برنامه های پایگاه میراث جهانی شوش به مناسبت هفته کودک

به گزارش وبلاگ ایتالیا، به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، در پایگاه میراث جهانی شوش با موضوع کانون فرهنگی کودک و نوجوان این شهرستان و همکاری اداره میراث فرهنگی، شرکت پگاه و انجمن های مردم نهاد، مراسم باشکوهی برگزار گردید.

برنامه های پایگاه میراث جهانی شوش به مناسبت هفته کودک

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی شوش، در این همایش که با حضور و مشارکت جمع زیادی از بچه ها و نوجوانان مقاطع مختلف پیش دبستانی، ابتدایی و دبیرستان و حضور مسئولان محلی و استانی برگزار گردید برنامه های متنوعی از جمله اجرای شعر و سرود، بازدید از موزه و کسب اطلاعات تاریخی به زبان بچه ها، آموزش صنایع دستی ، اهداء هدایا ،نمایش،مسابقه و موسیقی و بعضی بازی های سنتی در دو نوبت صبح و عصر جهت بچه ها اجرا شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش در این مراسم ضمن تاکید لزوم آموزش و آشنایی با مواریث و سنن فرهنگی از سنین کودکی به افراد گفت: اجرای این برنامه در سالن جانبی موزه و در جوار مواریث فرهنگی می تواند زمینه ساز آشنایی و الفت بچه ها و نوجوانان ما با فرهنگ غنی و تاریخ کهن و باستانی خود،ایجاد احساس کرامت و غرور ملی و مذهبی دربچه ها ونوجوانان و حتی به نحوی موجب کاهش آسیب های اجتماعی گردد.

بیژن حیدری زاده اضافه نمود: با وجود تنوع اقوام و فرهنگها در استان خوزستان به خصوص شهرستان شوش، از جهتی وجود آثار و ابنیه مذهبی تاریخی و باستانی و فراوان در این استان لزوم آموزش امور فرهنگی و تقویت بیش از پیش این بخش ضرورت بسیار دارد.

برنامه های مناسبتی هفته کودک در پایگاه میراث جهانی شوش و در محل باغ موزه ،موزه و سالن معرفی پایگاه از 15 الی 21 مهر به مدت یک هفته و وبا شعار هر کودک نشانی خداست.. هر روز هفته با اختصاص به حضور تعداد زیادی از بچه ها مهد و پیش دبستانی های مختلف شهرستان ادامه دارد.

منبع: میراث آریا

به "برنامه های پایگاه میراث جهانی شوش به مناسبت هفته کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های پایگاه میراث جهانی شوش به مناسبت هفته کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید