شهمیرزاد، بستر جذب گردشگران خارجی

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان لازمه جذب گردشگران بین المللی را توسعه گردشگری در شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد دانست.

شهمیرزاد، بستر جذب گردشگران خارجی

به گزارش وبلاگ ایتالیا، امیر کرم زاده امروز (چهارشنبه، 24 آبان ماه) در نشست با شهردار شهمیرزاد که با حضور رئیس حوزه گردشگری و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان سمنان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهدی شهر و اعضای شورای اسلامی شهمیرزاد در شهرداری شهمیرزاد برگزار گردید، اظهار کرد: شهمیرزاد جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. ضروری است تا با ایجاد شرایط منحصربه فرد، زمینه جذب گردشگران خارجی فراهم گردد.

او ادامه داد: ایجاد پل معلق، پیست های اسکی روی برف، راه اندازی تله کابین، برگزاری همایش های بین المللی و ... از جمله اقداماتی است که می تواند برای جذب گردشگران داخلی و خارجی مؤثر باشد.

کرم زاده با تقدیر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شهمیرزاد گفت: جشنواره فرهنگ و هنر شهمیرزاد که با برنامه های فرهنگی، هنری، گردشگری، نمایشگاهی و موسیقی اقوام با هدف توسعه و احیای آداب و فرهنگ سنتی مردم این شهر برگزار گردید، یک اقدام عالی برای برندسازی این شهر در سطح کشور بود. باید برای برگزاری جشنواره های مختلف گردشگری در این شهر برنامه ریزی گردد.

وی با اشاره به اینکه در آبان ماه از نخستین نرم افزار جامع گردشگری استان سمنان با نام پارکوپلو رونمایی شد، بیان نمود: یکی از برترین راهکارهای معرفی ظرفیت های گردشگری، اماکن، کوچه باغ ها و مسیرهای گردشگری شهمیرزاد به گردشگران داخلی و خارجی، این نرم افزار است که می تواند نقشی مؤثر در راهنمایی گردشگران به سوی این شهر و جاذبه های گردشگری آن ایفا نماید.

شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد در 20 کیلومتری مرکز استان سمنان قرار گرفته است و با آب وهوای مطبوع کوهستانی، فضای ییلاقی و طبیعتی بکر و جنگلی، پذیرای گردشگران زیادی است.

بزرگ ترین باغ گردوی دنیا، شیرقلعه، خانه های تاریخی، درخت کهنسال کمان رستم، باغ راه ها، جنگل های فینسک و رودبارک و منطقه حفاظت شده پرور در منطقه ها روستایی این بخش، باغ های متعدد درون شهر و ... از جمله جاذبه های این شهر نمونه گردشگری است.

منبع: دنیای سفر

به "شهمیرزاد، بستر جذب گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهمیرزاد، بستر جذب گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید