تقسیم بندی دفتر کار با پارتیشن دوجداره

به گزارش وبلاگ ایتالیا، تقسیم دفتر کار با پارتیشن دوجداره روش مهم و کاملا اصولی برای بهره مندی بهینه از فضا و محیط کاری و بعلاوه بالا بردن راندمان کاری افراد می باشد.

تقسیم بندی دفتر کار با پارتیشن دوجداره

افراد صاحب سالن و محیط های کاری با فضای کم که برای تقسیم بندی با دیوار بتنی مناسب نیستند یا به علت زیبایی بصری خاصی که استفاده از پارتیشن در محیط ایجاد نموده، قصد دارند دفتر کار خود را به چند بخش با کارایی بالا تقسیم نمایند به راحتی و با نصب پارتیشن اداری دوجداره می توانند به این هدف برسند.

همه افرادی که در دفاتر کاری مکانی مخصوص برای خود داشته و در آنجا به انجام فعالیت مشغول می شوند از کیفیت و راندمان بیشتری در وظایف خود، نسبت به کار در محیط های آزاد برخوردارند. ما در این مقاله به برسی کامل پارتیشن دوجداره و مزایای استفاده از آن برای دفتر کار می پردازیم پس تا خاتمه با ما همراه باشید.

کاربرد پارتیشن دوجداره چیست؟

به طور کلی استفاده از پارتیشن با هدف تقسیم سالن و دفاتر کاری به بخش های کوچک تر و خصوصی برای هر کارمند انجام می گردد. مجزا بودن کارکنان و عدم ارتباط مستقیم با یک دیگر باعث تمرکز بیشتر آنها در حین کار و در نتیجه بهره و ری بیشتر فعالیت خواهد شد.

اما پارتیشن و مزایای آن به اینجا خلاصه نمی گردد. در ادامه به طور کامل تری با کاربردهای این تجهیزات و انواع آن آشنا خواهیم شد.

پارتیشن دوجداره از چه متریالی ساخته می گردد؟

پارتیشن از جنس های متفاوتی تشکیل شده که عبارتند از:

چوبی

پارتیشن دوجداره چوبی برای محیط های مدرن و کلاسیک قابل استفاده بوده و در ایجاد محیط کاری زیبا نقش موثری دارد. از مزایای این پارتیشن می توان به ثابت و محرک بودن آن اشاره نمود. توجه داشته باشید پارتیشن چوبی برای محیط های دارای رطوبت مناسب نیست.

شیشه ای

شیشه به راحتی نور را از خود عبور داده و محیط راکاملا روشن نگه می دارد. این ویژگی باعث صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد. از دیگر خصوصیات پارتیشن شیشه ای می توان به عایق صدا و حرارت بودن آن اشاره نمود.

ام دی اف

پارتیشن های ام دی اف را می توان از نظر ضخامت، رنگ و طرح کاملا شخصی سازی کرد. یعنی هر فرد باتوجه به سلیقه، نوع کسب وکار، رنگ سایر دکوراسیون موجود در دفترکاری و… اقدام به سفارش پارتیشن مد نظر خود کند.

آلومینیومی

بیشرین استفاده از آلومینیوم برای فریم پارتیشن است. این متریال از دوام و استحکام بالایی برخوردار بوده و معمولا از طریق رنگ آمیزی ماندگار به زیبایی آن افروده می گردد. مشخص ضخامت آلومینیوم به عهده شخص سفارش دهنده است.

استیل

استیل که از مقاومت بالایی در برابر رطوبت، ضربه، زنگ زدگی و… برخوردار بوده عمده استفاده از آن برای فریم پارتیشن است. استیل کارایی شبیه به شیشه داشته و باعث روشن شدن محیط می گردد.

مزیت استفاده از پارتیشن دوجداره

بهتر است با مزیت های کلی استفاده از پارتیشن دوجداره آشنا شویم که به توضیح زیر است:

  • از نظر قیمت کاملا مقرون به صرفه است و با هزینه اندک می توان محیط را به برترین شکل تقسیم بندی کرد
  • می توان دفتر کار را به بخش هایی با مقدار دلخواه تقسیم کرد.
  • تنوع بالایی در طرح، رنگ و مدل دارد.
  • از نظر جنس و متریال سازنده نیز دارای تنوع خوبی است و می توان باتوجه به کاربرد هرکدام گزینه مناسب را انتخاب کرد.
  • در صورت لزوم به راحتی امکان جابه جایی دارد.
  • به راحتی کابل و پریز روی آنها تعبیه می گردد.
  • نصب پارتیشن دوجداره زمان بر نیست و خیلی زود انجام می گردد.

دلایل تقسیم دفتر کار با پارتیشن دوجداره

باتوجه به مزیت های گفته شده استفاده از این نوع پارتیشن برای تقسیم دفتر کار می تواند بسیار کاربردی باشد. اما از دلایل مهم تقسیم دفتر کار با پارتیشن دوجداره می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پارتیشن دوجداره و نقش آن در نظم دهی به محیط

در دفتر کاری اصل های مهمی وجود داشته که یکی از آنها نظم است. این نظم باید ابتدا باید از طریق مجموعه رعایت گردد. یکی از راه های اساسی برای منظم بودن، تقسیم بندی بخش های مختلف تقسیم دفتر کار با پارتیشن دوجداره است.

پارتیشن دوجداره و نقش آن در بالابردن راندمان کاری

از آنجایی که پارتیشن دوجداره باعث ایجاد بخش های خصوصی برای هر کارمند می گردد، امکان دید مستقیم و شنیدن صدای موجود در محیط اطراف را از کارکنان سلب می نماید. با این ویژگی های مفید تمامی تمرکز افراد روی وظیفه محول شده و انجام درست آن است.

پارتیشن دوجداره و نقش آن در ایجاد زیبایی

پارتیشن دوجداره در هر شکل و طرحی که ساخته گردد باعث زیبایی خاصی در محیط کاری خواهد شد. اینکه کدام پارتیشن زیباتر است کاملا سلیقه ای بوده و نظر هر فرد در این مورد متفاوت می باشد.

البته برای تهیه پارتیشن علاوه بر سلیقه، به کارایی و نوع محیط کار خود نیز توجه کنید. به عنوان مثال استفاده از پارتیشن چوبی برای محیط های مرطوب سبب پوسیدگی زودهنگام آن می گردد.

پارتیشن دوجداره و نقش آن در کاهش صدا

سروصدای موجود در دفتر کار عامل اصلی عدم تمرکز کارکنان و درنتیجه کاهش راندمان و فعالیت مطلوب آنها است. برای حل این مشکل تقسیم دفتر کار با پارتیشن دوجداره راهکار بسیار موثری می باشد.

این تجهیزات به خوبی از گردش سروصدا در محیط کاری جلوگیری نموده و باعث عدم حواس پرتی افراد حین کار می گردد.

پارتیشن دوجداره عایق حرارت

از دیگر ویژگی های مهم استفاده از پارتیشن دوجداره علاوه بر جلوگیری از گردش صدا، می توان به عایق بندی گرما و صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره نمود.

البته این موضوع به ارتفاع درنظر گرفته شده برای پارتیشن دوجداره نیز بستگی دارد. اگر ارتفاع این اطاقک ها تا سقف باشد به خوبی نقش عایق صدا و حرارتی خود را انجام می دهند.

جمع بندی

تقسیم دفتر کار با پارتیشن دوجداره از مزایای بسیار زیادی برخورد است. به دلایلی چون گران بودن مصالح ساختمانی یا کوچک بودن بسیاری از محیط های کاری امکان ساخت دیوار برای جداسازی و تقسیم دفتر به بخش های کوچک تر وجود ندارد. از این رو تجهیزاتی پیشرفته و مدرن به نام پارتیشن ساخته شد که به راحتی دفتر کاری را به بخش های مورد احتیاج تبدیل می نمایند. این ابزار از جنس و متریال ها مختلف مانند چوب، ام دی اف، شیشه و… ساخته شده که هرکدام از نظر کارایی و اندازه مقاومت دارای تفاوت هایی است.

بعلاوه پارتیشن در 2 نوع تک جداره و دوجداره فراوری می گردد که مدل 2 جداره از مزایای بیشتری برخوردار می باشد. از ویژگی های مهمی که استفاده از پارتیشن دوجداره را برای محیط های کاری ضروری می نماید می توان به ایجاد بخش های کوچک برای هر فرد و حفظ حریم خصوصی آنها، بالابردن راندمان کاری، عایق بندی حرارتی و صوت، ایجاد نظم و زیبایی خاص در محیط کار و… اشاره نمود. برای خرید پارتیشن می توانید به سایت آفن www. afn-co.com مراجعه کنید و سپس اقدام به خرید محصولات اداری کنید.

منبع: فوت و فن

به "تقسیم بندی دفتر کار با پارتیشن دوجداره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقسیم بندی دفتر کار با پارتیشن دوجداره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید