ترکیبی از لحظات آرامش بخش و سفری تکرار نشدنی با اجاره ویلا در شمال

به گزارش وبلاگ ایتالیا، پیش از آنکه صدای دل مشغولی ها و روزمرگی های زندگی شلوغ شهری بلند گردد، باید دعوتنامه ای برای خودمان بنویسیم؛ دعوتنامه ای که ما را به سوی یک سفر شگفت آور و سرتاسر آرامش فرا می خواند و برایمان لحظاتی تکرار نشدنی رقم می زند. مقصد ما در این سفر شمال کشور است. با اجاره یک اقامتگاه ویلایی در شمال، می توان در سرپناهی خاص و دلنشین اقامت کرد. جایی که سیما و صدای ناب طبیعت، به جای جلوه های شهری، قصه ای افسانه ای و اسرارآمیز را برای ما روایت می نمایند.

ترکیبی از لحظات آرامش بخش و سفری تکرار نشدنی با اجاره ویلا در شمال

زیبایی بکر و لذت آرامش بخش یک سفر ناتمام، در جنگل های هزار جریب

سفری به منطقه حفاظت شده هزار جریب بهشهر، که در میان زیبایی های استان های مازندران و سمنان جا گرفته است، به یک تجربه مجذوب کننده از تماشای زیبایی های بکر طبیعت به خصوص با اقامت در ویلا شمال تبدیل می شود. این سفر، فرصتی استثنایی برای گرفتن ارتباطی عمیق با جنگل های هیرکانی و گونه های گیاهی و حیوانی منحصر به فرد فراهم می آورد. برای رسیدن به لذتی آرامش بخش در سفر به هزار جریب، می توانید از خدمات سایت شب بهره ببرید و اقامتگاه دلخواه خود را که منظره های دلنشین و هماهنگ با طبیعت دارند، اجاره کنید؛ بدون شک اقامت در منطقه ها شمالی، تجربه ای منحصر به فرد از سکون و آرامش را به شما هدیه می دهد.

جنگل هزار جریب به علت ارزش های زیست محیطی بالایی که دارد، به عنوان یکی از منطقه ها کلیدی در میان جاذبه های طبیعی ایران شناخته می شود. این جنگل به عنوان یک زیستگاه حیات وحش بسیار مهم، در منطقه شناخته شده و باعث حفظ تنوع زیستی این سرزمین شده است.

تنوع گیاهی بالای جنگل هزار جریب از ویژگی های برجسته آن است. انواع گیاهانی همانند شمشاد، بلوط، انجیلی، ممرز، ولیک، تلکا، ازگیل، راش، زرشک کوهی، شیردار، سیب وحشی و آویشن، زعفران وحشی، گل گاوزبان، پوشش گیاهی جنگل هزار جریب را تشکیل می دهند و تجربه فراموش نشدنی از زیبایی طبیعت را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورند.

علاوه بر پوشش گیاهی، تنوع بسیار زیاد گونه های حیوانی نیز این جنگل را غنا بخشیده اند. حیواناتی همانند شوکا، مرال، خرس قهوه ای، پلنگ، روباه، گرگ، گوزن، پازن، شغال، پلنگ، گربه وحشی، خرگوش و پرندگانی از جمله قرقاول، دلیجه، سارگپه، عقاب، کبک و گونه های مختلف گنجشک، این منطقه را به یک پارک حیات وحش طبیعی تبدیل نموده اند.

ویژگی های جغرافیایی منطقه نیز به زیبایی و عظمت جنگل هزار جریب بهشهر افزوده اند. وجود منابع آبی فراوان، چشمه ها و رودخانه هایی همانند مهربان رود و نکارود که به دریای خزر می ریزند، به تجربه یک سفر طبیعی و متنوع اضافه نموده اند و زیبایی این ناحیه را چندین برابر نموده اند.

با توجه به موقعیت جغرافیایی وسیع جنگل هزار جریب، دسترسی به این منطقه از چندین مسیر امکان پذیر است. یکی از مسیرها از شهر بهشهر شروع شده و با عبور از بهشت فاطمه و علی تپه، ادامه مسیر در جاده فرعی پاسند به جنگل منتهی می شود. طی کردن این مسیر حدود 40 دقیقه زمان می برد و 18 کیلومتر از آن به صورت آسفالت و بخشی از راه به صورت خاکی است. مسیر دیگر از روستای محمدآباد نیز به جنگل هزار جریب منتهی می شود که پس از این روستا، ادامه مسیر به جنگل ادامه پیدا می نماید.

تجربه لحظات شگفت انگیز در طبیعت ناب با اجاره بوم گردی

فومن، شهری با تاریخ غنی و زیبایی های فراوان، به عنوان یک مقصد بی نظیر برای تجربه بوم گردی و طبیعت گردی در ایران شناخته می شود. این شهرستان با باغ های فراوان، شالیزارهای زیبا، مجسمه ها و منظره ها طبیعی دلنشین، توجه گردشگران و جهانگرد های زیادی را به خود جلب نموده است. تاریخچه ای باستانی که تا 3000 سال به گذشته بازمی شود، این منطقه را به عنوان یکی از قدیمی ترین منطقه ها شمال ایران معرفی می نماید. بعلاوه، آب وهوای معتدل، خوراکی های بومی لذیذ، سوغات محلی، و چشم میزانای طبیعی، فومن را به یک مقصد گردشگری برتر و پرطرفدار تبدیل نموده اند.

در مسیر قله تراشوم نزدیک به روستای خانوانه در فومن، یک ییلاق زیبا به نام زودل با منظره بی نظیر و هوای مطلوب واقع شده است. این ییلاق مشهور به زودل سر است و نامگذاری آن به علت واقعیتی تاریخی جالب انجام شده است. روستای زودل در مسیر رسیدن به این ییلاق قرار گرفته است و این ییلاق با قرار گیری بالاتر از روستا (زودل به معنای بالاتر)، با نام زودل سر شناخته می شود. این جاذبه طبیعی با منظره ها دل فریب و جاذبه های گردشگری فراوان، هر ساله مسافران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود جذب می نماید و تجربه ای شگفت انگیز از زیبایی های طبیعت را به آن ها ارائه می دهد.

سفری به عمق طبیعت و لذت بی میزان با اجاره سوئیت در جواهرده

جواهرده، روستایی فراموش نشدنی در دهستان سخت سر شهرستان رامسر است، که با جلوه های طبیعتی خیره کننده و مجذوب کنندهیت های تاریخی خود، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در شمال ایران شناخته می شود. با انتخاب جواهرده برای سفر، تجربه ای بی میزان از زیبایی ها و آرامش طبیعت در انتظار شماست. اجاره سوئیت مقرون به صرفه در جواهرده با تمامی امکانات رفاهی به گردشگران فرصتی مناسب برای استراحت و لذت بردن از لحظاتی شگفت انگیز در آغوش طبیعت را می دهد.

از دیگر ویژگی های برجسته جواهرده، زیبایی جنگل هیرکانی آن است. در این جنگل با درختان بلند راش، ممرز، شاه بلوط و دیگر گونه های گیاهی، نمایشگاهی زنده و بی نظیر از پوشش گیاهی متنوع و زیبا شمال، پیش چشمان شما خواهد بود. ارتفاعات اطراف روستا نیز پر از گل های وحشی و سرخس است و دشت گل گاوزبان تصویری از زیبایی و تازگی را به نمایش می گذارد، که سفر به جواهرده را به یک تجربه شگفت انگیز با لحظاتی خاص و فراموش نشدنی تبدیل می نماید.

منبع: مجله شنبه

به "ترکیبی از لحظات آرامش بخش و سفری تکرار نشدنی با اجاره ویلا در شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیبی از لحظات آرامش بخش و سفری تکرار نشدنی با اجاره ویلا در شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید