdrup و Roald Amundsen در اکتشافات تازه و هیجان انگیز این کشتی در قطب شمال و جنوب شرکت داشتند. این کشتی به وسیله Colin Archer طراحی شده است. اما سعی و کوشش تمام این افراد موجب نمی گردد که این کشتی از تمام این سفرها جان سالم به در ببرد.

Fram در سال 1914 از بوینس آیرس بازگشت و بی پناه در برابر باد و طوفان در Horten لنگر انداخت. بعد از جنگ دنیای اول چند گروه بر روی محافظت از کشتی قطب نور کار کردند اما همه کوشش ها بی نتیجه ماند. بزرگترین هوادار این پروژه Otto Sverdrup به عنوان رئیس جمعیت فارم در سال 1925 انتخاب شد.کوشش او برای جمع آوری پول برای تعمیرات کشتی بی فایده ماند و جمعیت به این نتیجه رسید که ادامه کوشش برای بازسازی کشتی بی فایده است. او پس از سال ها بحث و گفت و گو با سایر افراد جمعیت و بعضی افراد تاثیر گذار دیگر، در سال 1929 پیروز شد که فارم را به یک کارخانه کشتی سازی ببرد.

در سال 1930 بالاخره تعمیرات Fram کامل شد . در همان سال Otto Sverdrup جان خود را در حالی از دست داد که کشتی فرام در حال حرکت به سمت Trondheim بود. چند سال طول کشید تا فرام یک خانه دائمی داشته باشد. در سال 1934 جامعه معماران اسلو تصمیم گرفت تا مسابقه ای برای طراحی خانه ای برای کشتی پر افتخار برگزار کند. از میان 60 شرکت نماینده Bjarne Tøien برنده شد و وفارم به وسیله یک موتور الکتریکی به خانه تازهش آورده شد. کشتی یک سانتی متر در دقیقه جا به جا می شد. سر انجام در 20 مه سال 1936 موزه فارم افتتاح شد. پادشاه و ملکه آن موقع نروژ نیز در این مراسم شرکت کردند.

مراسم یاد بود Roald Amundsen

هر ساله موزه فرام مراسم یاد بودی را برای Roald Amundsen ترتیب می دهد. این مراسم در طول اولین تعطیلات آخر هفته ماه دسامبر برگذار می گردد. آن ها زندگی و دست آوردهای Roald Amundsen را زنده نگه می دارند. بر طبق سنت یک نمایشگاه موقت نیز برپا می گردد که در آن کتاب هایی که تازه چاپ شده اند و مقاله های معتبری که از از نروژ و دیگر کشورها در رابطه با قطب نوشته شده اند شرکت داده می شوند. این نمایشگاه در آخر با یک شام تاریخی پایان می یابد.

ساعت کار این موزه هر روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر می باشد.

این موزه مناسب برای بازدید ناتوانان و اطفال می باشد.

قیمت بازدید از این موزه برای هر نفر بزرگ سال 120 کرون

قیمت بازدید از موزه برای هر کودک 50 کرون

شماره تماس آن برای هماهنگی +47 23282950

بعلاوه اگیر بیلیط این موزه را همراه با بیلیط موزه Maritime وKon-Tiki یا یکی از آن ها در یک روز تهیه کنید شامل تخفیف ویژه خواهید شد. در هر یک از این سه موزه می توانید بیلیط ها را تهیه کنید.

منبع: frammuseum.no

منبع: الی گشت

به "برای بازدید از موزه فرام باید در کشتی قدم بزنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بازدید از موزه فرام باید در کشتی قدم بزنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید