تصاویر عملیات ساخت یادبود ملی کوه راشمور ، چه کسی چشم لینکلن را تراشید؟

به گزارش وبلاگ ایتالیا، یکی از مناطق گردشگری مهم آمریکا، مجسمه های پرتره چهار رییس جمهوری ایالات متحده در دل کوهستان راشمور در داکوتای جنوبی است. اما این اثر چگونه و به دست چه کسانی ساخته شده است؟

تصاویر عملیات ساخت یادبود ملی کوه راشمور ، چه کسی چشم لینکلن را تراشید؟

وبلاگ ایتالیا: عملیات ساخت چهره های جرج واشنگتن، توماس جفرسون، تئودور روزولت و آبراهام لینکلن از سال های 1927 تا 1941 با حضور 400 کارگر به طول انجامید. تراشیدن حالت چهره این پرتره ها کار بسیار دشواری بود که باید به بهترین نحو انجام می شد.

گوتزون بورگلوم دانمارکی تبار، سرپرست گروه سنگ تراش ها از بین اعضای گروهش به فردی به نام لوییجی دل بیانکو این وظیفه مهم را محول کرد زیرا به گفته خودش به هیچ کس به جز دل بیانکو برای انجام این کار اعتماد نداشت.

دل بیانکو که سخنگوی گروه بود و فقط او اجازه داشت مستقیماً با بورگلوم صحبت کند و درباره کار سایر کارگران به او گزارش دهد، حالت چهره مجسمه جرج واشنگتن، نگاه آبراهام لینکلن و خط لب های مجسمه توماس جفرسون را ایجاد کرد. نقشی که به تازگی از سوی مقامات پارک ملی کوهستان راشمور به رسمیت شناخته شده است.

دل بیانکو در گفت وگویی که سال 1966 با روزنامه هرالد استیتسمن داشت درباره سختی های این کار گفت: فقط می توانستم از جایی که ایستاده بودم و کار می کردم مجسمه را ببینم اما چشم لینکلن باید از فاصله چندکیلومتری هم درست به نظر می رسید.

به تازگی 40 سال پس از مرگ لوییجی، از تندیس یادبود این هنرمند در پارک ملی کوهستان راشمور رونمایی شد و مقامات این پارک در حضور خانواده اش به او لقب رییس سنگ تراش ها دادند.

به همین دلیل نوه رییس سنگ تراش ها وبگاهی در بزرگداشت پدربزرگش راه اندازی نموده و در آن عکس هایی با قدمت 80 سال را از پدربزرگش منتشر نموده است که او را هنگام کار روی مجسمه های یادبود روسای جمهوری آمریکا نشان می دهد.

لوییجی دل بیانکو، ایتالیایی تباری است که در فرانسه به جهان آمد. در وین اتریش و ونیز تحصیل کرد و پس از آنکه از پسر عمویش که در ورمونت زندگی می کرد نامه ای دریافت کرد که به او خبر می داد در آمریکا کار زیاد است، در 17 سالگی به این کشور مهاجرت کرد.

منبع: چمدان

به "تصاویر عملیات ساخت یادبود ملی کوه راشمور ، چه کسی چشم لینکلن را تراشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر عملیات ساخت یادبود ملی کوه راشمور ، چه کسی چشم لینکلن را تراشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید