چرا به استانبول برویم؟

به گزارش وبلاگ ایتالیا، استانبول، به عنوان شهری اوراسیایی که پلی بین اروپا و آسیاست و شرق را به غرب می رساند، با جاذبه های خود می تواند یک بازدیدکننده را برای ماه ها مشغول نگه دارد. استانبول جایی است که قرن ها فرهنگ ها و سبک های زندگی مختلف را در خود جای داده و به همین دلیل به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده است. استانبول همچنین تفریحات متنوعی را به مسافران خود ارائه می دهد که لذت سفر را برای آن ها دو چندان می کند. در ادامه برخی از جاذبه ها و تفریحات استانبول معرفی می شود.

چرا به استانبول برویم؟

در ایا صوفیه شگفت زده شوید

وقتی افراد از کلیسای باشکوه بیزانسی ایاصوفیه بازدید می کنند، انگار تاریخ را نظاره گر می شوند! این بنا به دستور امپراتور ژوستینیانوس در قرن 6 ساخته شد؛ گنبد سر به فلک کشیده، شبستان بزرگ و موزاییک های طلایی پر زرق و برق آن به معروفیت این مسجد به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های جهان کمک می کند و تاریخ شگفت انگیز آن به عنوان کلیسا، مسجد و موزه آن را به بهترین مکان تبدیل کرده است. این بنا از طریق صلیبی ها در قرن سیزدهم و همچنین از طریق مهاجمان عثمانی در جریان فتح در سال 1453 مورد هجوم قرار گرفت .در سال 1935 تبدیل به موزه شد و امروزه یکی از بزرگ ترین گنجینه های ترکیه است.

از بازار استانبول دیدن کنید

بازار بزرگ، پر هرج و مرج و رنگارنگ استانبول شناخته شده ترین مقصد خرید دراین شبه جزیره تاریخی است. پس از کاوش در مسیرهای پرپیچ و خم و کاروانسراهای مخفی آن، می توان خریداران محلی را دنبال کرد که در سراشیبی به سمت منطقه شلوغ خرید تخته کاله حرکت می کنند، جایی که مرکز فروش ادویه هایی با عطر و طعم اغواکننده است.

سواری با کشتی های استانبول

سوارشدن به کشتی های معروف استانبول، تجربه اصلی این شهر است. سفر بین آسیا و اروپا با کشتی مسافربری سخت است، اما کشتی های توریستی که از تنگه بزرگ امینونو به سمت دهانه دریای سیاه حرکت می کنند، انتخاب بسیار خوبی هستند و چشم انداز های از کاخ ها، پارک ها و عمارت های چوبی تزئین شده را در اختیار مسافران قرار می دهند. کشتی های استانبول اکنون در آخر هفته ها و در طول شب تردد می کنند.

در محاصره بخار و کف!

حمام های معروف استانبول فرصتی برای غوطه ور شدن در تاریخ، معماری، آب گرم و کف صابون در یک زمان فراهم می کنند! درواقع حمام پایان آرامش بخشی را برای یک روز سپری شده در سنگفرش های شهر ایجاد می کند و بینش شگفت انگیزی از زندگی و آداب و رسوم جامعه عثمانی را به دست می دهد. حمام خرم سلطان ایا صوفیه و حمام علی پاشا در سلطان احمد بسیار خیره کننده و مجلل هستند.

از کاخ دولما باغچه دیدن کنید

کاخ پاک دولما باغچه یک اقامتگاه سلطنتی بود که در قرن نوزدهم ساخته شد. این کاخ در امتداد ساحل به سفر قرار گرفته است و بزرگترین کاخ ترکیه به شمار می رود. لوستر کریستالی که بر فراز سالن تشریفات کاخ دولما باغچه آویزان است، بسیار بزرگ و باشکوه است. این کاخ تشکیل شده از طلا، کف های مرمر، تابلوهای کریستالی و قالیچه های پوست خرس است. چشم انداز ها این کاخ بسیار هیجان انگیز و خیره کننده است.

منبع: همگردی

به "چرا به استانبول برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به استانبول برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید