دیدار نماینده شهرستان های چالدران، شوط، پلدشت و ماکو با مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ ایتالیا، نماینده مردم شهرستان های چالدران، شوط، پلدشت و ماکو در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار نماینده شهرستان های چالدران، شوط، پلدشت و ماکو با مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، عین الله شریف پور نماینده مردم شهرستانهای چالدران، شوط، پلدشت و ماکو، پنجشنبه 21 مهر در دیدار با جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی این استان، با قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: استان ما دارای آثار و ابنیه تاریخی فراوانی است که احتیاج به حفاظت و احیای آن هاست و بایستی همه دستگاهها در این زمینه حساسیت داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی توضیح داد: استان آذربایجان غربی آثاری بطول تاریخ دارد که نگهداری و احیای این آثار و معرفی آن ها به علاقه مندان بسیار لازم است.

شریف پور افزود: مردم حوزه های انتخابیه بنده علاقه زیادی به فرهنگ و تاریخ منطقه داشته و موضوعات مطروحه در این جلسه نتایج ارتباطات مردمی است تا بتوانیم با تعاملات فی مابین برای معرفی آثار تاریخی به گردشگران داخلی و خارجی اقدامات اساسی کنیم.

در این دیدار نماینده مردم شهرستانهای چالدران، شوط، پلدشت و ماکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های استان ابراز امیدواری کرد: استان آذربایجان غربی در زمینه های مختلف تاریخی و طبیعی دارای استعدادهای فراوانی است و بایستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از این پتانسیل ها بشکل حداکثری استفاده نموده و در صورت احتیاج آماده ایم تا از اختیارات قانونی خود برای همراهی اداره کل تا رسیدن به اهداف سازمانی استفاده کنیم.

او همچنین بر لزوم پیگیری، ساماندهی و احیای آبگرم های شوط و چالدران توسط اداره کل تاکید نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: این اداره کل خوشبختانه در سالهای اخیر اقدامات خوبی در حوزه های مختلف میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در سطح استان انجام داده است و در این راستا نمایندگان محترم استان ما را کمک نموده اند.

جباری با اشاره به اقدامات و برنامه های اداره کل در شمال استان افزود: ما در زمینه حفاظت ، احیاء و مرمت آثار تاریخی در کل استان بویژه در شمال استان اقدامات اساسی انجام داده ایم به طوریکه این اقدامات ادامه دار بوده و مستمر است.

او گفت: کوشش ما برای جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری است و بایستی در این زمینه همه دستگاه کوشش نمایند تا نسبت به برطرف موانع پیش روی سرمایه گذاران همت نمایند.

او با اشاره به اینکه اجرای این پروژه ها در سالهای گذشته به سایر ارگانها واگذار شده درخصوص پیگیری و سامان دهی آبگرم ها قول مساعد داد.

جباری هم چنین از آغاز مطالعه ایجاد سایت موزه باز جنگ چالدران به عنوان یکی از ظرفیتهای حوزه میراث فرهنگی اطلاع داد و هم چنین حفاظت و معرفی اثر تاریخی مقبره سید صدرالدین چالدران را از وظایف اصلی اداره کل اعلام و خواهان همکاری اداره کل اوقاف در این زمینه شد.

منبع: میراث آریا

به "دیدار نماینده شهرستان های چالدران، شوط، پلدشت و ماکو با مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نماینده شهرستان های چالدران، شوط، پلدشت و ماکو با مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید