حساسیتی برای رفتن به المپیک نداشتم، به این زودی ها از اسکی نمیروم

به گزارش وبلاگ ایتالیا، المپیک زمستانی 2022 از چند روز دیگر به میزبانی چین شروع می گردد. هیچکس چهار سال قبل تصورش را هم نمی کرد المپیک 2022 در سایه کرونا و در شرایطی که مردم دنیا بعد از دو سال هنوز با آن دست و پنجه نرم می نمایند و با تحریم بعضی کشورهای غربی برگزار گردد.

حساسیتی برای رفتن به المپیک نداشتم، به این زودی ها از اسکی نمیروم

کاروان اسکی ایران در این دوره با سه ورزشکار (دو نماینده آلپاین و یک نماینده صحرانوردی) به المپیک می رود. در اسکی صحرانوردی المپیکی شدن سیدستار صید با فاصله از رقبا معین بود ولی در اسکی آلپاین به ویژه در بخش مردان شرایط متفاوت بود و رقابت فشرده و تنگاتنگ.

فدراسیون اسکی رقابتهای ترکیه و چهار هفته مسابقات بین المللی داخلی را ملاک انتخاب نمایندگان آلپاین بیان کرد. در خاتمه هفته سوم تکلیف نماینده بانوان ایران معین شد ولی قرار بود نماینده مرد کشورمان پس از هفته چهارم معین گردد. با این حال شرایط جوی چند بار برگزاری رقابتها را به تعویق انداخت تا جایی که در نهایت بدون برگزاری رقابتهای هفته چهارم نماینده مردان نیز که در رقابتهای پیشین برترین پوئن فیز (امتیاز جهانی) را کسب نموده بود معرفی گردید؛ اتفاقی که البته با حواشی همراه بود و ناراحتی و عدم رضایت برخی از رقبایش را به همراه داشت چرا که معتقد بودند رقابتهای انتخابی باید به صورت کامل برگزار می شد.

مصاحبه وبلاگ ایتالیا با محمد کیادربندسری چهره سرشناس اسکی و المپین دو دوره بازی ها در سالهای 2014 و 2018 و تنها مدال آور بازی های آسیایی زمستانی را می خوانید:

* وبلاگ ایتالیا- آقای کیادربندسری سال جاری شما در فهرست اعزامی به المپیک زمستانی نبودید، البته مسابقات انتخابی هم ناتمام ماند. در این مورد شرح می دهید؟

- محمد کیادربندسری: قبل از هر چیز انتخاب حسین ساوه شمشکی را به عنوان نماینده ایران به المپیک تبریک میگم و برایش آرزوی موفقیت می کنم. ابتدا قرار بود پوئن فیز (امتیاز جهانی) معین کند چه کسی به المپیک می رود اما برخی دوستان وقتی دیدند نتیجه باب میلشان نمی گردد تصمیم گرفتند پوئن را محدود به چند رقابت انتخابی نمایند. در مورد بحث انتخابی مقرر شد برترین امتیاز جهانی هر رشته را در 16 مسابقه ،8 مسابقه مارپیچ کوچک و 8 مسابقه مارپیچ بزرگ محاسبه نمایند و برترین نفر به مسابقات معرفی گردد.

آغاز مسابقات در چهار روز از رقابتهای بین المللی ترکیه بود و بعد از برگشتن از ترکیه با شیطنت برخی از عوامل که به نظرم عمدتاً از افراد مغرض و حامی اشخاص خاص و فاقد اطلاعات کافی بودند به جای رایزنی با پیست های استاندارد دارای شرایط خاص برگزاری انتخابی مثل دربندسر برای برگزاری مسابقه، مسابقات مارپیچ بزرگ را به پیست توچال بردند. هرچند توچال میزبانی خیلی خوبی را برای این رقابت ها داشت و باید از تمامی پرسنل مجموعه تشکر کنیم اما باید بپذیریم اختلاف ارتفاع، ساده بودن پیست، برف نرم و شیب نداشتن جهت مسابقه در حدی که انتخابی المپیک برگزار گردد نبود، اما با اصرار دوستان مسابقات در آنجا برگزار گردید و عملاً شانس من برای گرفتن امتیاز جهانی در مارپیچ بزرگ کم شد.

* شما در مارپیچ بزرگ قوی تر هستید و به این علت از لغو رقابتهای هفته خاتمهی در این بخش انتخابی ناراضی هستید؟

- چهار مسابقه برگزار و دو مسابقه به علت بدی هوا لغو شد که مقرر بود آن مسابقات را تکرار نمایند. مسابقه به پیست دربندسر آمد و یک مارپیچ بزرگ و 3 مارپیچ کوچک برگزار گردید که مجموع این مسابقات 7 تا مسابقه مارپیچ کوچک و 5 مارپیچ بزرگ بود. با این حساب یک مارپیچ کوچک و 3 مارپیچ بزرگ باقی ماند که قرار بود این هفته برگزار گردد اما شرایط بد جوی بهانه ای شد که این مسابقات کنسل و نفر اعزامی را معرفی نمایند.

هرچند حسین ساوه شمشکی اسکی باز شایسته ای و مثل برادر بزرگ تر من است و از اینکه وی برای اعزام به المپیک انتخاب شده است هیچ ناراحتی ندارم اما انتظار می رفت فدراسیون و کمیته فنی فدراسیون به تعهدات و امضای خودشون پای مصوبه انتخابی پایبند بودند و انتخابی را به خاتمه می رساندند تا عدالت اجرا گردد.

* در دوره فدراسیون قبل نیز یکبار به علت بحث و شائبه تبانی در پیست دیزین قید شرکت در رقابتهای قهرمانی جهان را زدید. دیگر شاهد این اتفاق در اسکی نبودید؟

- درخصوص بحث تبانی که باعث شد دو دوره به نشانه اعتراض به مسابقات قهرمانی جهان نروم هنوز هم پشیمان نیستم چون پای حق و مردانگی ایستادم اما خوشبختانه دیگر تکرار نشد، البته شاید چون در مسابقات انتخابی حضور داشتم اتفاق نیفتاد.

* به نظر می رسد سال خوبی نداشتید به ویژه اینکه سال جاری به بیماری کرونا هم مبتلا شدید در این مورد شرح می دهید؟

- در دو سال گذشته شرایط خوبی در زندگی شخصی نداشتم و ذهنم به شدت درگیر و آشفته بود اما با آغاز سال تازه ورزشم را به صورت جدی آغاز کردم که تا حدودی از مسائل زندگی دور شوم اما متأسفانه دقیقاً قبل از آغاز فصل اسکی کرونا گرفتم و 26 روز درگیر بودم که این وقفه و بیماری نتیجه تمام زحماتی که برای آمادگی جسمانی کشیدم را به حداقل رساند اما مشکل اصلی من عدم تمرکز به هدف و آشفتگی ذهنی بود که این مسئله مهمترین علت برای بهتر نبودنم شد.

* محمد کیادربندسری تا چه زمانی در اسکی قهرمانی می ماند و آیا در المپیک بعدی وی را خواهیم دید؟

- سوال دشواری است، حالا که برگشتم و برای این راه هزینه کردم ترجیح می دهم تا زمانی که توانایی مسابقه دادن را دارم بمانم اما نمی گردد به صورت قطعی برای المپیک بعدی در این خصوص صحبت کرد. در دو دوره المپیک شرکت کردم و حساسیتی روی این مسئله ندارم.المپیک برای آن کسانی با ارزش است که با یاری دیگران و با وجود عدم صلاحیت برای حتی آوردن نام المپیک به مسابقات می آیند و برنامه المپین شدن دارند. در آخر باز هم برای دوست عزیزم حسین ساوه شمشکی آرزوی موفقیت می کنم هرچند می دانم در المپیک دلش برای من تنگ می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حساسیتی برای رفتن به المپیک نداشتم، به این زودی ها از اسکی نمیروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حساسیتی برای رفتن به المپیک نداشتم، به این زودی ها از اسکی نمیروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید