رئیس اداره دندانپزشکی در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد؛ ضرورت توجه به سلامت دهان و دندان در ایام نوروز، توزیع 3.5 میلیون کارپول به در مراکز دولتی و خصوصی

به گزارش وبلاگ ایتالیا، صادقی گفت: 3.5 میلیون کارپول در بخش های دولتی و مراکز خصوصی توزیع می َگردد.

رئیس اداره دندانپزشکی در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد؛ ضرورت توجه به سلامت دهان و دندان در ایام نوروز، توزیع 3.5 میلیون کارپول به در مراکز دولتی و خصوصی

قاسم صادقی رئیس اداره دندانپزشکی در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: اگر مردم احساس درد در یکی از دندان های خود دارند بهتر است قبل از بروز مشکل به دندانپزشکی مراجعه نمایند تا در زمان ایام تعطیلات و مسافرت های نوروزی با مشکل خاصی روبرو نشوند.

وی با اشاره به اینکه بر اثر استفاده نادرست از مواد غذایی و شکستن آجیل ممکن است باعث شکستگی دندان و آسیب جدی لثه ها می گردد، ادامه داد: به دلیل تعطیلی مدارس در ایام نوروز کنترل خانواده ها بر مسواک زدن و رعایت مسائل بهداشت دهان و دندان فرزندان کمتر از دیگر ایام سال می گردد و این مسئله باعث بروز عفونت و آبسه دندان می گردد؛ به همه توصیه می کنم در تعطیلات نوروز مراقبت ویژه ای از سلامت دهان و دندان خود داشته باشند.

صادقی بیان نمود: خوشبختانه کارپول داخلی از طریق کارخانجات کشورمان فراوری می گردد و توزیع این ماده بی حسی در بازار داخلی کمی زمان بر است.

دلیل کمبود کارپول دندانپزشکی

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته واردات مواد اولیه کارپول و بسته بندی از خارج کشور متوقف و همین مسئله باعث بروز وقفه ای در فراوری این ماده دندانپزشکی شده است.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت تاکید نمود: خوشبختانه با واردات ماده اولیه کارپول التهاب ماه های گذشته از بین رفته است و 3.5 میلیون کارپول در بین بخش های دولتی و مراکز خصوصی توزیع می َگردد.

صادقی ادامه داد: با برنامه ریز دقیقی که برای سال آینده اجرا شده است ما مسئله ای برای توزیع و فراوری کارپول نداریم و در حال حاضر روزانه 150 هزار کارپول فراوری شده در کارخانه های داخلی در بازار کشور توزیع می َگردد.

وی گفت: واردات مواد اولیه کارپول و بسته بندی آن به کشور از بهمن ماه شروع شده است و مدتی طول کشید تا فراوری کارپول در کارخانه داخلی انجام گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیس اداره دندانپزشکی در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد؛ ضرورت توجه به سلامت دهان و دندان در ایام نوروز، توزیع 3.5 میلیون کارپول به در مراکز دولتی و خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اداره دندانپزشکی در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد؛ ضرورت توجه به سلامت دهان و دندان در ایام نوروز، توزیع 3.5 میلیون کارپول به در مراکز دولتی و خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید