توصیه هایی که سالمندان باید جدی بگیرند

به گزارش وبلاگ ایتالیا، با افزایش سن، بدن دچار کمبود های تغذیه ای می گردد که کیفیت زندگی را کاهش می دهد و به سلامت آسیب می رساند.

توصیه هایی که سالمندان باید جدی بگیرند

برای مثال نتایج مطالعه دانشگاه تافتز آمریکا نشان داد که 20درصد از سالمندان از گاستریت آتروفیک که باعث التهاب مزمن و آسیب به سلول های فراورینماینده اسید در معده می گردد رنج می برند. کم شدن اسید معده بر توانایی آن در جذب مواد مغذی مهم مانند ویتامین B 12، کلسیم، آهن و منیزیم تأثیر منفی می گذارد، اما اگر بدانیم بدن ما در این مرحله از زندگی به چه چیز هایی بیشتر احتیاج دارد، می توانیم از این مسائل جلوگیری کنیم.

پروتئین بیشتر برای سلامت ماهیچه ها:

پس از 30سالگی، افراد به طور میانه 3 تا 8 درصد توده عضلانی خود را در هر دهه از دست می دهند. این کاهش عضله به مسائل سلامتی، شکستگی ها و ضعف در سالمندی منجر می گردد. افزایش مصرف پروتئین تجزیه عضلانی را کند و به ساخت بافت عضلانی، بیشتر یاری می نماید. برای مبارزه با تحلیل عضلانی انجام تمرینات ورزشی مقاومتی نیز توصیه می گردد.

مصرف فیبر بیشتر برای جلوگیری از مسائل گوارشی:

سبک زندگی بی تحرک افراد مسن که به کاهش حرکات روده منجر می گردد، بعلاوه استفاده از دارو هایی که یبوست از عوارض جانبی آنهاست باعث می گردد یبوست در میان سالمندان به ویژه زنان مشکل شایعی باشد. با این حال، نشان داده شده افزایش فیبر در رژیم غذایی، یبوست را کاهش می دهد، زیرا فیبر به کریستالیزاسیون مدفوع یاری نموده و حرکات روده را تسهیل می نماید.

ویتامین D و کلسیم بیشتر برای تقویت استخوان ها:

مصرف کلسیم که از مواد مهم برای سلامت استخوان است برای جذب موثر باید با ویتامین D همراه گردد. فرآیند پیری فراوری ویتامین D را برای بدن سخت می نماید و بدن بزرگسالان به علت کمبود ویتامین D دچار کاهش کارایی در جذب کلسیم می گردد. درنتیجه استخوان ها ضعیف می گردد و سالمندان در معرض خطر شکستگی استخوان قرار می گیرند. برای جلوگیری از این مشکل، مصرف ویتامین D از منابع دیگر بسیار مهم است.

افزایش مصرف ویتامین B 12 برای تقویت فکر:

ویتامین B 12 در فراوری گلبول های قرمز خون و حفظ عملکرد مناسب مغز نقش دارد. متأسفانه در 10تا 30درصد افراد بالای 50سال توانایی جذب ویتامین B 12 از رژیم غذایی کاهش می یابد و به مرور به کمبود آن منجر می گردد. از این رو به افراد مسن توصیه می گردد مکمل های ویتامین B 12 یا غذا های غنی شده با آن را مصرف نمایند، زیرا این مواد غذایی با حداقل میزان اسید معده نیز جذب می گردد.

مصرف آب بیشتر:

با افزایش سن، بدن به علت کاهش ارتباط بین حواس و مغز، مستعد کم آبی می گردد. با گذشت زمان، حساسیت گیرنده های مغز به تغییرات سطح مایعات بدن کمتر و تشخیص احساس تشنگی برای مغز به چالش تبدیل می گردد. کم آبی بدن به ویژه برای افراد مسن خطرناک است، زیرا می تواند توانایی بدن در جذب دارو را کاهش دهد و شرایط پزشکی موجود را تشدید کند؛ بنابراین نظارت بر مصرف آب و نوشیدن آب کافی در طول روز بسیار مهم است.

منبع: فرارو

به "توصیه هایی که سالمندان باید جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی که سالمندان باید جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید