فراوری نفت در ونزوئلا دو برابر می گردد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، ونزوئلا میخواهد به رغم تحریم های آمریکا و همپیمانان این کشور، فراوری نفت خود را تا سال 2020 میلادی دو برابر کند.

فراوری نفت در ونزوئلا دو برابر می گردد

فراوری نفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مانوئل کوِدا وزیر نفت ونزوئلا روز گذشته (آدینه) خاطر نشان کرد: طرحی را برای بازگشت به فراوری نفت سال 2018 (رقم بین 1.5 تا 1.6 میلیون بشکه در روز) در نظر داریم.

وی اضافه کرد: در این میان اهداف بزرگتری را دنبال می کنیم و می خواهیم فراوری روزانه نفت ونزوئلا را به بیش از دو میلیون بشکه در سال 2020 برسانیم.

ونزوئلا

فراوری نفت خام ونزوئلا که ماههاست با بحران مالی و تحریم های شدید آمریکا روبرو بوده، در اوت امسال میلادی به 933 هزار بشکه در روز رسید. این آمار در سال 2017 بیش از دو میلیون بشکه در روز بود.

ونزوئلا اکنون بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد. یکی از دلایل بحران مالی در ونزوئلا کاهش شدید درآمد نفتی این کشور بوده است.

تحریم آمریکا

مسائل مالی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. همچنین بحران مالی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است.

طی سال های گذشته دستکم بیش از سه میلیون نفر از این کشور گریخته اند.

در ژانویه سال 2019 (دی 1397) خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با آغاز مجدد دولت نیکلاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سووال برد و خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن موقع تاکنون بحران سیاسی به بحران مالی اضافه کرده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راههای مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

در این راستا دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم های مالی آمریکا مقابله کند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "فراوری نفت در ونزوئلا دو برابر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نفت در ونزوئلا دو برابر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید